پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:48:17 - سه شنبه 17 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفتگو با عکاس پایگاه خبری دانشجوآزاد؛
رسانه ها در خصوص عکسهای خبری امانتدار نیستند/ امیدوارم در لنز دوربین خداوند در نقطه طلایی و کادر درست قرار بگیرم
به مناسبت روز خبرنگار به پای درد و دلهای عکاس پایگاه خبری دانشجوآزاد نشستیم.

سمیرا طالبی پور عکاس پایگاه خبری “دانشجوآزاد” در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت ۱۷ مردادماه گفت: در کنار همه تبریک‌هایی که این روزها به خبرنگاران گفته می‌شود، جای تبریک دارد به عکاسان خبری  که با دوربین خود سال‌هاست به‌دنبال ثبت حقیقت و نمایش مستند ارزشمندهستند که هیچ گاه دیده نمی شوند حتی روز خبرنگار باز هم پشت دوربین خود به دنبال سوژه و عکس هستند که گزارش خود را به خوبی تحویل دهند، سالهاست که از حقیقت و ارزش عکس می گذرد اما ثبت سندی در چشمان یک عکاس می ماند.

وی افزود: تفاوت ما این است که ما افرادی هستیم که نوع دیگری از خبرنگاری را تجربه می‌کنیم، عکاسان خبری دوربین به دست‌هایی که به جای قلم و کاغذ، از قاب دوربین اتفاق‌ها را بیان می‌کنند روایتی مستند و نزدیک به واقعیت  آنچه را که آن‌ها با مخاطب به اشتراک می‌گذارند، چه بسا تأثیرگذارتر و ارزشمندتر خواهد بود.

طالبی پور با اشاره به سختی های عکاسی اظهار داشت: چند سالی است که در وقایع مهم استان و کشورم دوربین به دوش در میان مردم می روم تا بتوانم حرفایی که در دل نهفته دارند را از کلام دوربین بگویم حال بماند که به عنوان دختر عکاس محجبه دچار سختی هایی در این حیطه هستم. هر چند که این روزها با بی مهری های زیادی روبه رو هستم ؛ اما ثبت لحظه ها با دوربینم برایم مهم ترین کاراست که همیشه به آن پایبند و متعهد بوده ام.

عکاس پایگاه خبری دانشجوآزاد ادامه داد: متاسفانه عکاسان خبری در استان ما نه تنها در میان مدیران رسانه و خود اهالی رسانه جایگاه مناسبی ندارند بلکه در میان ارگان ها و سازمان ها و مردم نیز تعریف درستی از آنها ارائه نشده است.

وی عنوان کرد: باید این گله را داشته باشم که این حق یک عکاس است که نام او به همراه عکسی که گرفته بیاید اما دیگر این مسئله برای ما عکاسان عادت شده شاید یکی از خصلت های عکاسان بخشنده بودن است عکسی که گرفته می شود دیگر برای ما نیست .

سمیرا طالبی پور خاطرنشان کرد: با توجه به این که عکاسان‌ و خبرنگارها هنوز و با گذشت سال‌ها، آسیب‌پذیرترین افراد در جریان وقایع سیاسی اجتماعی و حتی دوره های جنگ می باشنداما هنوز به درستی تقدیری از ان ها صورت نگرفته است.

عکاس پایگاه خبر دانشجوآزاد تصریح کرد: نکته قابل ذکر این است که معمولا عکاسان خبری حق الزحمه کمی در قبال عکس هایشان دریافت می کنند و در خیلی موارد هم پولی دریافت نمی کنند بنده  بسیاری از جاها در خیلی از حوزه ها معمولا بدون هزینه عکاسی کرده ام.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوار هستم با تمام سختی های این راه در لنز دوربین خداوند همیشه در نقطه طلایی و کادر درست قرار بگیرم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi