پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:51:04 - شنبه 20 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس دانشگاه هنر: دانشجویان با سیاست آشنا باشند، اما از حاشیه‌ بپرهیزند
رییس دانشگاه هنر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه دانشگاهی، راهکار جلوگیری از سیاست‌زدگی دانشگاه و دانشجویان را پرهیز از حواشی سیاسی دانست.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دکتر غلامرضا اکرمی در گفتگو با ایسنا، با توجه به بیانات رهبر و تاکید ایشان بر عدم سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها بیان کرد: برای جلوگیری از سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها، دانشجویان باید از حاشیه‌ها بپرهیزند و به مسائل آموزشی دقت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه دانشجویان باید در جریان مسائل سیاسی کشور باشند گفت: قشر فرهیخته جامعه در دانشگاه‌ها هستند، بنابراین لازم است با سیاست آشنا باشند، اما آنها باید از حاشیه‌سازی پرهیز کنند.

رییس دانشگاه هنر با اشاره به وظایف مسئولین دانشگاه به قانون‌گذاری گفت: باید بین مدیریت و بخش اجرایی دانشگاه با دانشجو تفاهم و ارتباط صمیمانه برقرار بوده و شرایط فعالیت سالم برای دانشجویان فراهم و قوانین و ضوابط برای آنها مشخص باشد تا با رعایت حدود به اهداف خود برسند.

اکرمی با اشاره به رسالت آموزشی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه‌ها مسئله آموزش و ارتقای علمی دانش‌آموختگان است، برای این امر لازم است لوازم کار فراهم باشد، بنابراین ابزار و فضای خوب و امکانات لازم باید در اختیار اساتید و دانشجویان قرار بگیرد تا امر توسعه و رشد علمی محقق شود.

وی افزود: در سالهای اخیر با افزایش دانشجو به صورت کمی روبه‌رو بودیم در حالی که امکانات و تجهیزات افزایش پیدا نکرده است، لذا برای توسعه علمی دانشگاه‌ها باید امکانات متناسب با جمعیت دانشجویان فراهم شود.

رییس دانشگاه هنر با تاکید بر لزوم تامین بودجه برای تحقق امور پژوهشی، گفت: برای تحقق امر پژوهش باید بودجه یک تا دو درصدی پیش‌بینی‌شده به این امر اختصاص داده شود، البته تامین این بودجه به عهده دولت است که به دلیل مشکلات مالی فعلی دولت در وضعیت فعلی این امر میسر نیست، بنابراین خود دانشگاه‌ها نیز باید اهتمام کرده و این کمبود را به نحوی جبران کنند تا نیازهای بخش اجرایی فراهم شود.

اکرمی در پایان در خصوص برنامه دانشگاه‌ها برای آماده‌سازی سند آمایش آموزش عالی بیان کرد: این سند یک بحث کلی است که در ارتباط با دانشگاه‌های کل کشور بوده و باید در همه دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi