پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:51:54 - پنجشنبه 12 مهر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نسخه علاج اقتصاد کشور «اقتصاد مقاومتی» است/ در استان قحط الرجال شده؟
سردار ابوحمزه با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدیریت جهادی را در شش محور بیان کرده اند، گفت:این در حالی است که نگاه برخی مسئولین ما فقط به خارج است؛در حالی که رهبری میفرمایند نسخه علاج اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش “دانشجوآزاد” جلسه هم اندیشی دبیران تشکلهای دانشجویی استان با سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.

 

 

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جلسه هم اندیشی با دبیران تشکلهای دانشجویی استان گفت:بنده این آمادگی را دارم که در تمامی دانشگاههای سطح استان حضور پیدا کنم و مسائلی که نیاز می باشد را مطرح کنم.

 

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان عنوان کرده بودند “تمام مسئولین در دانشگاهها حضور پیدا کنند و از نزدیک با قشر دانشگاهی تبادل نظر و اطلاعات داشته باشند”.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه این جلسات صمیمانه و دوستانه هستند و همگی با هر دیدگاهی  برای اظهار نظر آزاد هستند، عنوان کرد: دیدگاهی که ما در مجموعه سپاه استان داریم وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: ما نه قائل به اصلاح طلبی هستیم نه قائل به اصولگرایی ما قائل به سه اصل جریان انقلابی،جریان غیرانقلابی و جریان ضد انقلاب هستیم؛ بنابراین تمامی احزاب و جریانات فکری نقاط قوت و ضعفی دارند.

 

 

سردار ابوحمزه ابراز کرد: ابهامی که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز در برخی محافل مطرح میشود این است که چرا سپاه وارد همه عرصه ها نظامی،علمی،عمرانی ، اقتصادی و … می شود؛ جواب کلی این است که رسالت سپاه طبق تعریف قانون اساسی حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که شامل همه موارد می شود.

 

 

سردار ابوحمزه در پاسخ به درخواست محمدامین دلفاردی دبیر تشکل اسلامی واحد جیرفت مبنی بر گزینش سخت تر برای انتخاب بسیجیان گفت: ما یک بوستان با حصار داریم و یه صحرای بی حصار که بوستان ما نیروهای فعال و کادر هستند و صحرای بی حصار همه ۸۰ میلیون جمعیت هستند که بسیجی بالقوه می باشند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: همه افراد یک شخصیت حقوقی دارند و یک شخصیت حقیقی ما نمی توانیم در بسیج جلوی شخصیت حقیقی افراد را بگیریم و آن را محدود کنیم.

 

 

وی عنوان کرد: در اسلام آغاز دین شناخت دین است ما شناخت را به بدنه بسیج می دهیم اما تصمیم با خودشان است تا زمینه رشد و تعالی فرد فراهم شود.

 

 

این مقام مسئول اظهار کرد: بیست و دو قشر در سطح استان وجود دارد و به دلیل تکثر و تعدد باید نگاه بازی برای جذب حداکثری داشته باشیم.

 

 

سردار ابوحمزه در پاسخ به درخواست حضور تشکلهای دانشجویی در برنامه های بسیج از جمله طرح ولایت گفت: هیچ منعی وجود ندارد منوط به اینکه افراد به عضویت بسیج درآیند.

 

 

این مقام مسئول تأکید کرد: در مجموعه بسیج افرادی که فساد فکری دارند یعنی آگاهانه و مغرضانه نقش ضد انقلاب را ایفا می کنند و افرادی که فساد اخلاقی دارند نمی توانند حضور پیدا کنند برای دیگران هیچ منعی وجود ندارد.

 

 

وی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور با بیان اینکه  مشکل اساسی کشور ما به تحریم برنمی گردد، عنوان کرد: تحریم ها حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد بر مجموعه اقتصادی ما اثر دارد بقیه به داخل برمی گردد؛ چرا که ما در عرصه های موشکی،پهباد، سلولهای بنیادی،هسته ای و پزشکی کمبود نداریم چون قشر دانشگاهی و نخبه وارد عرصه شدند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ما هم اکنون به سی و پنج کشور صادرات مهمات و سلاح را انجام می دهیم، ابراز کرد: مشکل اساسی ما مدیریت است ؛مدیریت انقلابی و جهادی باید انجام شود  که در این راستا دولت، مجلس و قوه قضاییه باید شبانه روز کار کنند  و تمامی مشکلات در این صورت قابل حل خواهند بود.

 

 

سردار ابوحمزه با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدیریت جهادی را در شش محور کار،تلاش، علم، محاسبه با خدا، تدبیر و درایت بیان کرده اند، اظهار کرد: این در حالی است که نگاه برخی مسئولین ما فقط به خارج است؛در حالی که رهبری میفرمایند نسخه علاج اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه چهار ماه استان بی استاندار است، گفت: این چگونه مدیریتی است؛ مگر قحط الرجال است؟

 

 

وی با تأکید بر اینکه در زمینه برخورد با مفاسد باید با قوت و قدرت برخورد کرد و تعارف را کنار گذاشت، تصریح کرد: هم اکنون هیچ عذری از قوه قضائیه پذیرفته نیست؛ چرا که در دوازده بند اختیارات از رهبری گرفته اند.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: در هر بخشی که مدیریت جهادی داشته ایم در عرصه دفاع مقدس، هسته ای، موشکی موفق بوده ایم؛ پس چرا در اقتصاد جهادی عمل نکنیم؟!

 

 

سردار ابوحمزه ضمن مورد خطاب قرار دادن دبیران تشکلهای دانشجویی استان اظهار کرد: شما مدیران آینده کشورید به گونه ای خود را پرورش دهید که در آینده کمبود مدیر جهادی در هیچ عرصه ای نداشته باشیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برخی از مردم در بحث اقتصادی رفتار درستی نداشته اند، ابراز کرد:چرا باید سکته ارزی داشته باشیم؛ فرد کل زندگی و دارایی خود را فروخته و تبدیل به دلار کرده الان ورشکسته شده و سکته کرده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi