پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:00:15 - یکشنبه 5 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله کرمان در جشنواره جهادگران علم و فناوری مطرح کرد؛
لزوم تدریس فلسفه علم در دانشگاهها برای حذف خودباختگی/نخبگان دانشگاهی خط شکنان عرصه علم وفناوری هستند
سردار غلامعلی ابوحمزه در جشنواره جهادگران علم وفناوری گفت:خودباختگی‌ برخی از اساتید و دانشجویان ما به دلیل نداشتن فلسفه علوم بوده و متاسفانه در این زمینه تحقیق هم نمی‌کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد” سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان در جشنواره جهادگران علم و فن آوری بسیج ضمن اشاره به تاریخ ۱۵۰ ساله ایران گفت: در کشور ما از دوران قاجار خصوصا فتحعلی شاه زمینه ای فراهم شد تا روشنفکران غربزداه مثل آخوندزاده و دیگران به گونه ای جهت گیری های علمی و آموزشی کشور را به سمت وابستگی به فرهنگ غرب ببرند.

وی افزود: اساتید دانشگاه ما در رشته های علوم انسانی بایستی آسیب شناسی تاریخ ایران را انجام داده و راهکار ارائه دهند زیرا کشور ما علیرغم استعدادهای فراوان در رشته های مختلف حدود ۱۵۰ سال از کاروان علم و  فناوری عقب نگه داشته شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در رابطه با دوران در اوج بودن دانشمندان کشورهای اسلامی در دنیا توضیح داد: حدود ۱۰ قرن کشورهای اسلامی در عرصه های گوناگون حرف اول را می زدند وبسیاری از کشورها از اساتید اسلام مانند بوعلی و زکریا رازی و… در رشته های ریاضیات، نجوم، جبر، پزشکی و … بهره می بردند؛ اما متاسفانه امروز در حال حاضر آنها استاد شده اند و ما باید شاگردی آنها را بکنیم.

سردار ابوحمزه با اشاره به جفایی که دانشجویان غربی درس‌خوانده در پای درس اساتید اسلامی انجام دادند، خاطرنشان کرد: با انقلاب صنعتی و رنسانس همه علوم و دستاوردهای علمی اسلام را به نام خود ثبت کردند.

وی با بیان اینکه در هیچ رشته‌ای در مراکز آموزش عالی ما فلسفه علم تدریس نشده و تمام منابع درسی از قرن ۱۶ به بعد آموزش داده می‌شود گفت: خودباختگی‌ برخی از اساتید و دانشجویان ما به دلیل نداشتن فلسفه علوم بوده و متاسفانه در این زمینه تحقیق هم نمی‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه این دانشمندان غربی همه چیز را به نفع خود مصادره و ثبت کردند گفت: یک شرق‌شناس مسیحی فرانسوی در کتاب تاریخ تمدن اسلام و غرب نکاتی را بیان می‌کند که به عمق جفای غرب در حق دانشمندان اسلامی پی میبریم.

وی خیانت سلاطین جور در کشورهای اسلامی، افکار روشنفکران غرب‌زده و خیانت اندیشمندان و متفکران غرب اشاره کرد و افزود: از قرن ۱۶ و ۱۷ غرب به سرعت پیشرفت کرده و کشورهای اسلامی از قافله علم و تمدن عقب ماندند.

سردار ابوحمزه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید یک تحول اساسی و بنیادی در رویکرد اساتید دانشگاه ما ایجاد شود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: در حال حاضر ما در عرصه دفاعی به ٢۵ کشور دنیا سلاح و مهمات صادرات می‌کنیم پس چرا با وجود داشتن چنین دانش‌ و نیروهایی در کشور، نمی‌توانیم مشکل اقتصاد، معیشت و اشتغال را حل کنیم؟ و راهکار خروج از این بحران‌ها چیست؟ قطعا  باید تحول اساسی و بنیادی در رویکرد اساتید بوجود آید و در محیط‌های علمی به سمت میان‌برها برویم که این میانبرها مانند ابتکار، خلاقیت، نوآوری، ابداع است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اعتقاد برآنکه همه کارهای بزرگ را مردان بزرگ و زنان بزرگ انجام می دهند، تصریح کرد: جشنواره امروز یک شروع مقدس و نورانی برای رسیدن به چنین هدف هایی است؛  این‌نمونه ها را همه ببینند و بدانند ما میتوانیم‌، در واقع نقش نخبگان خط شکنی در عرصه علم و فناوری است.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi