پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:52:41 - سه شنبه 4 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میلیون‌ها تومان هزینه برای مدرکی به ارزش «هیچ»/ دانش آموختگان رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد به سازمان بازرسی شکایت کردند
باوجود تأکید مسئولان دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه این دانشگاه رشته غیرقانونی و بدون مجوز ندارد، شماری از دانش آموختگان رشته‌های بدون مجوز آن به علت دریافت نکردن مدرک تحصیلی به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به رغم تاکید مسئولان دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه رشته غیرقانونی و فاقد مجوزی در این دانشگاه وجود ندارد، جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فاقد مجوز این دانشگاه در پی عدم دریافت مدرک تحصیلی به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کردند.

این فارغ‌التحصیلان تاکید کردند که بعد از گذشته ۲ سال علیرغم پیگیری‌های مستمر و مراجعات مکرر حضوری و مکاتبه‌ای هیچ اقدام مؤثری از طرف دانشگاه برای صدور دانشنامه (مدرک) صورت نگرفته است و علت را عدم دریافت مجوز لازم برای برگزاری رشته و ناهماهنگی با مرکز آزمون عنوان کرده‌اند.

متن کامل شکایت این فارغ‌التحصیلان به سازمان بازرسی کل کشور به شرح ذیل است:

« با سلام و احترام جمعی از دانشجویان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی ورودی مهر ۱۳۹۱ دانشگاه آزاد قم می‌باشیم که در شهریور ۱۳۹۳ بعداز گذراندن واحدهای درسی ارائه پایان نامه و جلسه دفاع با دانشگاه تسویه حساب نموده و در مهر ۱۳۹۳ موفق به دریافت مدرک موقت شده‌ایم.

اکنون بعد از گذشته ۲ سال علیرغم پیگیری‌های مستمر دانشجویان، مراجعات مکرر و پیگیری‌های تلفنی، حضوری و مکاتبه‌ای متاسفانه هیچ اقدام مؤثری از طرف دانشگاه برای صدور دانشنامه (مدرک) صورت نگرفته است و علت را عدم دریافت مجوز لازم برای برگزاری رشته و ناهماهنگی با مرکز آزمون عنوان کرده‌اند.

علی هذا این تعلل دانشگاه در رفع مشکل موجب ضرر مالی و وقتی دانشجویان و بروز مشکلاتی در ارتقاء شرایط کاری و با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارجی برای ادامه تحصیل شده است.

لذا از آن سازمان محترم خواهشمندیم با پیگیری‌ در احقاق حق دانشجویان اقدامات لازم را به عمل آورد.

پیشاپیش از بذل توجه و تسریع در امر مطلوب کمال تشکر را دارم. »

براساس این گزارش، این فارغ‌التحصیلان همچنین در اردیبهشت‌ماه امسال طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد قم تأکید کردند که به دلیل عدم ارایه دانشنامه دانشجویان ورودی ۹۱ (دومین پذیرش) این رشته برای طی کردن مراحل شرکت در آزمون دکتری، ادامه تحصیل در خارج از کشور و ارتقاء در حوزه کاری که منوط به ارائه دانشنامه است بلاتکلیف و با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

« ضمن درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به اطلاع می‌رساند وجود برخی از مشکلات در روند صدور دانشنامه فراغت از تحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم (پردیسان) ما را بر آن داشت تا از آن مقام محترم عاجزانه درخواست پیگیری و مساعدت نماییم.

پس از سپری شدن قرب به ۱۹ ماه از فارغ‌التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی دانشگاه جهت صدور دانشنامه صورت نپذیرفته است و با توجه به مراجعات و تماس‌های مکرر با واحد فارغ‌التحصیلان دانشگاه، علت را عدم وجود مجوز لازم جهت برگزاری این رشته از وزارت علوم و تکمیل نبودن اعضای هیأت علمی علمی عنوان کرده‌اند.

علی‌الهذا دانشجویان ورودی ۹۱ (دومین پذیرش) این رشته جهت طی کردن مراحل شرکت در آزمون دکتری، ادامه تحصیل در خارج از کشور و یا ارتقاء در حوزه کاری که منوط به ارائه دانشنامه است بلاتکلیف و با مشکلات عدیده مواجه گردیده‌اند.

مستدعی است با توجه به مسائل و مشکلات مطرح شده و تحمیل هزینه سنگین شهریه و صرف وقت توسط فارغ التحصیلان این رشته، آن مقام مسئول جهت رسیدگی و تسهیل امر صدور دانشنامه اقدام فرمایند و یا با ارائه راهکاری که در بهبود و تسریع در امر مطلوب کمال امتنان را داریم.»

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi