پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:22:47 - یکشنبه 16 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه سرگشاده ۸۴۹۹ نفر از اساتید دانشگاه‌ها به رؤسای قوا/ چرا صنعت هسته‌ای خاموش شد ولی خبری از لغو تحریم‌ها نیست
۸۴۹۹ نفر از استادان دانشگاه‌ها در نامه سرگشاده به رؤسای قوا اعلام کردند: قرار بود بدون لغو همه تحریم‌ها هیچ سندی در باب هسته‌ای امضاء نشود. اکنون صنعت هسته‌ای از قابلیت و سودمندی خارج شد و خبری از لغو تحریم‌ها نیست؟

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ۸۴۹۹ نفر از اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در نامه سرگشاده به رؤسای قوا اعلام کردند: غایت اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی در جغرافیای ایران تبدیل این کشور به یک قدرت بین المللی و در حوزه بین‌الملل اسلامی استقرار تمدن نوین اسلامی است که این مهم بدون وجود یک قدرت محوری امکان پذیر نیست.

در این نامه آمده است: پیشرفت‌های علمی و دفاعی، انسجام اجتماعی و ظرفیت مردمی نظام، نفوذ جمهوری اسلامی تا کرانه‌های دریای مدیترانه و دریای سرخ و به خصوص جامعیت رهبری در نظام مردم سالاری دینی حاکی از قدرت محوری ایران اسلامی در جهان اسلام و تثبیت قدرت فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی است که بی تردید تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از نفوذ دشمن، از مهمترین الزامات تبدیل آن به یک قدرت بین المللی است. دشمن برای جلوگیری از تحقق این امر، سه جنگ مباشرتی و نیابتی در عراق، لبنان و سوریه به راه انداخت که بتواند قدرت جمهوری اسلامی ایران را مهار کند که به فضل الهی و با مدیریت هوشمندانه و شجاعانه امام المسلمین به شکست انجامید.

اساتید دانشگاه اعلام کردند: به این دلیل بود که خصم کینه توز راه نفوذ به کشور را از طریق مذاکره شروع کرد که برجام ابتدای آن قرار بود دیگر منافذ نفوذ با برجام ۲ و ۳ پی گیری شود که با اقدام به هنگام و شجاعانه امام المسلمین اجازه مذاکره و بحث  در این زمینه – یعنی قدرت دفاعی و موشکی کشور و حمایت از بازوان پرتوان مقاومت اسلامی و نفوذ عمیق ایران اسلامی در منطقه – به کسی داده نشد و اینگونه بود که دشمن در این عرصه نیز زمینگیر شده است.

در این نامه عنوان شده است: با این مقدمه و در آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵، اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با تقدیر و تشکر از همه خدمتکاران صدیق نظام مقتدر جمهوری اسلامی و با توجه به حساسیت زمان و لزوم اطاعت از ولی امر مسلمین، توجه همه آحاد شریف ملت ایران به خصوص روسای سه قوه را به نکاتی جلب می‌کنند.

در نکته اول مدنظر اساتید دانشگاه آمده است: با توجه به اینکه قوی ترین اهرم بازدارندگی کشور، در طول مذاکرات از دور خارج شد و صنعت هسته‌ای کشور با اکسید شدن اورانیوم ۲۰درصد، خروج اورانیوم ۵/۳درصد، تقلیل شدید تعداد سانتریفیوژهای نطنز و تقریباً تعطیلی فردو و سیمان ریختن در قلب راکتور اراک و تعهدات سنگین بسیاری دیگر زمینگیر شد تا به تعبیر رئیس جمهور، چرخ اقتصاد نیز بچرخد، اینک که به اذعان بسیاری از تحلیل گران و حتی بعضی اعضای دولت، تحول ملموسی در اقتصاد دیده نمی‌شود، از رئیس جمهور این انتظار است که پاسخ دهد شما که به طور رسمی و علنی اعلام کردید بدون لغو همه تحریم‌ها هیچ سندی در باب هسته‌ای را امضاء نمی‌کنید، چرا صنعت هسته‌ای از حیز انتفاع خارج شد و خبری از لغو تحریم‌ها که مهم‌ترین آن محدودیت در مراودات بانکی است نیست؟

در ادامه این نامه آمده است: همچنین این انتظار از رئیس جمهور وجود دارد که برای یک بارهم که شده به مردم ایران توضیح دهد که در مذاکرات هسته‌ای چه امتیازاتی به دشمن داده شده و شفاف توضیح فرماید که آیا علت عدم تحقق حداقلی انتظارات در مباحث مربوط به اقتصاد و معیشت مردم، ضعف در ساختار برجام است یا عهد شکنی طرف مقابل متاسفانه در چند سال اخیر و به رغم هشدارهای مکرر امام المسلمین، خیز شتاب علمی کشور دچار توقف و عقب‌گرد شده است، در حالی که طبق پیش بینی‌های مراکز معتبر نظرسنجی علمی جهانی در سال ۱۳۹۱، اگر خیز علمی ایران در سال‌های گذشته به رشد خود ادامه می‌داد، جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۶ به رتبه علمی چهارم یا پنجم دنیا نائل می‌شد.

در این نامه آمده است: علاوه بر عقب نشینی در صنعت هسته‌ای و سرخورده شدن بسیاری از دانشمندان، رکود و در بعضی مواقع تعطیلی بسیاری از پروژه‌های علمی کشور از عوامل مهم این توقف است. از شورایعالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این انتظار است که برای برون رفت از این وضعیت چاره اندیشی کنند.

در نکته بعدی مدنظر اساتید دانشگاه آمده است: علاوه بر تاکیدات امام المسلمین، بسیاری از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور اذعان دارند که تنها راه برون رفت از رکود تاریخی که گریبان کشور به خصوص فعالان حوزه تولید و اقتصاد را گرفته است، عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است تا آنجا که علاوه بر سیاست‌ها، در ابتدای سال جاری ۱۰ اقدام مهم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی از سوی معظم له مطرح شد. از دستگاه‌های نظارتی به خصوص مجلس محترم شورای اسلامی درخواست می‌شود که به صورت شفاف گزارش اقدامات دولت در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقدامات مذکور را به استحضار ملت شریف ایران برسانند.

در این نامه عنوان شده است: از مهمترین الزامات عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد است که در این رابطه مطرح شدن فیش‌های حقوقی نجومی داغ سنگینی بر دل مردم گذاشت، بدتر اینکه بعضی از مسئولان دولتی به طور بسیار نادرست در صدد توجیه این تخلفات برآمدند تا آنجا که گیرندگان حقوق‌های ناعادلانه را ذخایر نظام برشمردند.

در این نامه آمده است: بی تردید برخورد قانونی با این متخلفان که آمار آنها بسیار متغیر و از ۱۰۰ تا ۹۰۰ نفر اعلام شده است، از مطالبات جدی نظام اسلامی و همه آحاد مردم به ویژه دانشگاهیان عزیز و آزمون خطیری برای دولت و دستگاه‌های نظارتی و از جمله قوه قضاییه در مبارزه با فساد است.

اساتید دانشگاه اعلام کردند: همگان می‌دانند که تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور از اصول اسلامی و از تاکیدات مهم امام راحل عظیم الشان است و تجربه سال‌های اخیر نیز بیش از گذشته ثابت کرده که قدرت دفاعی و در رأس آن نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی عامل اول اقتدار ملت ایران و نظام مقتدر جمهوری اسلامی است.

در ادامه نامه عنوان شده است: سؤال این است که اگر مسئولی به دشمن اعلام کند که در دوره دوم دولت تدبیر و امید اقدام به انحلال نیروهای نظامی کشور خواهد شد آن هم پس از مطرح شدن مباحث مربوط به تحریم نهادهای نظامی، دفاعی و امنیتی از سوی دولت طبق معاهده FATF که بدتر از کاپیتولاسیون استقلال کشور را در خطر قرار می‌دهد، آیا نباید این مسئول از سوی دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم مورد سئوال و احیانا پی گیری شود که چنین خطی از سوی کدام یک از نهادهای جاسوسی دشمن به این آقای محترم القا شده است؟ آیا در هیچ یک از نظام‌های سیاسی جهان مورد مشابهی پیدا می‌شود که یک مسئول، خصم کینه توز کشور را این چنین برای پی گیری اهداف سلطه طلبانه خود راهنمایی کند؟

در نکته بعدی این نامه آمده است: مطرح شدن فرمت قرادادهای استعماری نفتی که به وسیله انگلیسی‌ها تدوین شده و همچنین پیوستن ایران به معاهده استعماری FATF نشانگر این واقعیت است که برجام شروع واگذاری امتیازات بوده و حتماً سیاهه‌های بعدی واگذاری امتیازات تا خالی کردن دست ملت ایران از همه ظرفیت‌های استراتژیک خود در کشور و منطقه، یکی بعد از دیگری آشکار خواهد شد.

اساتید دانشگاه اعلام کردند: اکنون این سئوال ذهن افکار عمومی و به خصوص دانشگاهیان عزیز را فرا گرفته که چرا مجلس از اهرم نظارتی خود استفاده نمی‌کند و مسئولان ذی­ربط را برای توضیح در رابطه با امتیازاتی که به صورت محرمانه به دشمن واگذار کرده‌اند، به صحن علنی مجلس فرا نمی‌خواند؟

در این نامه اینگونه اعلام شده است: بی تردید پیروزی‌های انقلاب و مقاومت اسلامی در منطقه در مقابل قدرت شیطانی آمریکا و طیف گسترده‌ای از قدرت‌های مادی زمان، یک معجزه الهی است. ما دانشگاهیان ایران اسلامی بلکه همه ایران دوستان عزیز به قهرمانان خود در منطقه به خصوص سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار، حاج قاسم سلیمانی افتخار می‌کنیم و اعلام می‌داریم که اجازه نخواهیم داد، بعضی وادادگان داخلی که مانند بعضی‌ها درصدر اسلام گرفتار خوی اشرافیگری و جمع کردن آلاف و الوف شده‌اند، باعث شوند که «صفین» دیگری در تاریخ اسلام شکل گیرد و در صورت نیاز خود نیز آماده‌ایم که اسلحه به دست در کنار شما قهرمانان جهانی با اذناب آمریکا در منطقه به خصوص داعشی‌های کثیف بجنگیم.

اساتید دانشگاه اعلام کردند: اکنون نه فقط نمایشگاه بزرگی از شکست‌های مکرر آمریکا در منطقه و در جلوی دیدگان جهانی به نمایش درآمده و نه فقط پادگان رژیم صهیونیستی در محاصره فرزندان مقاومت اسلامی قرار گرفته، بلکه رژیم منحوس و ضد اسلامی و خائن به آرمان اعراب یعنی آل سعود ملعون و مفلوک باید منتظر فرود موشک‌های انصارالله بر شهرهای ریاض و جده و فرار شاهزاده‌های عیاش خود باشد.

این نامه ادامه می‌دهد: این یک واقعیت خلل ناپذیر است که الزام مهم محو غده سرطانی اسرائیل، اضمحلال کامل رژیم سعودی است، زیرا آل سعود ثابت کرده است نه اینکه فقط به اسلام هیچ اعتقادی ندارد بلکه ذره ای برای جان اعراب هم احترام قائل نیست؛ دست تا مرفق به خون آلوده این وحشیان به خون بی گناهان مسلمان عرب در سراسر جهان اسلام گواه این ادعا است، از این رو انتظار تنبه حکام جنایت پیشه آل سعود سرابی بیش نیست. اساتید دانشگاه اعلام کردند: از دولت تقاضا داریم که اجازه ندهد بیش از این دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل جسارت‌های آل سعود منفعل عمل کند و برای ایجاد ارتباط با این رژیم مفلوک و جنایتکار، عزت و اقتدار ایران اسلامی را خدشه دار کند، بلکه لازم است با دیپلماسی فعال، جهان اسلام را نسبت به خطر ادامه حکومت این منحوسان آگاه و با مشارکت علما و نخبگان مسلمان جهان طرحی در قالب بین الملل اسلامی برای اداره حرمین شریفین آماده کنند.

اسامی ۸۴۹۹ نفر اساتید و مدرسان دانشگاه و موسسات آموزش عالی که این نامه را امضا کردند در این فایل    قرار دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi