پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:48:54 - شنبه 4 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد:
ساخت ۷۶۴ مسکن و اعطای ۵۰۰ وام ۳۰ میلیونی به محرومان در راستای کنگره شهدای کرمان
ابوحمزه در خصوص اقدامات انجام شده در راستای کنگره شهدای کرمان گفت: تفاهم نامه ای با کمیته امداد امضا شده است و ساخت ۷۴۶ مسکن برای مددجویان در سطح استان را داریم که هر مسکن به نام یک شهید نامگذاری می شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” ؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در گردهمایی رزمندگان و آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان اظهار داشت: در آستانه میلاد مسعود بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل و روز زن قرار داریم و این ایام را گرامی می داریم .

وی با بیان این که سوم اسفند مصادف با عملیات خیبر است؛گفت : در این تاریخ در سال ۶۲ عملیات غرور آفرین خیبر صورت گرفت که یک هزار و ۱۸۰کیلومتر از خاک ایران اسلامی آزاد شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر افزود: در این عملیات تعداد زیادی از عزیزان ما شهید شدند و به ویژه شهدای گرانقدری مانند شهید همت فرماندهی لشکر و شهید ذو جاجی معاون اول لشکر و شهید حمید باکری قائم مقام لشکر ۳۱ عاشور و شهید یاخچیان بودند که دعوت حق را لبیک گفتند که یاد و خاطره این شهدا را گرامی میداریم .
ابوحمزه نقش رزمنده ، ایثارگر و آزاده را در دوران دفاع مقدس بسیار اثر گذار دانست و خاطرنشان کرد: مردم قدر شناس ما در استان کرمان شما عزیزان را به عنوان نمونه قبول دارند و شما ظرفیت عظیمی را در اختیار دارید که این بستر در سپاه ثارالله وجود دارد که از ظرفیت های شما در عرصه های مختلف و بصیرت افزایی استفاده کنیم تا هر چه بیشتر نسل سوم و چهارم انقلاب از افکار و اندیشه شما عزیزان بهره کافی ببرند.

کلام یادگاران جهاد وشهادت بر قلوب جوانان اثرگذار است

وی توضیح داد : سالانه تعداد زیادی در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می شوند ولی قطعا کلام شما که خود یادگار جهاد و شهادت هستید بر قلوب جوانان اثرگذار خواهد بود .
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود : اولین کنگره شهدای استان ۲۰ سال قبل تشکیل شد و بعد از این مدت کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در حال برگزاری است و در این کنگره از کمک همه عزیزان و دستگاه های حاکمیتی استفاده کردیم و از ۵۸محور فرمایشات مقام معظم رهبری در ۶ رویکرد تبلیغی ، فرهنگی و هنری ، تربیتی و آموزشی ، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ،خدماتی ، رفاهی واجتماعی ، پژوهشی و علمی استفاده شده است.
وی بیان کرد: از مهر سال ۹۶ ، ۲۰ کمیته در راستای ۶ رویکرد یاد شده تشکیل شد و در نهایت ۹۲ برنامه اجرایی در راستای رویکردها مشخص شد.

ابوحمزه در خصوص اقدامات انجام شده در رویکرد خدماتی، رفاهی و اجتماعی تشریح کرد: در این راستا بازسازی موزه دفاع مقدس انجام شد و همچنین تفاهم نامه ای با کمیته امداد امضا شده است و ساخت ۷۴۶ مسکن برای مددجویان در سطح استان را داریم که هر مسکن به نام یک شهید نامگذاری می شود.

آمادگی سپاه ثارالله کرمان برای اجرای ۱۲۲۰ پروژه محرومیت زدایی در استان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد : همچنین ۴۰ هزار پروژه در عرصه های گوناگون توسط سپاه پاسداران کل کشور برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۲۲۰ پروژه مربوط به استان کرمان است و اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا مردم هر چه بیشتر مردم با فرهنگ شهیدان آگاه شوند.
وی تشریح کرد: اعطای ۵۰۰ وام ۳۰ میلیون تومانی و تعداد ۵۰۰ وام ۵ میلیون تومان برای قشر محروم و خانواده شهدا در دستور کار قرار گرفته است و در این هفته به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱۲۰۰ زوج در سطح استان مراسم عقدشان برگزار می شود .
وی گفت : از دیگر اقدامات، تهیه جهیزیه برای ۸۴ زوج می باشد و همچنین ۵۰ نفر از زندانیان غیر عمد با گلریزان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند .
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد : برای ۲هزار دانش آموز در ۴۰ مدرسه محروم بسته های نیازمندی تهیه شده است و به نیابت از شهدای استان کاشت ۶۵۰۰ نهال در نظر گرفته شده است .

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi