پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:19:45 - دوشنبه 29 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک دکترای علوم سیاسی مطرح کرد؛
رای مردم مقبولیت حکومت است نه مشروعیت ولایت
حجت الاسلام قاسم روانبخش دکترای رشته علوم سیاسی مطرح کرد:سخنان اخیر رئیس جمهور مبنای لیبرالی دارد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: آقای روحانی بر این باور است که امیرالمومنین مبنای ولایت و حکومت را نظر مردم می داند؛ عین عبارت حضرت امیر این است: “هر کس که شما برگزینید به عنوان ولی خودتان و رهبر جامعه من نیز اطاعت می کنم. من هم می شنوم و اجرا می کنم”؛ بعد می گوید که این هدیه دنیای غرب نبوده برای ما امیرالمومنین چنین مبنایی برای ما گذاشته است، رای مردم، خواست مردم و آرای مردم مبنای حکومت و فرمانروایی بوده است.

عضو هیئت علمی موسسه ی آموزش امام خمینی (ره) افزود: اگر ایشان گفته بود که مبنای دموکراسی با سقیفه گذاشته شده درست بود که افتخار می کرد ما دموکراسی در اسلام داشتیم و آن در سقیفه بود اگر همچین ادعایی می کرد خوب بود متاسفانه ایشان می خواست دموکراسی را به گردن امیرالمومنین علی (ع) بندازد در حالیکه علی (ع) رای مردم را قبول داشت و وقتی مردم آمدند با حضرت بیعت کردند حضرت پذیرفت رای مردم را اما با این حال از آنکه در آن ۲۵ سال مردم از حضرت علی رویگردان شدند و در خانه غاصبین رفتند همواره از آنها گلایه می کرد پس معلوم می شود رای مردم و بیعت مردم را قبول داشتند اما اینکه رای مردم و بیعت مردم به ولایت و امامت امیرالمومنین مشروعیت بدهد حرف غلطی است؛ بلکه رای مردم به حکومت علی (ع) مقبولیت داده یعنی در به فعلیت رساندن حکومت و ولایت که بتواند ولایتش را اعمال و اجرا کند نیاز به بیعت مردم بوده فلذا ۲۵ سالی که مردم نیامدند حضرت با اینکه امام و ولی بود نتواسنت اعمال حکومت کند و از زمانی که مردم بعد از قتل عثمان آمدند حضرت حکومتش را برپا کرد و اعمال ولایت کرد.

سخنان اخیر رئیس جمهور مبنای لیبرالی دارد/ قبر مخفی حضرت زهرا(س) بهترین سند برای نفی نظرات روحانی است

این دکترای رشته علوم سیاسی با توضیح نظرات لیبرالی رئیس جمهور گفت: آقای روحانی می گوید اصل ولایت امیرالمومنین به رای مردم است یعنی مردم هستند که حق ولایت و حاکمیت را به ایشان می دهند و این همان حرفی است که برخواسته از مبنای لیبرالی و غربی است همانجایی که آقای روحانی درس خواندند و مبنای دینی ندارد فلذا چون خودش به چیزی معتقد است می خواهد آن را به گردن امیرالمومنین هم بیاندازد و بگوید که امیرالمومنین هم به چنین چیزی اعتقاد داشته شما اما این حرف شما با مبنای دینی و مبنای قرآنی و سایر بیانات امیرالمومنین در تعارض است.

وی ادامه داد: طرح این حرف معنایش این است که پیامبر خدا طرفدار استبداد بوده که علی (ع) را منصوب کرد آیا می توان دموکراسی را به علی (ع) نسبت داد و استبداد را به پیامبر خدا؟ یعنی رئیس جمهور حدیث غدیر را هم ا می خواهد انکار کند که از احادیث متواتر شیعه و سنی است که پیامبر خدا علی (ع) را منصوب کرده.

حرف رئیس جمهور در تعارض با واقعه غدیر است

حجت الاسلام روانبخش تشریح کرد: آیا روحانی بین امیرالمومنین و پیامبر خدا تفاوت و اختلاف قائل است که پیامبر طرفدار نصب است و امیرالمومنین طرفدار دموکراسی که هرکس مردم تعیین کنند می پذیرد و آن را مشروع می داند پس چرا حضرت در آن ۲۵ سال دائما در سخنرانی های مختلف از این وضعیت پیش آمده گلایه می کنند؟ چرا حضرت زهرا (س) از حق علی (ع) دفاع می کند تا به مرز شهادت می رسد آیا آقای روحانی تاریخ را نخوانده؟ آیا قبر گمشده حضرت زهرا سند مبارزه ایشان با این غصب خلافت نبود؟ اگر هیچ سندی وجود نداشته باشد همین قبر مخفی حضرت زهرا(س) بهترین سند است برای روحانی که بفهمد مساله چیز دیگری بوده است.

رئیس جمهور بین معنای مقبولیت و مشروعیت خبط کرده

عضو شورای جبهه پایدار انقلاب اسلامی افزود: آقای روحانی تنها به یک مطلب خطبه ۹۲ نهج البلاغه اکتفا کرده که وقتی مردم به سراغ امیرالمومنین آمدند حضرت فرمودند مرا رها کنید و بروید به سراغ دیگری و هرکسی که شما انتخاب کردید من هم اطاعات می کنم وشنواتر هستم اما توجه داریم که امام علی (ع) دهها مطلب دارند راجع به اینکه ولایت حق من هست در اینجا هم این مطلب را بیان می کنند بحث دیگری است یعنی اولا حضرت دارند گلایه می کنند که کجا بودید تا الان؟ مرا رها کنید بروید سراغ دیگری و در ادامه می فرمایند ممکن است که شما نتوانید بپذیرد چون من اگر بیایم حرف کسی را گوش نخواهم کرد من آنچه که خودم می فهمم به نظر خودم عمل می کنم پس این نشان دهنده این است که حضرت علی (ع) مشروعیت را به خودشان می دهند نه رای مردم یعنی اگر من انتخاب شدم رای شما را عمل نخواهم کرد و تشخیص خودم و حرف خدا و پیغمبر و نظر معصوم اجرایی می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس مبنایِ ولایت، الهی است نه اینکه رای مردم باشد رای مردم مقبولیت برای حکومت می آورد تا مردم نباشند حضرت نمی توانست ولایت و حکومت خودش را پیاده کند پس رئیس جمهور بین مقبولیت و مشروعیت خبط کردند خوب است که ایشان بحث های سیاسی اسلام را هم پاس کنند که دچار چنین اشتباهاتی نشوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi