پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:16:45 - سه شنبه 12 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛
صرفا نامگذاریِ یک هفته، نمی تواند مبین شان و مقام معلم در جامعه باشد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای سالامی با صدور پیامی اعلام کرد:صرفا نامگذاریِ یک هفته، نمی تواند مبین شان و مقام معلم در جامعه باشد.

به گزارش “دانشجوآزاد” دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز معلم پیامی به شرح زیر صادر کرد:

 

بسمه تعالی

 

او خدایی است که در میان مردم درس نخوانده، پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیاتش را بر آن‌ها بخواند و آن‌ها را تزکیه کند و کتاب و حکمت بیاموزد (سوره مبارکه جمعه آیه ۷)

 

معلم، امانت داری است که انسان امانت اوست و ارسال رُسُل نیز برای تزکیه نُفوس انسانی صورت گرفته است؛ به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیا نامیده اند.

 

اگرچه نامگذاری یک روز یا یک هفته به نام معلم می‌تواند نشانه‌ای از توجه به جایگاه معلم باشد، لیکن به نظر می‌رسد صرف نامگذاری، نمی‌تواند مبین شأن و مقام معلم در جامعه باشد.

در نوشته ها و اظهارنظرهای عام و خاص، تاکنون از معلم و جایگاه آن مطلب و سخن بسیار رفته است اما مهم، ابقاء مرجعیت این قشر فرهیخته و موثر بعنوان وظیفه‌ای همگانی است. روز و هفته معلم باید فرصتی برای بازنگری در نگرش و توجه دولت و مجلس به این قشر آینده ساز باشد.

 

امیدوارم همچون گذشته معلمان و فرهنگیان و اساتید معزز با شرکت گسترده در انتخابات پیش‌رو عزم و اتحاد خلل‌ناپذیر خویش را در استحکام بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسانند.

 

بدیهی است دولت آینده وظیفه دارد درخصوص ارتقای شأن و منزلت فرهنگیان و معلمان سختکوش و توجه به جایگاه اساتید دانشگاه بیش از پیش تلاش نماید و با تکریم و صیانت از مقام والای معلم، تاثیر صد چندان نفس های گرم آنان را در تعلیم و تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین به ویژه در دهه پیشرفت و عدالت، شاهد باشیم.

 

تقارن هفته معلم با ایام مبارک ماه شعبان و میلاد بزرگ معلم آزادمردی،حضرت اباعبدالله الحسین ع و طلایه دار وفاداری و بصیرت حضرت ابوالفضل العباس ع بر همه معلمان و اساتید کشور مبارک باشد. یاد همه شهیدان بویژه شهید مطهری را گرامی می داریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi