پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:29:37 - دوشنبه 14 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رقص زنان در جشن روز رشت! + تصاویر
آیا انچه که دیروز در حدفاصل پیاده راه علم الهدی تا خانه فرهنگ و هنر اجرا شد، معرفی ظرفیت های شهر رشت بود؟

به گزارش “دانشجو آزاد”به نقل از شمال نیوز:دیروز، ۱۲ دی ماه از سوی شهرداری رشت، روز رشت اعلام شد. در این روز، شهرداری رشت با شعار رشت، پایتخت تئاتر ایران اقدام به اجرای جشن و پایکوبی به شیوه ای عجیب و غریب و با حضور و هنرنمایی و لابد از نظر دوستان برگزار کننده، صحنه آرایی زنان بزک کرده در حد فاصل پیاده راه علم الهدی تا مقابل مجتمع خاتم الانبیاء (ص) نمود.

انجام حرکت های عجیب و غریب، پوشش های کاملا نامتعارف، آرایش های آنچنانی که این روزها، حتی در خیابان های شهر کمتر به چشم می آید، اختلاط راحت و البته بی مزاحمت دختر و پسر، رقاصی و حرکات موزون، استفاده از ماسک هایی که در جشن های خاص غربی مورد استفاده قرار می گیرد، تنها و تنها، بخشی از هنرنمایی این حضرات بازیگر در راستای افتتاح تئاتر دائم و جشن روز رشت بود.

 

 

مردم و عابران پیاده ای که عصر دیروز مشغول عبور از مرکز شهر رشت بودند، با صحنه! هایی مواجه شدند که برای همگی اعجاب آور بود. نکته قابل تامل اینکه این هنرنمایی در جایی برپا می شد که در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب تا همین چند روز پیش، پیکر بیش از ۸۰۰۰ نفر از هنرمندان واقعی این استان در این میدان تشییع شد.

میدانی که نام شهدای بزرگواری را بر خود داشته و دارد که در عملیات سرپل ذهاب در حالی که تنها چند روز از آغاز جنگ تحمیلی می گذشت، در راه استقلال این مرز و بوم به شهادت رسیدند.

 

 

یکی از این هنرمندان (!!) که در این روز و در پیاده راه علم الهدی به اجرای هنرش پرداخت، در صفحه اینستاگرامش در توصیف این روز نوشته است: «دیروز در شهر رشت از سبزه میدان تا خانه فرهنگ و هنر قیامتی به پا بود. … اونجا رو ترکوندند.»

 

 

بله! حضرات دیروز آنجا را ترکاندند! ترکاندند و روی خون هشت هزار شهید قدم زدند. بر روی اعتقادات مردم این دیار تئاتر اجرا کردند و رقصیدند و خندیدند و … .

درود بر غیرت شهردار محترم رشت! درود بر غیرت اعضای محترم شورای شهر رشت!

به راستی این همه حرمت شکنی رسمی که بی شک در طی سالهای اخیر در سطح شهر رشت، بی نظیر و بی مانند بود، چرا و با چه هدفی اجرا شد؟

آنچه که در مصاحبه های مسئولین شورای شهر رشت و شهرداری در زمینه برپایی جشن های روز رشت عنوان شده بود، با آنچه که در این روز اجرا شد، تفاوتی از زمین تا آسمان داشت.

پیشتر، مظفر نیکومنش، عضو محترم شورای شهر رشت در مصاحبه ای پیرامون این روز گفته بود: «معرفی ظرفیت های شهر رشت در بخش های مختلف و شناساندن آن به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از اهداف این جشن است.»

مدیر عامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری رشت نیز صبح روز گذشته در مصاحبه با مهر با بیان اینکه یکی از شاخصه های فرهنگی شهرها تئاتر است تصریح کرد: در راستای استفاده از ظرفیت تئاتر شهر رشت برای فرهنگ سازی، برای اولین بار پس از تهران اقدام به افتتاح تئاتر دائم شهر در رشت کرده ایم.

 

 

آیا آنچه که دیروز در حدفاصل پیاده راه علم الهدی تا خانه فرهنگ و هنر اجرا شد، معرفی ظرفیت های شهر رشت بود؟ یا رفتارهای نامتعارف، زننده و غیر اخلاقی صورت گرفته از سوی برخی از افراد حاضر در صحنه! استفاده از ظرفیت تئاتر شهر رشت برای فرهنگ سازی و معرفی ظرفیت های این شهر بود؟ آیا به راستی ظرفیت های شهر رشت، اینها و این رفتارها هستند؟

آنچه که دیروز در رشت رخ داد، بی شک توهین بزرگی به مردم این شهر بود و بر همگان به ویژه بر دلسوزان فرهنگی و علاقمندان به هویت رشت و رشتی است که با اعلام علنی، اعتراض خود را به گوش برگزارکنندگان برسانند.

ضمن آنکه امید است نهادهای نظارتی نیز برخورد مناسب و درخور با متولیان و آنها که فضای عمومی شهر را برای مردم این شهر نا امن می کنند داشته باشند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi