پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:46:41 - سه شنبه 15 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرهنگ پریور در گفتگو با دانشجوآزاد عنوان کرد؛
فرار مسئولین از پذیرش آمارهایِ واقعیِ ناهنجاریها/ فارغ التحصیلِ بدون مهارت و آگاهی دردی از جامعه دوا نمی کند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان کرد: فرار از پذیرش آمارهای واقعی ناهنجاریها توسط مسئولین راه حل مشکلات نیست.

سرهنگ علیرضا پریور در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با آسیب های اجتماعی رایج در دانشگاه ها گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه ما این است که عادت داریم به جای حل مساله صورت مساله را پاک کنیم؛ فرار از پذیرش آمارهای واقعی ناهنجاریها توسط مسئولین راه حل مشکلات نیست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: اینکه الان آسیب های اجتماعی افزایش پیدا کرده و گسترش آن بیشتر می شود یک مساله جدیست؛ به نظر بنده بهترین و بزرگترین راه حل برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام وظایف درست سازمانها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

وی با برشمردن ویژگیهای جامعه در حال توسعه توضیح داد: جامعه پیچیده و متلاطم امروز ما که به عنوان جامعه در حال توسعه شناخته می شود ویژگی ها، آسیب ها، ناهنجاری ها و بهم ریختگی های نظام اجتماعی خودش را داردو اینها همه پیامدهای مرحله گذار هست.

سرهنگ پریور ادامه داد: با وجود همه مشکلات و معضلات ما چاره ای نداریم جز اینکه افرادمان را توانمند کنیم در واقع مشکل جامعه امروز این است که افراد مهارتهای لازم برای زندگی در جامعه را یاد نمی آموزند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: نهادها و سازمانهای متولی بایستی مهارت کنترل هیجان، کنترل خشم، کنترل استرس، حل مساله، تصمیم گیری، مهارت ارتباط موثر، تفکر خلاق و تفکر نقاد را به نسل نوجوان و جوان ما آموزش دهند در غیر این صورت نمی توانیم در حل آسیبهای اجتماعی موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی باید از سنین کودکی در خانواده آغاز و سپس در مدرسه و دانشگاه ادامه یابد همچنین ضرورت دارد همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در این مساله ورود جدی و عملی داشته باشند.

سرهنگ پریور اظهار داشت: در دانشگاه فقط فکر ما این است که دانشجو حدود ۱۴۰ واحد پاس کند و یک مدرک بگیرد! اما به این مساله فکر نمی کنیم که فارغ التحصیل دانشگاه بدون مهارت و اگاهی لازم در جامعه چه خواهد شد؟ یا پزشک متخصصِ ما بدون تربیت لازم به چه درد جامعه می خورد؟ آیا دلسوز و هدایتگر جامعه خواهد بود؟

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان عنوان کرد: بنده جدا نگران آموزش در جامعه هستم و با این اوصاف اگر فکر جدی نشود ناهنجاری ها روز به روز پررنگتر خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi