پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:57:01 - دوشنبه 27 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محدودیتی در فعالیت تشکل های دانشجویی نخواهیم داشت / سال گذشته کرسی آزاد اندیشی نداشتیم
معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : ما در سدد محدود کردن فعالیت و کار هیچ یک از تشکل ها نیستیم و محدودیتی در فعالیت های تشکل های دانشجویی نخواهیم داشت.

محمد صادق بصیری صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال  ” دانشجوآزاد ” در رابطه تشکل های دانشجویی دانشگاه باهنر گفت :  تعداد ۷ تشکل اسلامی در دانشگاه شهید باهنر کرمان وجود دارد و همگی آنان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد : تشکل های موجود عمدتا یک سویه و در راستای گفتمان عدالت هستند.

بصیری خاطر نشان کرد : ما در سدد محدود کردن فعالیت و کار هیچ یک از تشکل ها نیستیم و محدودیتی در فعالیت های تشکل های دانشجویی نخواهیم داشت ؛ اما سیستم باید به گونه ای باشد که دیگر تشکل ها با عقایدی متفاوت در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بتوانند فعالیت کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه باهنر افزود : تعداد ۱۲ نشریه ی دانشجویی نیز در این دانشگاه در حال چاپ است که از این تعداد ۶ نشریه متعلق به بسیج دانشجویی ، ۲ نشریه مربوط به جامعه ی اسلامی و سهم جنبش عدالت خواه و انجمن اسلامی  و دیگر انجمن ها نیز یک نشریه است.

وی ادامه داد  : البته در توزیع دیدگاهی نشریات اعتدال و عدالتی وجود ندارد و باید اعتدال را در این ضمینه فراهم کنیم.

بصیری خاطر نشان کرد : نشریات باید آزادانه مطالب خود را در چارچوب قوانین دانشگاه منتشر کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان گفت : در سال جدید معاونت دانشجویی آمادگی صدور مجوز برای دیگر تشکل ها با گرایشات مختلف را نیز دارد و از این تشکلها نیز حمایت کامل را انجام خواهد داد.

این مسئول در رابطه با کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت :  متاسفانه کرسی آزاد اندیشی طبق آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری بود در دانشگاه برگزار نشد.

وی افزود :  در سال جدید در آیین نامه ی ارسالی از سوی وزارت خانه تجدید نظر هایی در این موضوع شده که امید است مشکلات این موضوع در برطرف شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi