پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:04:23 - دوشنبه 13 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور:
فضای مجازی مکانی برای دیوار کشیدن نیست/مسئولان به جای اتهام مسیر را روشن نمایند
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت:در چهل سالگی انقلاب می توانیم آسیب های انقلاب را از مواضع اقتدار بررسی کنیم و ببینیم که کدام قسمت ها را خطا رفته ایم و آنها را اصلاح کنیم چرا که موجود زنده قدرت ترمیم دارد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛  سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در دومین جشنواره رسانه ای ابوذراستان کرمان در جمع مسئولین و اصحاب رسانه کرمان با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره از طرف بسیج رسانه کشور در برخی از استان ها برگزار شده اقدام خوبی است، گفت: باید ویژگی های رسانه تراز انقلاب و جمهوری اسلامی را بدانیم بنابراین در این راستا باید خودمان را به آن شاخصه ها و معیارهای مربوطه نزدیک کنیم.
وی گفت : بیان کردن شاخصه های رسانه تراز انقلاب بر این مبنا نیست که گوینده خود فاعل به این مسئله باشد بلکه اگر ما معیارها را ندانیم همانند کشتی هستیم که قطب نما در آن وجود نداشته باشد و با وزش هر بادی کشتی نیز به همان سمت سوق داده می شود  و در اینجاست که قطب نما می تواند تکلیف را اجمالا مشخص کند.
ضرغامی با بیان این که امروز رسانه همه زندگی ما را در بر گرفته است ؛خاطر نشان کرد: رسانه از زمینه پیام رسانی فراتر رفته و اکنون تبدیل به سبک زندگی جدید شده است و در واقع در بستر رسانه تمامی کارهای خدماتی و ارتباطی را انجام می دهیم  و کل شئونات ما را امروزه فضای مجازی در بر گرفته است.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: لذا باید با این فضا که در وهله اول کارش اطلاع رسانی است آشنا شویم تا ببینیم نگاه دینی ما به این حوزه چگونه است.

 

وی با اشاره به سخنرانی روز گذشته رییس جمهور در زابل که عنوان کرده اند عده ای در کشور مخالف با فضای مجازی هستند و می خواهند که این اتوبان را دیوار بکشند؛ یادآور شد : بنده به عنوان عضو کوچکی از شورای عالی فضای مجازی و از اعضای فعال مجازی این را می دانم که همه در فضای مجازی فعال هستند تا بتوانند از مزیت های این فضا استفاده کنند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری این یک نعمت بزرگی است باید از آن استفاده کرد .

 

ضرغامی با اشاره به اینکه  هم اکنون دفتر مقام معظم رهبری و دفتر تنظیم نشر آثار مقام معظم رهبری بیشترین و گسترده ترین فعالیت ها را در فضای مجازی انجام می دهند، ادامه داد: نباید کسی را متهم کرد ؛ باید مسیر را روشن کنیم که  با توجه به اینکه مسیر جدیدی باز شده است چگونه از آن استفاده کنیم و هر کس که فهم و اطلاعات بیشتری را دارد دیگران را هدایت کند.

 

وی تشریح کرد : اکنون در فضایی نیستیم که کسی بخواهد در فضای مجازی دیوار بکشد زیرا چنین امکانی وجود ندارد.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه کار رسانه کار انبیاست؛ توضیح داد : کاری که پیامبران الهی انجام می دادند همان کاری است که ما به عنوان رسانه و در وهله اول پیام رسانی انجام می دهیم و ارتباطی موفق است که موجب تغییر رفتار شود و چنانچه ارتباط منجر به تغییر رفتار نشود و یا رفتار خلاف را به وجود آورد در علم ارتباطات نشان از آن دارد که ارتباط موفق انجام نگرفته است و باطل و مردود است.
وی بیان کرد : افرادی که در این حوزه به صورت کارمندی و فقط برای رضایت مافوق خود کار می کنند تا گزارشی به مقام بالاتر خود بدهند باید گفت فعالیت رسانه ای کارمندی و گزارش به مافوق بلای جان ارتباط سازنده و موفق است.

 

 

ضرغامی با اشاره به آیه ۲۸۶ سوره بقره ، عنوان کرد:در این آیه عنوان شده است که پیامبر و مومنین به آنچه که خودشان آورده اند ،ایمان آورده اند و این بدان معناست که چیزی را که می خواهند به عنوان پیام ابلاغ کنند اول باید خودشان به آن ایمان بیاورند و امروز رسانه ها بهتر می توانند این آیه را تفسیر کنند تا گذشتگان ، چرا که بسیاری می خواهند مواردی ابلاغ کنند که خودشان آنها را قبول ندارند و این آیه به ما درس رسانه ای میدهد که اگر می خواهید پیام موفقی بدهید باید اول خودتان آن را قبول کنید و اگر آن را قبول ندارید آن را انجام ندهید.

 

 

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور  تاکید کرد : گاهی در جایگاه کارمندی کاری انجام می شود ولی باید نسبت به ان مسئله نگاه جامعی داشته باشند و با استفاده از جمع بندی مطالب آن را  به مخاطب منتقل کنند و اگر به آن اعتقاد و اطمینان ندارند آن را انجام ندهند.

 

 

 

وی تصریح کرد : در رفتار پیامبر درس بزرگ تری وجود دارد و آن این است که چیزی که خودت آن را قبول نداری به دیگران تحمیل نکن و مشکلی که امروزه در جامعه و از انقلاب آمده است دوگانه عمل کردن، نفاق، ریا ، عوام فریبی می باشد که هر کدام از این موارد ناخودآگاه در وجود هریک از ما آمده است و این بدان معناست که یک جور زندگی می کنیم و به صورت دیگری نشان می دهیم و به همین دلیل  کارها خیلی برکت پیدا نمی کند .
ضرغامی گفت : در چهل سالگی انقلاب می توانیم آسیب های انقلاب را از مواضع اقتدار بررسی کنیم و ببینیم که کدام قسمت ها را خطا رفته ایم و آنها را اصلاح کنیم چرا که موجود زنده قدرت ترمیم دارد و موجود مرده است که کسی به آن اعتماد و امید ندارد .

 

 

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور اظهار داشت : جامعه امروز ایران اسلامی را زنده می کند و کشورهای مرده را به تحرک وا می دارد .
وی ادامه داد : یکی از آسیب های ما نیز برخوردهای دو گانه است و در کار رسانه ای تا به چیزی اعتقاد نداشته باشیم نباید آن را انجام دهیم .

 

 

ضرغامی با اشاره به نام جشنواره ابوذر توضیح داد : ابوذر فردی با زبان تیز ، صریح  و دشمن شکن بود و با اعتقاد به مسئله ای آن را با صراحت و شجاعت مطرح می کرد و اگر امروز ما زیر پرچم ابوذر جمع شده ایم باید بدانیم که نگاه ابوذروار این است که به آن چیزی که اعتقاد نداریم بیان نکنیم و ترسی نداشته باشیم و در مقابل هم با شجاعت برخی مسئله ها  را مطرح کنیم.

 

وی ادامه داد : شهید مطهری از جمله افرادی بود که هیچ خط قرمزی در این حوزه نمی شناخت و هر چه را که لازم بود در این خصوص مطرح و عنوان می کرد .
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور  با بیان این که کسی که وارد فضای رسانه می شود در حقیقت وارد فضای هدایت گری و انتقال پیام می شود؛افزود : فرد می خواهد با پیام رسانی تغییر رفتاری در مخاطب داشته باشد لذا باید خود سازی در خود ایجاد کند تا از کار خود خسته و نا امید نشود.

 

 

این مقام مسئول تصریح کرد:کار رسانه عشق است و اصحاب رسانه عاشقانی هستند که زیر خیمه  جمع شدند و با همه وجود این حرفه را تعقیب می کنند و معتقدم که حرفه خبرنگاری کار سختی است ولی زمانی که کار را با عشق انجام میدهید اصلا سختی آن  را متوجه نمی شوید.

 

 

ضرغامی در پایان خاطر نشان کرد:کسی که در رسانه کار میکند عشق به رسانه دارد و کسی که این عشق را داشته باشد نباید از انجام این کار خسته شود.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi