پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:27:31 - یکشنبه 7 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نرم افزاری برای رفع کوررنگی
متخصصان مایکروسافت یک برنامه موبایل برای سیستم عامل iOS توسعه دادند که امکان رفع کوررنگی را فراهم می کند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این برنامه که Color Binoculars نام دارد، در اصل در جریان یک مسابقه برنامه نویسی درون سازمانی در سال گذشته میلادی توسط دو نفر از متخصصان مایکروسافت نوشته شد که یکی از آن ها به کوررنگی مبتلا است. سپس برنامه نویسان، نسخه اولیه آن را به واحد Microsoft Garage بردند تا فرآیند تجاری سازی آن انجام پذیرد. در نهایت این برنامه به فروشگاه App Store راه یافت.

در اغلب موارد، اشخاص کوررنگ در واقع می توانند رنگ ها را ببینند، اما قادر به تشخیص آن ها از یکدیگر نیستند. با وجود این که درمان این بیماری با استفاده از نوعی عینک امکانپذیر است، این عینک ها قیمت بالایی دارند و استفاده آن ها برای همه بیماران امکانپذیر نیست.
برنامه Color Binoculars قادر به رفع سه نوع کوررنگی است. این برنامه، در تمام موارد از فیلترهای دیجیتالی برای اصلاح رنگ ها استفاده کرده و تصاویر به دست آمده از دوربین گوشی را پس از اصلاح رنگ، به صورت بلادرنگ برای کاربر نمایش می دهد. برای مثال ترکیب رنگ قرمز و سبزتیره که تشخیص آن ها معمولا برای اشخاص کوررنگ دشوار است، با ترکیب رنگ های روشن تر مثل صورتی و سبز روشن جایگزین می شود.
در حال حاضر این برنامه تنها برای iOS عرضه شده و نسخه اندروید آن در دسترس نیست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi