پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:40:49 - سه شنبه 28 مرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:
عمال کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اکنون در لباس تحریف به انقلاب چشم دوخته اند
محسن تهرانی گفت: اکنون جریان تحریف کار خود را آغاز کرده است و با سخت ترین شرایط تحریمی از بیرون توسط استکبار و حداکثر فشار اقتصادی به وسیله نفوذی ها در داخل ، ناکارآمدی های ارکان دولت به دنبال پیوند زدن این مسائل به تحریم‌ها هستند لذا یک فشار مضاعفی را به مردم تحمیل می کند تا کار خود را به نحو احسنت پیش ببرند و نارضایتی مردمی را شکل دهند.

محسن تهرانی گفت: اکنون جریان تحریف کار خود را آغاز کرده است و با سخت ترین شرایط تحریمی از بیرون توسط استکبار و حداکثر فشار اقتصادی به وسیله نفوذی ها در داخل ، ناکارآمدی های ارکان دولت به دنبال پیوند زدن این مسائل به تحریم‌ها  هستند لذا یک فشار مضاعفی را به مردم تحمیل می کند تا کار خود را به نحو احسنت پیش ببرند و نارضایتی مردمی را شکل دهند.

به گزارش” دانشجو آزاد ” محسن تهرانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با “خبرنگار ما” گفت: برای رسیدن به جریان تحریف در انقلاب ایران باید به واقعه تاریخی کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد .

وی افزود: ریشه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دروجود نخست وزیروقت ایران دکتر محمد مصدق بود زیرا وی به دنبال ملی ساختن نفت ایران تلاش های فراوانی را از خود به منصه ظهور گذاشت  لذا این ملی شدن یکسری دستاوردهایی را برای کشور ایران به همراه داشت و به طبع یکسری نا امیدی هایی نیز برای دشمنان ایجاد می کرد و اولین عامل، از دست دادن منابع نفتی ایران بود .

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:  برای استعمارگران مصدق و اتفاقاتی که در کشور رخ می داد، خیلی مهم نبود، آنچه حائز اهمیت بود اتفاقی بود که به طبع ایران در دیگر کشورها امکان ظهور داشت به طور مثال در کشورهایی مانند عراق ومصر که نفت فراوان بود یا در دیگر کشورها که ممکن بود دست به ملی کردن نفت یا کانال سوئز که شاهراه نفتی است بزنند، پس باید جلوی این رخداد ها گرفته می شد.

محسن تهرانی ادامه داد: چرا ۲۸ مرداد رقم خورد، هدف کوتاه کردن دست مصدق از حکومت بود تا مصدق های کوچک دیگر در منطقه شکل نگیرد اما برای اجرای این کودتا باید تراژدی مردم پسندی نوشته می شد اما عملا کودتا برای از بین بردن یک دولت منطقی نبود.

 وی اذعان کرد: چه کسانی کودتا کردند وچرا باید در یک کشور اینگونه کودتایی شکل بگیرد سوالی است که شاید برای برخی ایجاد شود؟ گفت: بر اساس تحلیل های استراتژیک ” کودتا ” ؛ به معنای از بین بردن یک حکومت است، وقتی که درست بررسی می شود، می بینیم  که حکومت در آن زمان دست نشانده کودتاگران است پس هدفی برای از بین بردن حکومت وجود نداشته است و فقط دولت مصدق نشان شده بود، این نوع از کودتا هدف خاصی بجز تغییر حکومت داشته است .

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در این نوع از کودتاها که تمرکزی بر تغییرحکومت ندارد نیازمند استراتژی خاصی است و باید درابتدا یک هیاهوی داغ و داخلی شکل می‌گرفت و به دنبال آن اهرم فشار خارجی اعمال می شد تا به همگان نشان دهند دولت فعلی ناکارآمد است و مردم از آن رضایت خاطر ندارند پس کودتا برنامه ریزی شد.

محسن تهرانی افزود: نفوذی های داخلی کار خود رادر سال۱۳۳۲ شروع کردند و بر طبل نا کارآمدی دولت نواختند که هم اکنون نیزجریان تحریف دقیقاً همین رویه را پیش گرفته اند، اتحاد دو کشورایالات متحده آمریکا و انگلستان با یکدیگر شکل گرفت ، ابتدا انگلیس ها نقش بیشتری را ایفا کردند که بعدها به مرور زمان پای آمریکایی ها  به میان آمد و این نقش ها جابجا شد تا بتوانند از دوران پسا کودتا حداکثر استفاده را ببرند پس انگلیسی ها در دادگاه لاهه از ایران شکایت کردند، اما این اقدام چندان موفقیت آمیز نبود زیرا این دادگاه بر مبنای ازبین‌بردن یک دولت نبود بلکه برای ساقط شدن یک حکومت فعالیت می کرد و دعوایی که در آن زمان وجود داشت بر سر یک دولت با یک شرکت خارجی بود لذا گزینه دوم یعنی کودتا آن هم به نفع کشورهای آمریکا و انگلیس شکل گرفت .

وی با اشاره به این مطلب که نفوذی ها دولت را ناکارامد و مردم را از او ناراضی کردند و عملا مصدق محبوبیت خود را از دست داده بود از بیرون هم فشارهای اقتصادی که بر پایه نفت بود به مردم وارد شد و نفت ایران تحریم شد و خرید ان عملا انجام نمی شد لذا کودتا به راحتی پای به میدان گذاشت، گفت:  وقتی که نگاه تاریخی در مجمع کودتاچیان انداخته می شود سه هدف مشخص می گردد، دولت مصدق در ایران در نطفه خفه شود تا مصدق های کوچک در گوشه گوشه خاورمیانه شکل نگیرد دومین هدف مقصر نشان دادن ایران در دادگاه لاهه بود تا کشور کشور ایران را مقصر نشان  دهند .

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در حالی که آمریکا و انگلیس در ابتدا ایران را تحریم کردند و در یک بازه ۱۸ ماهه فشار اقتصادی شدیدی را به ایران وارد کردند تا جایی که ایران در۵۰۰ روز تنها توانسته بود ۱۱۸ هزار تن نفت یعنی معادل یک روز فروش  در بازارهای جهانی به فروش برساند،اکنون هم دردنیا همین رویه یعنی حداکثر تحریم از بیرون  و حداکثر تحریف از داخل اتفاق می افتد.

تهرانی به جریان تحریف اشاره کرد و گفت: هدف در حال حاضر این است که به مردم بفهماند دولتی که بر سر کار است، ناکارآمد است، با توجه به اینکه حکومت فعلی دست نشانده استعمارگر نیست پس ناکارآمدی دولت در بوق و کرنا شده است تا با از بین رفتن دولت انگ ناکارآمدی به حکومت خورده شود تا در آخر حکومت نیزبا فشار روانی عمال داخلی و اقتصادی خارجی(تحریم) این حکومت نیز از جرگه روزگار خارج شود .

وی تاکید کرد: دولت مصدق مردمی و مخالف حکومت شاهنشاهی بود لذا کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت و عوامل نارضایتی توسط عمال داخلی برای مردم اشباع شد، ازمهره‌های داخلی استفاده شد و دولت مصدق سرنگون شد، اگر شرایط روز را بر اساس تاریخ و رهنمودهای رهبری در کنار هم تطبیق دهیم، خواهیم دید که اکنون نیز در همین زمان قرار داریم آن زمان با شعار دولت در دامان شرق افتاده است نظریه براندازی کلید  خورد و ناکارآمدی آن برای مردم محرز شد اما این تنها یک نظریه پوپولیسی بود که اکنون نیز در حال اجرا است و جریان تحریف در داخل که نفوذی های همین کودتاچیان سال ۱۳۳۲ هستند به دنبال از بین بردن دولت و به طبع آن حکومتند.

محسن تهرانی با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش هایی در مقابل جبهه انقلاب وجود دارد، گفت: اکنون جریان تحریف کار خود را آغاز کرده است و با سخت ترین شرایط تحریمی از بیرون توسط استکبار و حداکثر فشار اقتصادی به وسیله نفوذی ها در داخل ، ناکارآمدی های ارکان دولت به دنبال پیوند زدن این مسائل به تحریم‌ها  هستند لذا یک فشار مضاعفی را به مردم تحمیل می کند تا کار خود را به نحو احسنت پیش ببرند و نارضایتی مردمی را شکل دهند.

کارشناس مسائل سیاسی طی پرسشی مطرح کرد: اکنون از فرصت های انقلاب چطور باید استفاده کرد و فرصت های اقتصادی را چطور باید به وجود آورد؟ در ادامه با مثالی تبیین خواهیم کرد: زمان انتشارویروس و گستردگی کرونا در ایران را به خاطر بیاوریدف وقتی که این کشور دچار ویروس کرونا شد! چه کاری انجام شد! چه چیزی در چرخه اول کرونا بر آن فائق آمد! آیا صرف اقدامات وزارت بهداشت عامل موفقیت بوده است، یا بهداشت جهانی به ما کمک کرده است، آیا فضایی باز در عرصه تحریم ها به وجود آمد که بتوانیم از امکانات بهداشتی و پزشکی دیگر کشورهای پیشرفته دنیا استفاده کنیم!باید بگوییم خیر!!

وی به مهمترین اتفاق که در کشورهمزمان با تهدید کرونا رخ داد اشاره کرد و گفت: زیباترین رخداد جهاد مردمی بود که تهدید را به فرصت بدل کرد و این تنها به دست نیروهای بسیجی رخ داد، بسیجی که در لابلای مردم به وجود آمد و آنها باعث شکست کرونا در چرخه اول آن شدند و آنچه اتفاق افتاد کمکهای مومنانه ای بود که مردم در تولید ماسک صورت دادند، اما در همین زمان از داخل سیستم تحریف و تحریم داخلی چه کاری انجام داد! در همان دوران ماسک را که در بازار وجود داشت یا گران فروختند و یا احتکار کردند، تا مردم را تحت فشار قرار دهند، بعضی ها به بهانه رانت و سود بیشتر همان اهرم‌های فشار خارجی را در داخل به وجود آوردند لذا چه چیزی این اهرم فشاررا شکافت که امروز به راحتی در دست مردم وجود دارد!

محسن تهرانی اذعان کرد: باید یادآوری کنم که هیچکس به جز بسیج مردمی به ما کمک نکرد در این فرصت اقتصادی که ما در پیش رو داریم بایی به دنبال استفاده دوباره از اهرم بزرگی چون مردم باشیم، گفتمان مردمی گرچه خرد است ولی این خرد تبدیل به کلان خواهد شد و ما می‌توانیم این ذخیره و ظرفیت بزرگ را تبدیل به یک حرکت بزرگ کنیم  و البته مولفه های دیگری نیز وجود دارند همچون رویکرد جهانی گفتمان‌های مرد محور محرومیت‌زدایی مدیریت جهادی مبارزه با فقر و فساد و تبعیض رویکرد انقلابی و گفتمان اقتصاد مقاومتی رونق و جهش تولید اما نکته اصلی برای شفاف شدن اقتصاد در آینده جمهوری اسلامی و اتکا به مردم است نگاه من به داخل باشد از خانه‌ها و محلات شروع کنیم

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: انقلاب چالش‌هایی را پیش رو دارد که همیشه موضوعاتی برای ورود جریان تحریف بوده اند لذا امیدواریم جریان تحریف نتواند همچون فاجعه کودتای ۲۸ مرداد بار دیگر مردم را به جایی برساند که به ناکارآمدی دولت رای دهند و سرمایه بزرگی چون مردم از دست برود.

وی افزود: در راستای فرصت‌های سیاسی برداشت جبهه انقلاب این است که همسویی و تازه نفس بودن  مجلس شورای اسلامی  با قوه قضاییه است و امیدواریم در آینده دولتی که تا۱۴۰۴ بر مسند می نشیند با این مجموعه همسو باشد تا بتواند توانایی بیشتری برای کارها داشته باشد وداشتن شعارها گفتمان های سازنده و جذاب هست مانند عدالت خواهی انقلابی گری مقاومت استکبار ستیزی

محسن تهرانی در پایان خاطر نشان کرد: در فرصت های سیاسی نکته ای که بسیار مهم است حمایت بی دریغ  رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستش که علاوه بر مردم سالاری  و نشان دادن برنامه جریان‌های انقلاب در افکار عمومی  و بیداری اسلامی در منطقه کاری کنیم که تشتتی که در اردوگاه سیاسی دشمن هست، بیشترباشد.

انتهای پیام /طهماسبی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi