پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:57:39 - دوشنبه 15 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد؛
سانتریفیوژ ها دوباره جان میگیرند/ آمریکایی ها خودشان نمی دانند چه کمکی به حفظ وحدت ملی و انسجام ملی ما کردند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: نمایندگان مجلس فردا تذکری به رئیس جمهور می دهند که با نقض برجام جمع آوری زیرساختها در فردو متوقف گردد.

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با نقض برجام گفت: دیروز یکی از روزهای خوبی بود که دو قوه در کنار هم نشستند، آقای رئیس جمهور در نطقشان به مناسبت ارائه لایحه بودجه ۹۶ به نقض عهد آمریکایی ها خیلی صریح و شفاف اشاره کردند و تهدید هم کردند که مقابله به مثل خواهد کرد همچنین نمایندگان مجلس نیز با امضای ۲۶۰ نفر در یک بیانیه طرح دو فوریتی برای تاکید بر قانون الزام دولت به بازگشت به نقطه اول را به تصویب رساندند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  افزود: روی هم رفته نمادی از وحدت وانسجام ملی دربرابر نقض عهد جدی و پرخطر آمریکایی ها وجود دارد چیزی که کاملا قابل برآورد بود و حتی آینده هم برای ما قابل پیش بینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقض عهد امریکایی ها توضیح داد: از نظر جوهری و ماهیت این توافق، آمریکایی ها برجام را پاره کردند، سوزاندند و لگد زدند منتها آنها منتظرند ما اقدامی انجام دهیم که بگویند ایران بدعهدی کرده است، اما این نقض عهد آمریکایی ها در عرف بین الملل و قواعد بین الملل و نظام بین الملل محکوم است و ما بقی کشورها هم قطعا و به تدریج صف خود را از آمریکا جدا می کنند و دیگر اجماع ۵+۱ بر علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق نمی افتد.

وی در خصوص راه اندازی مجدد سانتریفیوژها خاطرنشان کرد: ما احتمالا همین روزها با مصوبه شورای عالی امنیت ملی  و کمیته نظارت بر برجام و تاکید مجلس بازگشت به نقطه قبل از برجام را آغاز خواهیم کرد و در حال حاضر پیگیر هستیم جمع آوری زیرساختها در فردو متوقف شده و مجددا سانتریفیوژها را به راه بیندازیم.

کریمی قدوسی افزود: نمایندگان مجلس فردا تذکری به رئیس جمهور می دهند که با نقض برجام جمع آوری زیرساختها در فردو متوقف گردد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: یکی از اهداف دشمن در برجام دوقطبی کردن جامعه و مسئولین بود که یک عده موافق و عده ای دیگر مخالف برجام باشند و این دو قطبی عمق خطر و تهدید جمهوری اسلامی بود؛ اگر یک زمانی بر فرض محال آمریکا بخواهد تعرضی به ما داشته باشد اولین عاملی که ما نیاز داریم اتحاد وحدت ملی و انسجام است اگر مذاکره نمی کریدم و این خطر  ما را تهدید می کرد و جنگی به وقوع می پیوست یک عده از مردم و مسئولین میگفتند چرا مذاکره نکردید که جلوی جنگ را بگیرید؟ اما با این مذاکرات همه مردم می گویند ما مذاکره کردیم عهدمان را عمل کردیم سانتریفیوژ را جمع کردیم آنها نقض کردند پس دشمن دشمن است.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکایی ها خودشان نمی دانند چه کمکی به حفظ وحدت ملی و انسجام ملی ما کردند که این دستاورد بسیار مهمی است نسبت به جمع کردن ۱۳ هزار سانتریفیوژ و ۹ تن آب سنگین و اورانیوم ۲۰ درصد و راکتور اراک هزینه زیادی بوده ولی دستاوردش  از بعد حفظ وحدت ملی و جلوگیری از دو قطبی برای ما خیلی مهم بود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi