پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:53:45 - یکشنبه 7 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تیم ملی باشگاهی تر از پرسپولیس !
ملی‌پوشان ۶۱روز با کی‌روش، ۶۳روز با برانکو
نمایش پرسپولیس مقابل تیم خوب پیکان برای هواداران راضی کننده نبود . این مسئله ایست که طبعا بخشی از آن به حضور دائمی ملی پوشان پرسپولیس در اردوها مربوط می شود .

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از “ورزش سه”، سرمربی کروات پرسپولیس امروز نیز در حاشیه تمرین این تیم بابت در اختیار نداشتن کامل بازیکنانش به دلیل اردوهای تیم ملی لب به انتقاد گشود. برانکو ایوانکوویچ که چالش بزرگ بین او و کارلوس کی‌روش از زمان لغو اردوی اتریش تیم ملی به وجود آمد و سرمربی تیم ملی او را مسبب این اتفاق می دانست اکنون با هشت سهمیه در اردوی تیم ملی بیشترین تعداد بازیکنان در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش را به خود اختصاص داده است. برانکو ایوانکوویچ که همواره روی این نکته که هدف او ضمن موفقیت با پرسپولیس، کمک به تیم ملی – با توجه به سابقه ای که روی نیمکت تیم ملی ایران دارد- عنوان کرده بود، اکنون نسبت به حضور بازیکنانش در اردوهای طولانی مدت تیم ملی گلایه دارد.

 
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، مهدی طارمی و وحید امیری هشت بازیکنی هستند که از جمع سرخپوشان در اردوی تیم ملی حضور دارند و این در حالی است که از روز اول آغاز لیگ ( ۴مرداد ۹۵) تا به امروز (۶ آذر ۹۵) تاکنون سه اردوی تیم ملی را پیش رو داشته ایم.

 
این در حالی است که همانطور که گفته شد، برانکو ایوانکوویچ در ابتدای فصل موفق شد با لغو اردوی تیم ملی، تیمش را با تمامی نفرات راهی اردوی اوکراین کند و اردوی آماده سازی تیمش را در این کشور با برگزاری چند دیدار دوستانه و تمرینات بدنسازی پشت سر بگذارد. البته در این اردو برانکو ایوانکوویچ مهدی طارمی و رامین رضاییان را به دلیل حضور این بازیکنان در تیم ریزه اسپور نداشت. با این حال از زمان شروع رسمی اردوی پرسپولیس در تاریخ ۱۱ تیر تا ۴ مرداد او به مدت ۲۵ روز شاگردانش را در اختیار داشت.

 
در بازگشت پرسپولیس به ایران این تیم دیدارهای خود را از چهارم مرداد آغاز کرد و بعد از برگزاری هفته چهارم در تاریخ ۲۱ مرداد و برابر صبای قم راهی اردو می شود. پرسپولیس از چهار دیدار خود در آغاز فصل و بدون اینکه ملی پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهد صاحب ۱۰ امتیاز شده است.

 
در این مقطع کارلوس کی‌روش از روز ۲۳مرداد لیست جدید تیم ملی را اعلام می کند که اردوی ۲۴ روزه ای را پشت سر بگذارند. برانکو ایوانکوویچ در تاریخ ۱۶ شهریور بازیکنانش را در اختیار می گیرد تا آنها را برای دیدار برابر تراکتورسازی در تبریز مهیا کند. حضور این بازیکنان ۴۸ ساعت پیش از دیدار برابر تراکتور به عنوان دیگر مدعی کسب جام در فصل شانزدهم نتیجه تساوی را برای آنها در پی داشت.

 
برانکو ایوانکوویچ از ۱۷ شهریور شاگردانش را در اختیار گرفت و در این مدت آنها به مصاف تراکتورسازی، استقلال تهران، سپاهان رفتند که حاصل کار دو تساوی در بازی های ابتدایی و در نهایت پیروزی پرگل در اصفهان برابر سپاهان بود. این بازه سه هفته ای که ۱۴ روز بود با اعلام جدید لیست تیم ملی و بازگشت ملی پوشان به اردوی تیم ملی در تاریخ یک مهر، کارلوس کی‌روش تا تاریخ ۲۰ مهر بازیکنان پرسپولیس را در اختیار می گیرد. در این زمان برانکو ایوانکوویچ اعلام می کند بدون حضور ملی پوشان و البته با توجه به تهدید سازمان لیگ مبنی بر اینکه در صورت عدم حضور در جام حذفی در این مرحله بازی های آنها با فشردگی بیشتری برگزار خواهد شد، برابر قشقایی شیراز قرار خواهد گرفت. دیداری که منتهی به حذف سرخپوشان از جام حذفی شد.

 
ملی پوشان پرسپولیس از تاریخ ۲۱ مهر به اردوی سرخپوشان اضافه شدند و این تیم تا اردوی بعدی تیم ملی سه دیدار برابر نفت تهران، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار کرد که حاصل آن دو پیروزی و یک تساوی برای این تیم بود.

 
اردوی بعدی تیم ملی برای حضور در مالزی و برگزاری دیدار دوستانه با گینه پاپوآ و همچنین سوریه با دعوت بازیکنان این تیم در تاریخ ۱۰ آبان همراه شد. پرسپولیس در این مقطع اردوی خود در امارات را بدون حضور هفت ملی پوش خود برگزار کرد و در بازگشت به تهران، پرسپولیسی ها برابر اولین حریف خود به تساوی دست یافتند.
تعداد روزهای در اختیار گرفتن بازیکنان
لیگ برتر از تاریخ ۱۱ تیرماه آغاز شد و اگر ملاک را این تاریخ قرار دهیم تا تاریخ ۴ مرداد به مدت ۲۵ روز در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار داشتند. با تعطیلی لیگ در هفته چهارم، کی روش بازیکنان را به مدت ۲۵ روز در اختیار می گیرد.
سرمربی پرسپولیس با آغاز هفته پنجم بازیکنانش را در تاریخ ۱۶ شهریور در اختیار می گیرد و در پایان هفته ششم و در تاریخ ۳۱ شهریور و بعد از ۱۴ روز آنها به اردوی تیم ملی دعوت شدند. کارلوس کی‌روش در این مدت ۲۱ روز بازیکنان را اختیار می‌گیرد.

 

بعد از ۱۹ روز که با برگزاری دیدارهای هفته هفتم تا نهم همراه بود، کی روش بار دیگر بازیکنان پرسپولیس را از تاریخ ۱۰ آبان تا ۲۵ آبان در اختیار کی روش قرار گرفتند.
با این شرایط سرمربی تیم ملی از زمان شروع لیگ برتر تاکنون ۶۱ روز بازیکنان را در اختیار داشته است و برانکو ایوانکوویچ که بازیکنان این تیم با باشگاه قرارداد رسمی دارند و متعهد به این تیم هستند ۶۳ روز در اختیار داشته است.
در این مدت البته وحید امیری دو هفته نیز به دلیل مصدومیت در اردوی تیم ملی و دیدار برابر چین از حضور در ترکیب پرسپولیس محروم بود و این تیم بدون حضور ملی پوشان خود جام حذفی را نیز از دست داد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi