پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:24:05 - چهارشنبه 25 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به دور از سیاست بازی جناحی باشد/ وزیر نمادین در کابینه دردی از جامعه دوا نمی کند
ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان عنوان کرد:رای اعتماد به وزاری کابینه دوازدهم آزمون بزرگی برای مجلس شورای اسلامی است که باید به دور از سیاست زدگی و جناح بازی باشد.

به گزارش “دانشجوآزاد” ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در رابطه با رای اعتماد به کابینه دوازدهم گفت: امروز که دراین بهبوهه  رفت و آمد ها برای انتخاب کابینه ی دولت دوازدهم قرارداریم آزمونی بزرگ درانتظارمجلس شورای اسلامی  است، که وزرایی بدون سیاست زدگی  و سیاست بازی  جناحی را روانه کابینه کند.

 

وی اظهار داشت: نسبت به این کابینه ی پیش رو بایستی باید و نباید هایی انگاشته  شود که این باید و نباید ها را می توان پرده ای از نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم دانست که آقای رئیس جمهور بعد از چهارسال مواجهه با این موارد باید در انتخاب های خود در کابینه جدید این مسائل را مدنظر داشته باشد.

 

بهروز با اشاره به شاخصه ولایت مداری تصریح کرد: از اولین باید های مجلس دررای اعتماد وبرگزیدن‌ افراد کابینه مبحث مهم و پرارزش ولایت مداری است، ولایت مداری که در تجربه ی انقلاب اسلامی ، مخصوصا دفاع مقدس نشان داده است راه گشای بسیاری از بحران ها و مسائل بوده وهست وازبسیاری ازمسائل رودرو ومطرح ازسوی کشورهای بین الملل راهگشا و حل کننده خواهد بود.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان توضیح داد: حضرت آقا در بیاناتی  ملاک هایی برای انقلابی گری را فرمودند که قطع الیقین باید جز ملزومات رای اعتماد به  کابینه ی دوازدهم باشد که بتواند با مردم ارتباط خوبی برقرارکرده ونسبت به نیازهای آنان دغدغه مند باشد نه ازنگاه بالادستی به امور ومردم توجه داشته باشد و با بی لطفی وبی توجهی بامردم ارتباط برقرارکند.

وی ادامه داد: از نباید های لازم، عدم حضور وزیر نمادین در کابینه است یعنی طوری نباشد که وزرات خانه ای به اصطلاح فلان نفر مدیریتش را برعهده دارد اما سیاست ها و برنامه های دیگری بر وزرات خانه حاکم باشد که چنین چیزی شایسته نمی باشد.

بهروز با برشمردن برخی نواقص در کابینه یازدهم بیان داشت: در انتخاب ها، بدون شک تخصص از ارکان اصلی آن انتخاب می باشد در کابینه ی دوازدهم نیز باید مسیری ایجاد شود که در کنار شرایط دیگر برای احراز مسئولیت تخصص نیز موثر واقع گردد که چنین چیزی در دولت یازدهم در وزرات خانه هایی، به اذعان خود وزرا ترتیب اثر داده نشده بود که این حرکات می تواند خسارات جبران ناپذیری بر جای گذارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: گرچه تغییر  دادن چارچوب فکری سخت است اما اگر کابینه ی دوازدهم  و ماجرایش از جمله، کار و برنامه ریزی و سیاست گذاری و… به سمت ملموس تر شدن با آرمان ها  برود، مسیر تعالی انقلاب اسلامی هموارتر می گردد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi