پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:40:02 - چهارشنبه 21 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سناریوی دولت برای بازگرداندن فضای دوره اصلاحات به دانشگاه‌های کشور معرفی وزیر جدید است
مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : سناریوی دولت برای بازگرداندن فضای دوره اصلاحات به دانشگاه‌های کشور معرفی وزیر جدید است.

رضا روستایی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد”، در رابطه با معرفی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم گفت: با معرفی دانش آشتیانی متوجه شدیم که دولت به دنبال ایجاد سناریوی جدیدی است که مجلس را متهم به عدم همراهی و همکاری با دولت کند.

وی افزود: با این روند رای نیاوردن وزرای پیشنهادی تا کنون، ممکن است نماینده‌ها به صورت محافظه کارانه عمل کرده و برای جلوگیری از طرح بحث‌های احتمالی بر علیه مجلس به دانش آشتیانی رای مثبت بدهند.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اشاره به وزرای پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت علوم گفت: به نظر می‌رسد این سیاست جدید دولت است که افراد مرتبط با فتنه را معرفی کند و بعد از معرفی چند نفر گزینه نهایی خود را به مجلس معرفی کرده و رای اعتماد را بگیرد.

روستایی بیان داشت: احتمال می رود در صورتی که آشتیانی رای اعتماد از مجلس نگیرد مصطفی معین به مجلس معرفی شود و اصرار دولت این است که فردی اصلاح طلب را به مجلس معرفی کند تا جو فرهنگی حاکم بر دانشگاه‌ها در دوره اصلاحات به دانشگاه‌ها باز گردد؛ که متاسفانه ما خاطرات خوبی از دانشگاه‌ها در دوره اصلاحات نداریم.

وی در پایان گفت: مجموعه دانشگاهی و دانشجویان کشور از رئیس جمهور انتظار دارند که فردی را به عنوان متصدی وزارت علوم به مجلس معرفی کند که به مسائل اصلی نظام پایبندی داشته باشد و در عمل این مسئله اثبات شود و همچنین بتواند وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها را کنترل کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi