پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:04:35 - دوشنبه 4 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخبگان باید برای رفع مشکلات جامعه ایده‌پردازی کنند
دادستان مرکز استان کرمان با بیان اینکه ایجاد تحول به شجاعت نیاز دارد و نخبگان باید در این زمینه پیشگام باشند، گفت: نخبگان باید برای رفع مشکلات جامعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، استعدادپروری، آموزش و غیره ایده‌پردازی کنند.

به گزارش دانشجو آزاد: مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان عصر امروز در دیدار با نخبگان دانشگاهی، حوزوی، و فعالان اجتماعی به مناسبت هفته قوه قضائیه به پیشرفت‌های کشور در ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد تحول به شجاعت نیاز دارد و نخبگان باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی با بیان اینکه جای ترس آنجاست که با وجود همه پیشرفت‌های بین‌المللی و اقتدار موجود، به واسطه آسیب‌های اجتماعی و بی‌نظمی‌ها، کشور ضربه ببیند، گفت: نخبگان جامعه باید فعالانه حضور یابند و راهکارهای رفع روندهای آسیب‌زا و تهدیدات موجود را شناسایی و مطرح کنند تا بر مبنای مشارکت همگانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی به اهداف عالیه خود دست یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تأکید بر اینکه در مسیر رفع آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی باید از شعارهای کلیشه‌ای بپرهیزیم، ادامه داد: با وجود تمامی پیشرفت‌های حاصل شده، وضعیت موجود استان کرمان با وجود همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن از جمله در پسته، خرما، گردو، طلا، سنگ‌آهن، کرومیت، صنایع خودروسازی، تولید گندم و غیره برازنده این استان نیست.

وی با طرح این سؤال که چرا باید با فوت پدر خانواده، در بین فرزندان اختلاف به وجود آید، گفت: هر ساله تعداد زیادی پرونده در این ارتباط وارد دستگاه قضایی می‌شود و چرا نباید قوانین مترقی موجود در این حوزه اجرایی شود. زمانی که سرمایه‌گذار به استان وارد می‌شود، باید به نحوی اقدام کنیم که زمینه حضور وی در استان تداوم یافته و منجر به توسعه اقتصادی و اشتغال و توسعه فرهنگی شود و حضور نخبگان در این عرصه ها قطعاً بسیار راهگشا خواهد بود.

وی ضمن اعلام آمادگی دادستانی کرمان به منظور برگزاری نشست‌های مشترک با نهادهای مردمی و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، اظهار داشت: نخبگان باید برای رفع مشکلات جامعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، استعدادپروری، آموزش و غیره ایده‌پردازی کنند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi