پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:00:06 - پنجشنبه 2 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر کشور:
شکست دادن آمریکا در منطقه از معجزات انقلاب اسلامی است/ داعش به دست جوانان مومن دفع شد
رهبر معظم انقلاب فرمودند: شما جوانان توانستید آمریکای مستکبر را به زانو دربیاورید و شکست دهید، تمام تلاشهایی که می‌کردند و نقشه‌هایی که می‌کشیدند برای این بود که منطقه را از تفکر انقلاب اسلامی و مقاومت دور کنند اما برعکس شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” ؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، بسیج را پدیده ای کم نظیر، گره گشا و از افتخارات امام راحل(ره) خواندند و با تأکید بر گسترش روحیه بسیجی به معنای «انگیزه و شوق و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب و سربلندی و پیشرفت ایران»، افزودند: دشمن خصومت خود را از هر طرف تشدید کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند.

رهبر انقلاب اسلامی بسیج را به معنای گردآوری و استفاده از ظرفیت آحاد مردم و نیروی انسانی فعال، مجاهد و مبتکر خواندند و با تأکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی، بسیج را نداشت، با نقیصه و خلأ بزرگی مواجه بود، افزودند: سازمان مقاومت بسیج به عنوان یک مجموعه کارآمد، نمادی از بسیج عمومی مردمی است که وظایف حساس و مهمی برعهده دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به «سخن نو» انقلاب اسلامی برای بشریت گفتند: سخن نو انقلاب اسلامی این بود که جوامع انسانی می‌توانند به پیشرفت‌های مادی و علمی دست یابند و همزمان رضایت پروردگار را کسب و ارزشهای الهی را حفظ کنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تحقق چنین جامعه ای و دستیابی به پیشرفتهای مادی و اهداف والای معنوی، نیازمند بایدها و نبایدهایی است که «بی عدالتی، استبداد، فاصله طبقاتی و فساد عملی و فکری و غرق شدن در شهوات» از نبایدها و «اخلاص، احساس وظیفه، تلاش و مجاهدت، کار، و جلب رضایت خدا» از بایدها، است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آن ساختار و قالبی که توانست مجموعه بایدها و نبایدها را در خود جمع کند، نظام جمهوری اسلامی بود.
ایشان گفتند: جمهوری اسلامی، با کمک و هدایت پروردگار و با بیداری و هوشیاری امام راحل و مجاهدت ملت توانست اسلام مورد آرزوی مسلمانان را در قالب یک نظام سیاسی محقق کندو پایه اولیه را بنا نهد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته این نظام سیاسی تا رسیدن به اهداف والای خود فاصله زیادی دارد ولی دستیابی به این اهداف با در صحنه بودن و تکیه بر نیروی انسانی مصمم و بااراده امکان پذیر است.
ایشان تأکید کردند: اگر آحاد نیروی انسانی، حرکت، هدف و شیوه بسیج را مبنای تلاش و فعالیت خود در میدانهای مختلف، قرار دهند، در واقع همه آحاد کشور بسیجی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: وظیفه اصلی نیروی مقاومت بسیج این است که با هماهنگ سازی ظرفیت ها، اراده ها و ابتکارهای مردم بویژه جوانان، برای رسیدن به اهداف والای جمهوری اسلامی، هم افزایی ایجاد کند تا شاهد یک حرکت سازندگی و تولید و پیشرفت از جانب میلیونها نفر از آحاد مردم، در بخشهای مختلف باشیم.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به ادامه بی‌وقفه توطئه های دشمنان، از کسانی که از بازگو شدن و تکرار عنوان دشمن ناراحت می شوند، انتقاد کردند و افزودند: این افراد غافل متوجه نیستند که اگر دشمن مجال بیابد در وارد کردن ضربه هیچ تأملی نخواهد کرد، بنابراین بر اساس یک اصل عقلانی و جاودانه نباید عملی، سخنی و یا حالتی از خود نشان داد که دشمن را به توهم ضعف در صفوف ایرانیان بیندازد و او را به ضربه زدن و اعمال خصومت تشویق کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به آیات قرآن کریم، ایستادگی در راه خدا را، هم موجب ثواب اخروی و هم باعث اجر دنیوی یعنی عزت و اقتدار و پیشرفت دانستند و افزودند: جمهوری اسلامی ۳۸ سال است با خصومتهای استکبار و صهیونیزم و ارتجاع درگیر بوده اما امروز صدها و یا شاید هزاران برابر، از اول انقلاب پیشرفته تر و مقتدرتر است و این، معنای پاداش دنیویِ ایستادگی و استقامت است.
رهبر انقلاب اسلامی، تحلیل درست از واقعیات کشور را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: نباید با نگاه به برخی بی اعتقادی و بی اعتنایی ها، انقلاب و نظام اسلامی را ضعیف شده تصور کرد چرا که از اول انقلاب این مسائل وجود داشته است ضمن اینکه حرکت زیبا، شیوا و مبارک جوانان مؤمن، واقعیتی است که از همیشه، درخشان تر است.
ایشان، اثرگذاری نسل جوان و مؤمن کشور در منطقه را با وجود ندیدن و درک نکردن دوران انقلاب و امام و دفاع مقدس، از معجزات انقلاب اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: شما جوانان توانسته اید امریکای مستکبر را به زانو درآورید و شکست دهید.
رهبر انقلاب اسلامی عامل حقیقی نابودی و دفع غده سرطانی داعش را روحیه و احساس بسیجی خواندند و افزودند: دشمنان سعی کردند بوسیله این گروه تکفیری غیرانسانی، حادثه ای را علیه جریان مقاومت بوجود آورند اما جوانان مؤمن، با شوق و انگیزه وارد میدان مجاهدت شدند و دشمن را به زانو درآوردند.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از کسانی که با خواندن آیه یأس، ملاحظه و رودربایستی در مقابل قدرتها را تبلیغ می کنند، افزودند: چند توطئه پی در پی امریکا، صهیونیزم و ارتجاع در منطقه با اقتدار جمهوری اسلامی خنثی شد که یکی از آنها نابودی داعش بود، آیا این اثبات «ما می توانیم» نیست؟
حضرت آیت الله خامنه ای، نابودی این گروه تکفیریِ غیرانسانی را با همت جوانان و مردان مؤمن و تلاش کسانی که مقاومت را قبول دارند کاری بسیار بزرگ برشمردند و افزودند: در برخی از کشورهای همسایه نیز باور به توانایی در نابود کردن داعش وجود نداشت اما وقتی به میدان وارد شدند پیروزی را به چشم دیدند و پیام انقلاب اسلامی یعنی ما می توانیم را باور کردند ضمن اینکه انقلاب نیز نشان داد پیامهای بدیع و راهگشای خود را اینگونه و در عرصه عمل به افکار ملتها می رساند.
حضرت آیت الله خامنه ای، روحیه بسیجی یعنی انگیزه و شوق و تلاش را نیاز همه عرصه های علمی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی دانستند و افزودند: میلیونها نفر در سراسر کشور عضو سازمان بسیج نیستند اما بالقوه بسیجی‌اند که باید از این ظرفیت فوق العاده برای انجام دادن کارهای فراوان در عرصه های مختلف استفاده کرد.
ایشان حفظ بسیج را در گرو حفظ خصوصیات معتبر بسیج از جمله «بصیرت» و «دشمن شناسی» دانستند و افزودند: جوانان باید با درک ترفندهای مختلف دشمن در زمینه های فردی، خانوادگی و اجتماعی، این شیوه ها را خنثی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، ناامید کردن جوانان و القای «ما نمی توانیم» را از شیوه های مهم بیگانگان خواندند و افزودند: متأسفانه عده ای در داخل، بلندگوی دشمن شده اند و نمونه های فراوان اثبات عینی توانایی های ملت و نظام  را نادیده می گیرند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «سرنگون کردن نظام مستبد و وابسته پادشاهی»، «ایجاد عوامل و عناصر پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی» و «توانایی نفوذ در افکار و اندیشه های ملتها» را از جمله نمونه های فراوان توانایی ملت ایران برشمردند و افزودند: از این پس نیز به توفیق الهی، انقلاب اسلامی با تکیه بر نسل جوان و مؤمن، حرکت در مسیر تحقق همه اهداف خود را ادامه خواهد داد.
ایشان، تجربه های مکرر و عینی ملت ایران را در عرصه «ما می توانیم» خاطرنشان کردند و افزودند: «ما می توانیم» مفهومی صرفاً اعتقادی نیست بلکه ملت ایران بارها به چشم خود و با همه وجود، آن را مشاهده و درک کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی، مجاهدت و ثبات قدم را از واجب ترین و مهمترین لوازم و عوامل پیشرفت خواندند و افزودند: باید درون خودتان، محیط پیرامون و عناصر مرتبط را ثابت قدم نگه دارید تا وعده پیروزی خدا محقق شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اهداف انقلاب در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی تأکید کردند: به لطف پروردگار ایران عزیز در آینده ای نه چندان دور به همه این اهداف خواهد رسید و نسل جوان معضلات اقتصادی را حل، پیشرفتهای علمی را مضاعف و مفاهیم و محتوای فرهنگی و قرآنی را در جامعه محقق خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر هوشیاری در مقابل دشمنان را توصیه کردند و افزودند: نیروهای مبتکر و مؤمن، برای ترفندها و شیوه های جدید دشمنان آماده باشند و با پیشگیری و پاسخ مناسب، به وظایف خود عمل کنند.
ایشان در پایان سخنانشان گفتند: از خداوند متعال مسألت می‌کنیم ارواح طیبه شهدای عزیز را که در عراق و سوریه مؤمنانه وارد میدان شدند، با اولیاء خود محشور فرماید.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با اشاره به زوال تروریست‌های تکفیری و به حاشیه رانده‌شدن آمریکا در تحولات منطقه و واماندگی رژیم‌های وابسته و مرتجع، گفت: امروز دوست و دشمن خوب می‌دانند که دیگر رژیم صهیونیستی در حد و اندازه یک تهدید معتبر نیست و هر جنگ جدید، به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی منجر خواهد شد.
فرمانده سپاه اولویت کنونی بسیج را کمک به مردم برای غلبه بر مشکلات زندگی خواند و افزود: حضور مؤثر در عملیات امداد و نجات برای دستگیری از مردم بحران‌زده و ارتقای امنیت محلات از مهمترین اولویت‌های بسیج است.
همچنین سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان گزارشی از برنامه‌ها و رویکردهای این سازمان، گفت: رویش نسل جدید مؤمن و انقلابی همچون حججی‌ها نویدبخش آن است که به برکت انقلاب اسلامی، بسیج به الگویی برای ملت‌های مسلمان و مستضعفان جهان تبدیل شود.
در ابتدای این دیدار نیز چند تن از فعالان و نمایندگان اقشار بسیج به بیان فعالیت‌ها و دیدگاههای خود پرداختند.
آقایان «حسن اسماعیلی- دکترای پزشکی»، «ابوالقاسم طالبی- کارگردان سینما»، «جلیل عرب‌خردمند- جراح مغز و اعصاب»، «مسعود حسن‌زاده- قهرمان جودو»، «علی غفاری- دکترای شیمی»، «سعید صوفی‌زاده- دکترای زراعت» و خانم «مرضیه عزتی‌وظیفه‌خواه- فعال امور  زنان و خانواده» بر محورهای زیر تأکید کردند:
– پیشنهاد ایجاد شورای عالی سازندگی و الزام دستگاهها به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی
– لزوم توجه ویژه به مناطق محروم مرزی و حمایت از فعالیت گروههای جهادی
– لزوم تقویت فرهنگ بسیجی در عرصه هنر و توجه ویژه هنرمندان بسیجی به مشکلات مردم
– افزایش ظرفیت خدمات پزشکی به مناطق محروم
– تقویت گروههای جهادی در شهرک های صنعتی به منظور فعال سازی واحدهای غیرفعال
– برنامه‌ریزی برای افزایش عملکرد در محصولات راهبردیِ کشاورزی با حضور جهادی مهندسان بسیجی وآموزش کشاورزان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi