پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:47:12 - شنبه 12 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قیمت مس در سال های آتی در دنیا افزایش می یابد
سعد محمدی عنوان کرد: با افزایش زیرساخت‌ها و الکترونیکی شدن خودروها تا ۱۰ سال آینده و نیاز این دو مهم به عنصر مس، شاهد افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی خواهیم بود.

به گزارش “دانشجو آزاد “نشست شورای معادن استان با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت های معدنی استان برگزار گردید

در این نشست اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران ابراز داشت: کارخانه اسید مس سرچشمه آماده افتتاح است و برای احداث آن حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به اضافه  ۴۰ میلیون یورو هزینه شده است بنابراین دیگر در سرچشمه مشکل زیست محیطی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تنها شرکتی که حقوق دولتی آن ۶ برابر افزایش یافته شرکت مس است و امیدواریم این حقوق کاهش یابد، اکنون ما باید یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی بدهیم و این کار باعث کاهش سرعت توسعه ما خواهد شد.

سعد محمدی از افزایش قیمت مس در سال‌های آتی در دنیا خبر داد و افزود: با افزایش زیرساخت‌ها و الکترونیکی شدن خودروها تا ۱۰ سال آینده و نیاز این دو مهم به عنصر مس، شاهد افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از گردش مالی شرکت ملی مس در مناطق فعالیت خود، سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های شهر سرچشمه و حدود ۴۰۰  میلیارد تومان در بانک‌های شهرستان شهربابک وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه مس خاتون‌آباد در شهربابک به طور کامل تعطیل است و تا حدود چهار ماه آینده مجددا با تکنولوژی جدید به بهره‌برداری می‌رسد تاکید کرد: قابلیت انتقال اسید کارخانه مس به بندرعباس فراهم شده تا امکان صادرات آن ایجاد شود.

سعد محمدی با اشاره به اینکه قرارداد صادرات ۵۰۰ تن اسید هم بسته شده است و برای اولین کار صادرات اسید انجام می‌شود ادامه داد: حمل اسید از طریق ریل و راه‌آهن انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

در ادامه  شهباز حسن پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان عنوان کرد: هفته گذشته مردم پالیز از لحاظ زیست محیطی شرایط سختی را پشت سر گذاشتند از این رو اثرات معادن در منطقه  سبب شده تا دامداری، کشاورزی و زنبورداری دشوار و چند روستا باید تخلیه شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین نفر به علت مشکلات زیست محیطی و اثرات مخرب آن ها به هپاتیت A مبتلا شدند لذا در گام اول باید مسائل و مشکلاتی که زندگی مردم را در معرض خطر قرار می دهد حل شوند.

علی اسدی کرم نماینده مردم شهربابک در مجلس با بیان این مطلب که کارخانه ذوب خاتون آباد مشکلاتی برای محیط زیست ایجاد کرده ابراز داشت: عوارض زیست محیطی متفاوتی در منطقه ایجاد شده است  به همین جهت از شرکت مس خواستیم  اصلاح نژاد دام را برای جلوگیری از خسارت وارده به دامداران انجام دهند تا دچار خسارت نشوند.

در این نشست مقرر شد ظرف سه ماه گذشته مطالعات و بررسی هایی برای شناسایی و برطرف ساختن موانع زیست محیطی صورت گیرد و متناسب با آن تصمیمات مناسبی اتخاذ شود و شیوه های پاک سازی محیط ارائه گردد.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi