به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ ؛ محمد مهدی پهلوان پور دکترای کشاورزی از دانشگاه تهران و صاحب شرکت تدبیرگران بوتیا انرژی کرمان است که دارای ۳۵ اختراع در زمینه های مختلف می باشد و از مجموع این اختراعات تعداد ۳۰ اختراع دارای تاییدیه ثبت و ۵ اختراع در دست تدوین دارد .

پهلوان پور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ شروع کرده است و علاوه بر داشتن ۱۵ اختراع در بخش کشاورزی دارای ۳ اختراع ساخت اتاق امن ، شیر آب هوشمند و پنجره دو جداره هوشمند در بخش ساختمان می باشد.

پهلوان پور در خصوص استفاده اتاق امن گفت : از این اتاق می توان در داخل ساختمان ، بیرون ساختمان و جاهایی که احتمال آوار و زلزله وجود دارد استفاده کرد و این اتاق از ترکیب مواد پلی اتیلنی است که دارای دستگاه تهویه هوا و سیستم هشداردهنده برای پیدا کردن شی ها و افراد زیر آوار است و در زمان ریزش آوار تا وزن ۵ تن را تحمل می کند و به محض احساس زلزله توسط لرزه نگاری که داخل زیرزمین و روی دیوار نصب شده است سقف اتاق باز می شود و افراد از آوار در امان می مانند.

شیر آب هوشمند از دیگر اختراعات پهلوان پور می باشد از این شیر برای تعادل برقرار کردن بین آب سرد و گرم بر اساس درجه بدن افراد استفاده می شود و بیشترین استفاده از این شیر در استحمام است که با نصب این شیر هوشمند برای رفتن به حمام فقط یکبار دمای بدن شما تنظیم می شود و در دفعات بعدی آب با همان دما بیرون می آید و دیگر نیازی به شیر کلنگی در حمام نیست و از اسراف بی رویه آب جلوگیری می شود.

پنجره دو جداره هوشمند نیز نوع دیگر از اختراعات پهلوان پور است که دارای دو کاربرد هستند علاوه بر نوردهی کار آینه را هم انجام می دهند و این پنجره ها به دلیل دارای بودن led های هفت رنگ در درون خود می توانند باعث روشن شدن اتاق ها شوند و شهرداری می تواند در خیابان ها از این پنجره ها برای مغازه ها استفاده کند تا دیگر نیازی به نور تیرهای چراغ برق نباشد .

این مخترع دارای اختراعات دیگری همچون فرمان هوشمند خودرو و ماساژور صندلی خودرو هم می باشد که فرمان هوشمند خودرو به صورت خودکار وضعیت جسمی راننده را بررسی می کند که به محض عادی نبودن وضعیت جسمی راننده ماشین را متوقف می کند ، ماساژور صندلی خودرو هم تمامی پشت کمر راننده را ویبره می دهد و خستگی و خواب آلودگی را از راننده دور می کند .

پهلوان پور در رابطه با حمایت مسئولین از خود می گوید : تا کنون هیچ حمایتی از ما در این زمینه صورت نگرفته است ولی با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت  از شرکت های دانش بنیان اکنون ما در پارک علم و فن آوری مستقر هستیم و امتیاز دانش بنیان بودن را دریافت می کنیم ، یکی از مزیت های شرکت دانش بنیان این است که دستگاه اختراع شده دارای شرایطی بوده که قابل تولید و اجرا است .

مخترعین باید برای استفاده از مزایای معنوی اختراعات خود در جشنواره ها شرکت نمایند و همین حضور در جشنواره ها هم دارای خصوصیات خاص خود می باشد زیرا هر فرد می تواند با یک اختراع که دارای کمتر از ۵ سال ساخت دارد شرکت کند.

این مخترع عنوان کرد که چندین بار با معاونین استانداری جلساتی را برگزار کرده است و خواهان اشتغال زایی با استفاده از این طرح ها بوده است تا بدین وسیله نوعی  سرمایه گذاری وارد استان شود و با توجه به پتانسیل استان در محصولات کشاورزی اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شود ولی متاسفانه هیچ حمایتی در این زمینه صورت نگرفت .