پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:27:40 - پنجشنبه 26 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولان دانشگاه در انتظار تخصیص بودجه‌های تحقق نیافته/ امید به تحقق اعتبارات سال ۹۶
مسئولان دانشگاهی که در سال ۹۵ با عدم تخصیص مقداری از بودجه دانشگاه‌ رو به رو شدند این روزها در انتظار تخصیص اعتبار هستند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری فارس، دانشگاه‌ها به خصوص در بخش پژوهشی در سال ۹۵ تا حدودی با کمبود بودجه رو به رو بودند و مقداری از بودجه درنظر گرفته شده برای دانشگاه‌ها نیز تخصیص داده نشده به همین دلیل مسئولان دانشگاه در انتظار تخصیص بودجه هستند.

* ضیاء هاشمی: با وجود کمبود بودجه، برنامه‌ها خوب پیش رفت

سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در حوزه بودجه مقداری مشکل داشتیم که معمولا همیشه وجود دارد ولی روند برنامه‌ها به خوبی پیش رفت و فکر می‌کنم از نظر بودجه سال ۹۶ از سال ۹۵ بهتر باشد.

* سلیمی: در تمام بخش‌های دانشگاه کمبود بودجه داریم

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در سال ۹۵ به ۸۰ درصد اهداف‌مان رسیدیم ولی در تمام بخش‌های دانشگاه کمبود بودجه داریم زیرا به جز حقوق و دستمزد بقیه بودجه‌های دانشگاه کاهش داشته و احتمالا با مشکلات مالی برخورد می‌کنیم ولی سعی داریم این مشکلات را مدیریت کنیم که به دانشگاه لطمه وارد نشود.

* حداد: کمبود بودجه تا حدودی گریبانگیرمان شد

امیدبزرگ حداد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال مقداری کمبود بودجه گریبانگیر‌مان شد، ولی شاید دلیل آن تخصیص‌های کمتری بود که به واحدهای استانی داده شد، زیرا واحدها در حوزه پژوهش برنامه زیادی نداشتند و رخوت در دانشگاه به وجود آمده بود و اعتبار کمتری جذب کردند، ولی بودجه نسبت به بودجه تخصیصی سال گذشته به‌طور معناداری افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه پژوهش باید خودجوش و خودمحور باشد، با بودجه در نظرگرفته‌شده برای سال ۹۶ می‌توانیم اهداف‌مان را محقق کنیم و فکر نمی‌کنم برای سال ۹۶ کمبود بودجه داشته باشیم.

* فتوحی: بودجه سال ۹۶ رشد قابل ملاحظه‌ای ندارد

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: قول داده شده که بودجه به طور کامل تخصیص داده شود، بودجه تعمیرات و تجهیزات صددرصد در سال ۹۵ تخصیص داده شد.

وی افزود: بودجه سال ۹۶ رشد قابل ملاحظه‌ای را ندارد به عنوان مثال بودجه دانشگاه شریف ۱۰٫۷ درصد است که این افزایش به طور کلی است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi