پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:52:46 - شنبه 21 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشکل های دانشجویی استان کرمان:
مسئولین استان باید پاسخ گوی فاجعه ی تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی باشند/ کشته شدگان در حکم شهید تلقی شوند
جمعی از تشکل‌های دانشجویی شهر کرمان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت سو مدیریت در فاجعه ی تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی خواستار پاسخ گویی مسئولین به مردم شدند.

به گزارش “دانشجو آزاد” جمعی از تشکل‌های دانشجویی شهر کرمان در بیانیه‌ای در محکومیت سو مدیریت در مراسم تشییع جنازه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خواستار شدند که تمامی کشته شدگان فاجعه کرمان در روز تشییع سردار سلیمانی باید «در حکم شهید» تلقی شوند.

در این بیانیه آمده است:

ماجمعی از دانشجویان کرمان فاجعه کشته و زخمی شدن تعدادی بالغ بر ۲۷۰ نفر از هموطنان خود را در مراسم با شکوه تشییع و تدفین شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عموم ملت ایران تسلیت می گوییم و این فاجعه دلخراش را بطور قطع محوم می کنیم.

حضور چند میلیونی مردم در تهران، مشهد، اهواز، قم و با حضور مردم در کرمان حماسهآفرینی ملت ایران تکمیل شد ایرانیان اثبات کردند که را شهدا ادامه دارد. اما پس از این فاجعه جانسوز که عظمت حضور میلیونی را با یک سومدیریت و بی تدبیری به نقطه ضعف و بازی رسانه های خارجی و معاند بدل کرد جای چند سوال بزرگ است.

آیا مسئولین برکزاری مراسم، از تجمع مردمی چنین برآوردی نداشتند؟ آیا راه حل و تدبیری بهتر به قصد انجام مراسم تشییع موجود نبود؟

اکنون که این بی تدبیری و سو مدیریت باعث جان باختن تعدادی از مردم عزیز ایران شده است، عذر خواهی مسئولین استانی از مردم ضروری است. با توجه به دستور شخص رییس جمهور در دلجویی از و کاهش غم و اندوه آسیب دیدگان و جان باختگان، این امر باید با سرعت و به نحو احسن انجام شود.

همچنین ما دانشجویان از استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، دادستان استان کرمان و فرمانده محترم سپاه ثارالله کرمان می خواهیم با تشکیل یک کمیته بررسی علل وقوع این فاجعه راتعیین و عوامل را شناسایی، معرفی و محاکمه کنند.

همچنین از نماینده ولی فقیه در استان کرمان می خواهیم تا پیگیری لازم را برای معرفی تمامی کشته شدگان این فاجعه در حم شهید انجام دهند.

در آخر از ملت ایران و به ویژه از خانواده ی شهدا جهت سیلی سپاه انقلاب اسلامیدر بامداد ۱۸ دی ماه که یکی از مهمترین پایگاه های آمریکای جنایتکار در منطقه را مورد هدف قرار داد تبریک و تهنیت عرض می کنیم امیدواریم این شروعی بر پایان این جنایتکاران و مستبکران باشد.

  – تشکل امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه شهید باهنر کرمان
– مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان
– مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
– انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
– جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
– مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان
– بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi