پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:29:36 - پنجشنبه 27 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روابط دانشگاهی تهران – بغداد توسعه می یابد
رییس دانشگاه شهید بهشتی و هیأت همراه در دیدار با سفیر ایران در بغداد، از گسترش همکاری های علمی و توسعه روابط با دانشگاه های عراق خبر داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل ازایرنا:محمد مهدی طهرانچی در دیدار با حسن دانایی فر با بیان اینکه هیأت دانشگاه شهید بهشتی به منطور انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های کربلا و کوفه، سفری به عراق داشته است، اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه جامع، زیرساخت های لازم برای جذب دانشجویان خارجی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: دانشجویان عراقی و مربیان دانشگاه های عراق، جزو جامعه هدف این دانشگاه محسوب می شوند.
رییس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه دارای جایگاه بسیار والایی در نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این دانشگاه در زمینه هایی همچون تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، برگزاری دوره های مشترک تحصیلی، انجام پژوهش های مشترک، برگزاری دوره های پست دکترا و دیگر زمینه ها، با دانشگاه های عراقی اعلام آمادگی کرده است.
طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی همچنین در زمینه طراحی، عمران و نوسازی آستان های مقدس ائمه معصومین (ع) در کشور عراق، نیز مشارکت فعالی داشته است، گفت: این دانشگاه آمادگی ایجاد مراکز مشاوره روانشناسی در شهرهای کربلا و نجف را نیز اعلام داشته و در راستای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، اقدام به ایجاد مرکز زبان فارسی برای آموزش دانشجویان خارجی کرده است.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه این دیدار سفیر کشورمان در بغداد نیز گفت: روابط علمی و دانشگاهی با توجه به حضور نخبگان در این عرصه تأثیرگذارتر و پایدارتر است.
حسن دانایی فر خاطرنشان کرد: در این باره در عراق پس از سقوط رژیم بعث تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته و در حال حاضر میان اکثر دانشگاه های ایران و دانشگاه های عراق همکاری هایی وجود دارد و دانشجویان عراقی در دانشگاه های ایرانی شاغل به تحصیل هستند که در مقایسه با گذشته جهش زیادی صورت گرفته است.
همچنین حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی کشورمان نیز گفت: انگیزه دانشجویان عراقی برای تحصیل در ایران با توجه به نزدیکی جغرافیایی، ارزانی، مشترکات گسترده فرهنگی و اجتماعی و سطح بالای دانشگاه های ایرانی، بسیار بالاست که می طلبد دانشگاه های کشورمان در این زمینه با تسهیل شرایط ورود دانشجویان عراقی را فراهم آورند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi