پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:31:38 - یکشنبه 10 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
مردم باید مجلس کارآمد و موثر انتخاب کنند/انقلاب قدرت اسلام است
نماینده مردم مشهد بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که وقتی در جامعه می روند مشکلات مردم را ببیند ودغدغه ی حل مشکلات مردم را داشته باشند و در کمسیون های مجلس مطرح کنند و با هم فکری به دنبال رفع مشکلات مردم باشند نه نمایندگانی که به فکر منافع خود هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” جواد کریمی قدوسی نماینده ی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه ی پرسش و پاسخ دانشجویی تحت عنوان زخم بزنین عنوان کرد: اگر در چهل سال گذشته به طور مستمر مدیریت کشور در دست افراد متعهد انقلابی، متواضع در برابر مردم و کارشناس متعهد بود کشور با مشکلات و گرفتاری های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، معیشتی ،سیاست خارجی و … دچار نبود.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه یکی از آثار رهبری تربیت امت اسلامی است ابراز کرد:امکانات حکومت و حاکمیت  که از آن مردم است بایددر خدمت اهداف مردم قرار بگیرد نه در مقابل مردم.

نماینده ی مردم مشهد با بیان این که تاریخ باید در خصوص عمل کرد مسئولین قضاوت کند خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید در موردی که آمدند با دفن شهدای گمنام که مظهر ایثار و گذشت هستند در دانشگاه ها و جاهای دیگر مخالفت کردند و در این اواخر هم عنوان شهید را از تابلو های خیابان ها با دلایل غیر منطقی برداشتند بدون آن که به این نکته توجه کنند که شهدا گنجی هستند که نسل ها می توانند از آنان الگو بگیرند.

وی ضمن تبریک روز مجلس و گرامی داشت یاد شهید مدرس بیان کرد :شهید مدرس الگو برای حضرت امام (ره) بود، شهید مدرس تنها به یک دلیل مدرس شد که نه دارایی داشت و نه به دنبال آن بود، در واقع دست طمعش جمع شده بود و زبانش برعلیه باطل باز شده بود که این نمونه ای از قدرت منطق اسلام  است.

کریمی قدوسی ادامه داد: قدرت منطق اسلام، قدرت بیان و فلسفه اسلام از هر سلاحی بیشتر است لذا این منطق سلاح ها را از کار می اندازد، همانگونه که انقلاب ما بدون تکیه به سلاح پیروز شد بلکه با تکیه به منطق، فریاد امام، راهنمایی های امام و اطاعت مردم از امام انقلاب اسلامی را پیروزکرد.

وی با بیان اینکه اداره ی امور عالم بدون قانون ممکن نیست تصریح کرد: خداوند قانون اساسی جهان را در قرآن وضع کرده است و بشر باید این قوانین اساسی را به قوانین موضوعه تبدیل کند تا کشور را اسلامی اداره کند در این جهت در جمهوری اسلامی مکانی پایه گذاری می شود که در راس امور است تا حق مردم در کرسی قانون گذاری تثبیت شود.

نماینده ی مردم مشهد در خصوص اینکه مردم چگونه می توانند اعتراضات خود را بیان کنند مطرح کرد: در قانون اساسی جایگاهی برای اعتراض مردم وضع شده است به نام مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که وقتی در جامعه می روند مشکلات مردم را ببیند ودغدغه ی حل مشکلات مردم را داشته باشند و در در کمسیون های مجلس مطرح کنند و با هم فکری به دنبال رفع مشکلات مردم باشند نه نمایندگانی که به فکر منافع خود هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: مطالبات نمایندگان در مجلس باید گاهی منجر به استیضاح، سوال، تذکر، قانون گذاری، تحقیق و … شود که این ها فریاد ملت است، برای همین بود که رضا خان نمی خواست مدرس حرف بزند برای همین مواضع است که آقای روحانی نمایندگان انقلابی را به دادگاه ها می کشاند.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: عدم وجود مدیریت در گرانی بزنین باعث شده است که ۲۰ میلیارد تومان به اموال عمومی اغتشاشات اخیر آسیب وارد شود ومردم دو قطبی شوند،آیا این در شان مردم جمهوری اسلامی است که حاکمانش ایگونه باشند و بجای پاسخ گویی به موارد پیش آمده و گرانی بزنین با تمسخر بگوید که من هم صبح جمعه فهمیدم که بزنین گران شده است.

وی درباره ی فتنه افکنی ها و آشوب ها به وجود آمده اظهار داشت: یکی از اهدافی که در فتنه ها پیگیری می شود پروژه ی کشته سازی است که نظام را به کشتار ملت خود متهم کند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با فتنه گری ها اشاره کرد و افزود: اگر دیدید که مسئله ای در کشور پیش آمد که باعث اعتراض مردم شود باید نیروی ها بسیجی و انقلابی کنش گر شعار هایی را طراحی کنند تا مردم با آن ها همراه شوند تا اینکه عده ای ضد نظام بخواهند مردم را منحرف کنند.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi