پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:24:24 - یکشنبه 11 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نرخ بیکاری جوانان ۳ برابر بزرگسالان است/ درآمد ۸۳۹ میلیون نفر روزی ۶هزارتومان
به گزارش پایگاه خبری ” دانشجوآزاد ” :سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود پیرامون وضعیت اشتغال و بازار کار جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی با تاکید بر لزوم توسعه مشاغل اعلام کرد: در کشورهای در حال توسعه، کار با کیفیت یک عامل اصلی برای توسعه است.   کار با کیفیت به عنوان یک […]

به گزارش پایگاه خبری ” دانشجوآزاد ” :سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود پیرامون وضعیت اشتغال و بازار کار جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی با تاکید بر لزوم توسعه مشاغل اعلام کرد: در کشورهای در حال توسعه، کار با کیفیت یک عامل اصلی برای توسعه است.

 

کار با کیفیت به عنوان یک عامل مشترک در بین بیش از ۱۴۰ کشور در حال توسعه بوده که باعث افزایش درآمد سرانه شده و اشتغال پایدار به همراه داشته است. با ایجاد همگرایی اقتصادی در کشورهای در حال توسعه، در فاصله سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۱، رشد درآمد سرانه کشورهای در حال توسعه به طور متوسط ۳٫۳ درصد بوده که این نرخ در اقتصادهای پیشرفته ۱٫۸ درصد به ثبت رسیده است.

با وجود این پیشرفت ها، اما اختلافات در کار همچنان با کیفیت بالایی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. در حال حاضر، بیش از نیمی از کل کارگران کشورهای در حال توسعه (نزدیک به ۱٫۵ میلیارد نفر) در اشتغال آسیب پذیر هستند.

 

در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا از هر۴ نفر کارگر، سه نفر دچار آسیب پذیری در اشتغال هستند و در این بین، زنان وضعیت بدتری نسبت به مردان دارند. در عین حال، ۸۳۹ میلیون کارگر در کشورهای در حال توسعه با درآمد کمتر از ۲ دلار آمریکا در روز وجود دارند.

 

همگام با رشد جمعیت در سن کار، در طول ۵ سال آینده کشورهای در حال توسعه نیازمند حدود ۲۰۰ میلیون شغل جدید هستند. هم اکنون نرخ بیکاری جوانان در کشورهای در حال توسعه بیش از ۳ برابر نرخ بیکاری برای بزرگسالان است.

 

در مناطقی از شمال آفریقا نزدیک به یک سوم افراد جوان جویای کار، موفق به پیدا کردن شغل نمی شوند و نرخ بیکاری زنان در این مناطق نزدیک به ۴۵ درصد است. برخی کشورهای در حال توسعه، راهکارهای خلاقانه ای برای اجرای حداقل دستمزد از طریق گفتگوهای اجتماعی یافته اند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi