پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:41:14 - شنبه 10 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هشداری برای مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
مشکلات تاسیساتی خوابگاه که حادثه ساز شد/ کاغذبازیهای تامین بودجه مهمتر از جان دانشجویان
انگار مشکلات خوابگاه دانشجویی سجاد تمامی ندارد چندی شب پیش خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل مشکلات تاسیساتی دچار حریق شد اما خوشبختانه اینبار این حادثه به خیر گذشت و صدمات جانی نداشت.

به گزارش “دانشجوآزاد” چند شب پیش برای خوابگاه دخترانه سجاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان شبی دلهره انگیز بود. یک آتش سوزی جزئی که اگر هوشیاری مسئولین و حضور به موقع آتش نشانان نبود، می رفت که به یک حادثه تراژدیک تبدیل شود.

متاسفانه رعایت نکردن اصول ایمنی در سیستم برق موجب آتش سوزی شد؛ ساعت ۱۵ دقیقه بامداد بود که  گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در یکی از خوابگاههای دانشجویی شهر کرمان واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی به آتش‌نشانی رسید، بعد از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، حریق به وجود آمده که به علت فرسودگی در سیستم برق رسانی رخ داده بود اطفاء شد و حادثه ناگواری به وجود نیامد

فرسودگی بنای ساختمان از یک سو و اصولی نبودن سیستم تاسیسات این خوابگاه از سوی دیگر، باعث افزایش ریسک آسیب پذیری این بنا شده است و اگر در آینده نزدیک، تدبیری در این زمینه اندیشیده نشود، باز هم منتظر حوادثی از این دست برای خوابگاه سجاد خواهیم بود.

یکی از شاهدان عینی واقعه در گفتگو با “دانشجوآزاد” گفت: جرقه از جعبه سیم کشی در راهرو منتهی به بالا پشت بوم شروع شد و فقط یکی از کولرها آتیش گرفت که توسط آتش نشان ها فوری خاموش شد.

وی افزود: اعلام تخلیه خوابگاه ۲۰ دقیقه بامداد بود که در آن زمان ماموران آتش نشانی در خوابگاه حضور داشتند؛ همه دانشجویان جلوی در خوابگاه تجمع کردند تا آتش مهار شد.

این دانشجوی خوابگاهی تشریح کرد: مشکلات خوابگاه سجاد هیچگاه تمام نمی شود؛ همین آتش سوزی به دلیل مشکلات تاسیساتی بود؛ چند روز قبل از آتش سوزی تعدادی از دانشجویان بعد از مشاهده جرقه در جعبه تقسیم برق مراتب را اطلاع دادند که ظاهرا رسیدگی لازم صورت نگرفته است.

 

خوشبختانه، آقای دکتر بارونی، معاونت دانشجویی فرهنگی، به تمام این مشکلات واقف و در حال پیگیری آن است اما از شواهد امر پیداست که موضوع خوابگاه سجاد، مانند بسیاری از موضوعات دیگر، در گیر و دار بروکراسی فرسایشی اداری و عدم تامین بودجه به سر می برد.

در نهایت، پیشنهادی که برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات در آینده می شود این است که یک تیم کارشناسی مجرب، از ساختمان خوابگاه بازدید نموده و نقاط ضعف تاسیساتی آن را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع نمایند تا انشالله پس از اتمام امتحانات، نسبت به جابجایی خوابگاه اقدام شود.

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi