پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:24:47 - سه شنبه 30 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امید عالیشاه هم رفتنی شد؛
سرباز گیری تراکتورسازی از پرسپولیس!
به گفته برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس امید عالیشاه، کاپیتان دوم این باشگاه به تراکتورسازی خواهد پیوست.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از“ورزش سه”، در شرایطی که از مدت ها قبل شایعه حضور عالیشاه در تراکتورسازی یا یک تیم دیگر نظامی شنیده می شد برانکو امروز به خبرنگاران گفته است که عالیشاه در تمرین امروز وی را از تصمیم خود برای جدایی از پرسپولیس و انجام خدمت سربازی مطلع کرده است.
عالیشاه که در زمان علی دایی از تیم راه آهن به پرسپولیس منتقل شده یکی از بازیکنان مهم این تیم در ۴ فصل گذشته به شمار می آید و سال گذشته نیز در صدر بهترین گلسازهای لیگ قرار داشت. این بازیکن ساروی مشکلاتی در مورد ادامه تحصیلش داشت. او در نهایت تصمیم خود را گرفت و با توجه به نیمکت نشینی در چند بازی پرسپولیس سرانجام اعلام کرد که به صورت موقت از جمع پرسپولیسی ها جدا خواهد شد.
پیش از عالیشاه احمد نوراللهی، بازیکن جوان پرسپولیس نیز با اعلام این تصمیم، خود را سرباز کرده و به تراکتور خواهد رفت. این دومین انتقال بزرگ از پرسپولیس به تراکتور بود؛ آن هم در شرایطی که دو تیم رقابت سختی برای کسب قهرمانی دارند.

 

یقینا این اتفاق منجر به تقویت تیم تراکتورسازی شده  آن هم در شرایطی که  نیم فصل دوم  برای پرسپولیس باتوجه به حضور  ۸ بازیکن در تیم ملی و حضور در رقابت های آسیا دشوارتر از همیشه خواهد بود. البته مدیران پرسپولیس باتوجه به قانون سربازی دستشان در این مورد  بسته است. اما آنها باید به سرعت به دنبال جذب بازیکنان ممتاز و جدید به جای نوراللهی و عالیشاه باشند؛ اتفاقی که البته به این سادگی ها هم رخ نخواهد داد چون بازیکنانی با تراز این دو بازیکن در بازار نقل و انتقالات به دشواری آزاد خواهند بود.
اگرچه حضور بازیکنان فوتبال در تیم های نظامی به عنوان یک قانون در فوتبال ایران پذیرفته شده اما رخ دادن آن به این شکل و در اوج رقابت های بین دو تیم برخلاف بازی جوانمردانه است. البته شاید بهتر بود باشگاه پرسپولیس با مذاکره با این دو بازیکن آنها را تا انتهای فصل از حضور در جمع سربازان تراکتور منصرف می کرد. با این حال این اتفاق رخ نخواهد داد و عالیشاه و نوراللهی به احتمال بسیار زیاد تراکتوری خواهد شدند. نکته دیگر در این باره این است که تراکتور با وجود آنکه دو بازیکن مهم از پرسپولیس را جذب خواهد کرد بازیکنی از جمع چهره های مهم خود به پرسپولیس نخواهد داد.

 

چراکه در این باره قانون با آنهاست و عملا پرسپولیس به عنوان باشگاهی که استعدادهای خود را به این تیم نظامی می فرستد نمی تواند با این تیم تبریزی معامله ای پایاپای داشته باشد. با جدایی نوراللهی و عالیشاه هواداران پرسپولیس در انتظار تصمیمات مهم در نیم فصل کوتاه مدت لیگ برتر هستند. نیم فصل که باید با جذب ۳ الی ۴ بازیکن در رده پرسپولیس به نتیجه خوبی منجر شود.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi