پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:07:48 - چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سلامت اجتماعی باید به عنوان هسته مرکزی و شاخص اصلی در جامعه مد نظر باشد/ کاهش ارتباط با خانواده ، افزایش طلاق از مهمترین آسیب های اینترنتی است
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سلامت اجتماعی باید به عنوان هسته مرکزی و شاخص اصلی در جامعه مد نظر باشد.

 

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ سردار حسین چناریان در افتتاحیه جشنواره هفته سلامت گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی شکل دهی یک جامعه امن و امنیت اجتماعی با مشارکت مردم است و همچنین در بحث سلامت روانی جامعه ما همیشه در جبهه مقدم و پیشرو در مبارزه با آسیب های اجتماعی بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن ارائه تعریفی از سلامت جامعه افزود: سازمان جهانی یک تعریف از سلامت جامعه دارد  که عبارت است از برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط نداشتن بیماری و نقص ، که امروز سلامت جامعه را در ابعاد روانی جستجو میکنند.

چناریان تصریح کرد: سلامت اجتماعی؛ ارزش گذاری سلامت یک فرد  و کارایی او در جامعه؛ به طوریکه سلامت اجتماعی باید به عنوان هسته مرکزی و شاخص اصلی در جامعه مد نظر باشد.

وی ضمن برشمردن شاخص های تضمین کننده سلامت اجتماعی تشریح کرد: شکوفایی، مشارکت، انسجام، همبستگی و پذیرش اجتماعی از شاخص هایی هستند که تضمین کننده سلامت اجتماعی می باشد؛ همچنین همبستگی اجتماعی ارزیابی یک فرد با در نظر گرفتن کیفیت همراهی او با جامعه است یعنی همان بحث احساس تعلق اجتماعی یک فرد که چه قدر می تواند خودرا متعلق به اجتماعی بداند که در آن زندگی می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان به بیان عوامل زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: عوامل فردی، روانی، محیطی و اجتماعی در این زمینه تاثیرگذار است.

چناریان با اشاره به اثرات مخرب اینترنت و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: امروزه اینترنت از لحاظ روحی و روانی تاثیرات بسیاری در جامعه گذاشته است از جمله بیماری های جسمی و روانی، کاهش ارتباط با خانواده ، افزایش طلاق، عدم ارضای نیاز ها عاطفی، عدم رشد فرهنگی و اجتماعی ، عشق های مجازی ، کلاهبرداری ،سو استفاده از دختران و پسران  ، سرقت اطلاعات و اخاذی می باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطر نشان کرد: طبق آمار، بسیاری از والدین  یا هیچ گونه نظارتی بر فعالیت های آنلاین فرزندان خود ندارند و یا آنرا جدی نمی گیرند؛ تصور والدین این است که فرزندان هنگام حضور در اینترنت در محیط امن خانواده هستند؛ اما سوال اساسی این است که درکجا با چه کسی و چه کار انجام می دهند؟!

وی در پایان عنوان کرد: راهکار جلوگیری از آسیب های اینترنتی، نظارت و کنترل والدین و افزایش اطلاعات خانواده ها همچنین ایجاد خود کنترلی در فرزندان می باشد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi