پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:31:37 - دوشنبه 4 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور؛
رویداد شتاب خرما به زودی در کرمان برگزار می شود
موسی زاده بیان کرد:تا اول آبان ماه مهلت ثبت ایده ها در زمینه رویداد شتاب خرما است و افرادی که ایده ای در رابطه با خرما دارند، در سایت دانشگاه ایده خود را ثبت کنند و تاریخ برگزاری رویداد ۷ آذرماه امسال است.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمد حسین موسی زاده مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست خبری عنوان کرد:با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی شغل‌محور است و در حوزه پژوهش و فناوری تلاش می کند تا بتواند افراد فناور به جامعه تحویل دهد.

موسی با بیان اینکه الگوی ایجاد مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی را قرار دارد تصریح کرد:تاکنون بیش از ۱۳۰ مرکز نوآوری تخصصی در مراکز آموزش علمی کاربردی تاسیس شده است و امیدواریم در پاییز امسال شاهد برگزاری بیش از  ۵۰ رویداد شتاب تخصصی در کشور باشیم.

وی مطرح کرد:  یک گروه از مراکز نوآوری  توسط مراکز تخصصی  اجرا می شوند و بهره بردار و سرمایه گذار آن شرکت های خصوصی هستند  و گروه دیگر استارتاپ‌های استانی هستند که براساس پتانسیل های استان فعالیت می کنند.


مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ درصد خرمای ایران در استان کرمان تولید می شود خاطر نشان کرد: می توانیم با رویداد شتاب خرما شاهد ورود نوآوری و خلاقیت در همه حوزه های مرتبط با این محصول در استان باشیم و باید تحولی در ایجاد شرکت های نوپا و مرتبط با محصولات جدید خرما و اشتغال مبتنی بر محصولات جدید را شاهد باشیم.

موسی زاده اظهار کرد: یکی از محورهای دانشگاه علمی کاربردی این است که در ۵ سال آینده دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شوند با ایجاد یک شرکت تخصصی و کار آمد از دانشگاه خارج شوند.

وی با اشاره به این که در استان کرمان ۴ مرکز نوآوری دارای مجوز وجود دارد؛ یادآور شد: ۹ درصد سرمایه جهان در ایران است و ما فقط یک درصد جمعیت جهان را داریم و این نشان می دهد که ۸ درصد امکانات ما بلا استفاده است.

موسی‌زاده با بیان اینکه سه شرط  برای ایجاد مراکز نوآوری وجود دارد گفت:  این مراکز نباید دولتی باشد لذا باید تخصصی و سرمایه گذار باشد و در این مراکز ایده ها برای تولید حمایت می شوند.

مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: تا اول آبان ماه مهلت ثبت ایده ها در زمینه رویداد شتاب خرماست و افرادی که ایده ای در رابطه با خرما دارند، در سایت دانشگاه  ایده خود را ثبت کنند و تاریخ برگزاری رویداد ۷ آذرماه امسال است.

 

موسی زاده در پایان عنوان کرد: نگاه و باور درست، کار درست را ایجاد می کند و در رویداد شتاب خرما هدف ما ایجاد همین نگرش است.

انتهای پیام/ی


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi