پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:40:30 - پنجشنبه 28 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شورای سیاست‌گذاری خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی استان کرمان تشکیل جلسه داد
جلسه شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان استان کرمان در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد: اسماعیل شریفیان معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های خودگردان استان کرمان در نشست شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان استان کرمان گفت: موضوع اجاره بها و شهریه خوابگاه‌های خودگردان یکی از مباحث اصلی این جلسه است که باید با توجه به مسائل معیشتی و توان پرداخت دانشجویان، تصمیماتی اتخاذ گردد. 

وی افزود: با عنایت به اصل ۴۴ قانون اساسی که بحث تصدی گری دولت در مسائل اجرایی را محدود و توصیه به فعالیت بخش خصوصی دارد و همچنین قانون ششم برنامه توسعه که احداث خوابگاه در دانشگاه‌ها را ممنوع نموده است، فعالیت خوابگاه‌های خودگردان توسط بخش خصوصی می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز‌های دانشگاه‌ها را برطرف نماید.

شریفیان با اشاره به برخی مشکلات بخش خصوصی در فرآیند ارائه خدمات به دانشجویان افزود: در شورای سیاست‌گذاری خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی این مسائل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت مواردی که در جلسه شورای نظارت و ارزیابی مصوب می‌شوند با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط قابل اجرا خواهند بود. 

رئیس شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های خودگردان استان کرمان ابراز امیدواری کرد؛ دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی آینده با کمک خوابگاه‌های بخش خصوصی جهت اسکان در خوابگاه مشکلی نداشته باشند. 

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضا، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به توضیح است اعضای این شورا متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، غیر انتفاعی و ادارات و سازمان‌های متعددی است که بنا به ماموریت‌های سازمانی بر روند صدور مجوز فعالیت و همچنین کنترل کیفیت ارائه خدمات خوابگاهی توسط بخش خصوصی، وظیفه نظارتی دارند.


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi