پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:03:08 - پنجشنبه 25 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار غلامعلی ابوحمزه عنوان کرد:
سپاه ثارالله کرمان مسئول بازسازی سرپناه ۲۴۱ خانوار در مناطق زلزله زده غرب است
سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع خبرنگاران مطرح کرد: سپاه ثارالله کرمان مسئول بازسازی سرپناه ۲۴۱ خانوار در مناطق زلزله زده غرب است.

به گزارش “دانشجوآزاد” نشست خبری هفته بسیج با حضور سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان برگزار شد وی در خصوص برنامه های هفته بسیج گفت: شعار هفته بسیج؛ بسیج انقلابی و خدمتگزار است، روز اول که از ۲۹ آبان شروع میشود و عنوانش “بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی است که به جهت ضرورت و اهمیت شعار سال نام گذاری شده است؛ برگزاری نمایشگاههای تولیدات داخلی، بازدید علمی از کارخانجات و مراکز علمی توسط دانشجویان و تجلیل از تولیدکنندگان برتر از جمله برنامه های این روز است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: ۳۰ آبانماه به نام  بسیج محرومیت زدایی و خدمت رسانی است که اعزام تیمهای پزشکی به مناطق محروم از اولویتهای ماست زیرا یکی از کارهای سپاه بحث تثبیت اعزام پزشک به مناطق محروم هست که هر ماه اکیپهایی اعزام می شود تا به شکل مستمر به افراد محروم کمک کنیم که این کار با مرکزیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی صورت می گیرد.

وی توضیح داد: روز سوم چهارشنبه به نام بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی است که برگزاری مسابقه کتابخوانی “فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی”، کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها در قالب ترببون آزاد و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم از اهم برنامه های این روز است.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: روز چهارم با عنوان بسیج اندیشه ورزی و اولید علم به برگزاری همایش علمی کردن کشاورزی، هم اندیشی بسیج حوزه و دانشگاه،  مراسم عطرافشانی در مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا می پردازد.

 

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: پنجمین روز هفته بسیج با عنوان بسیج، مسجد محوری و ولایت مداری است که ما بدنبال فعالسازی مجموعه مساجد در سطح استان هستیم همچنین حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه از دیگر فعالیتهای ماست.

وی گفت: روز شنبه بسیج دولت مقاوم و استکبارستیزی است در این روز تاکید بر بحث امریکاشناسی است، همچنین برپایی نمایشگاههایی در زمینه شرایط شکل گیری آمریکا و اینکه چرا ما میگوییم مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل باید جنایتهای اینها مورد بررسی قرار گیرد روحانیون و استادی هم باید در این زمینه ورود کنند.

 

ابوحمزه با اشاره به برنامه های آخرین روز از هفته بسیج تصریح کرد: روز آخر با عنوان بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی در واقع حماسه شکوه پایدار و تجمع بسیجیان سراسر استان است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در رابطه با زلزله غرب کشور اظهار داشت: دو روستای یاران و داراب که حدود ۹۴۱ نفر جمعیت دارد و خانه ها از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند جهت بازسای به سپاه ثارالله کرمان واگذار شده اند که ظرف دو سه ماه آینده باید سرپناه ها را آماده کنیم؛ همچنین ما اقلامی چون بیل، کلنگ، دیلم، چادر، پلاستیک ۱۲ متری، پتو، موکت، فرش، زیلو، کیسه زباله، نوار بهداشتی، پوشاک و میوه و خشکبار را ظرف ۲۰ روز آینده به مناطق زلزله زده ارسال می کنیم.

 

وی ادامه داد: مسئولیت رسیدگی به امور زلزله زدگان با هلال احمر و بنیاد مسکن است اما سپاه به کمک دولت و مردم آمده است تا کارها سریعتر سامان یابد زیرا ما معتقدیم سپاه از مردم و برای مردم است و ما تمام توان خود را به کار می بریم تا از درد و آلام مردم مناطق زلزله زده بکاهیم.

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi