پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:42:00 - پنجشنبه 1 شهریور 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زائران اربعین مراقب لینک‌های آلوده باشند
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ترفند‌های مختلف کلاهبرداران سایبری گفت: زائران در آستانه اربعین حسینی مراقب لینک‌های آلوده باشند.

به گزارش دانشجو آزاد:سرهنگ عمار قهاری گفت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی افراد سودجو با ارسال پیام‌های اغوا کننده، زائران را به لینک‌های آلوده هدایت کرده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند.


وی به جهت جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها و حفظ امنیت اطلاعات شخصی کاربران گفت: از نرم افزار‌های امنیتی معتبر برای حفاظت از دستگاه‌های خود استفاده کرده و همواره نرم افزار‌ها و سیستم عامل‌های گوشی خود را به روزرسانی کنند.


سرهنگ قهاری افزود: زائران عزیز ضمن فعال‌سازی پین (PIN) سیم‌کارت و رمز گوشی، در طول سفر از تحویل گوشی همراه به افراد غیرخودداری کنند و از اتصال به اینترنت‌های ناشناس و باز کردن فایل‌ها و پیام‌های ناشناس خودداری کنند.


این مسئول انتظامی تأکید کرد: حتی الامکان بلوتوث و هرگونه نرم افزار تبادل داده را خاموش و غیرفعال کرده و از دریافت فایل از این طریق خودداری نمائید چرا که احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به نرم افزار‌های مخرب و جاسوسی وجود دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi