پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:50:39 - شنبه 7 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد؛
راه اندازی بزرگترین مرکز پرتو درمانی کشور در کرمان ظرف ۶ ماه آینده / استفاده از فناوری تله مدیسین برای درمان از راه دور زندانیان/ فعالیت مزرعه کشاورزی کرمان جهت درمان سرطان و پیوند اعضا
عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی بزرگترین مرکز پرتودرمانی کشور در کرمان ظرف ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” صبح امروز هفتم مرداد ماه نشست خبری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با موضوع دستاوردهای این حوزه در محل ساختمان معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

 

دکتر  عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران گفت: اولین موضوع بحث مدارس بین المللی است که در سال ۹۴ اولین مدرسه زمستانی موسسه عضله شناسی پاریس  در کرمان برگزار شد و۳۶ نفر از متخصصان مختلف در این همایش شرکت کردند و روند کار بدین صورت بود که صبحها کلاسهای تئوری با حضور اساتیدی از پاریس برگزار می شد و عصرها بیماران ویزیت میشدند که بیمارانی از کرمان فارس سیستان بلوچستان و هرمزگان حدود صد نفر تحت معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: در همین راستا مدرسه مهمی شهریورماه امسال با عنوان مدرسه تابستانی سازمان بین المللی تحقیقات مغز اجرا میشود که تا کنون در خاورمیانه چنین فعالیت انجام نشده و اولین بار در کرمان با حدود ۸ مدرس بین المللی و ۱۴ دانشجو از کشورهای مختلف استرالیا و بنگلادش و بقیه کشورهای آسیایی برگزار میگردد؛ که این مدرسه ۵ روز به طول می انجامد.

 

پرداختی با اشاره به مطرح شدن خواهرخواندگی ایالت باواریا و کرمان اظهار داشت: ما بازدیدی از ایالات باواریا آلمان داشتیم که قبلا بین اتاق بازرگانی کرمان و اتاق بازرگانی ایالات باواریا ارتباطات تجاری وجود داشته ولی الان بحث خواهر  خواندگی ایالت باواریا و کرمان مطرح شده که ما به دعوت و با هزینه آنها برا بازدید رفتیم بطوریکه این بازدیدها در حوزه های درمان و تجهیزات پزشکی، مدیریت بیمارستانها، اتاق بازرگانی  و روابط بین الملل دانشگاه و حوزه تحقیقات و فناوری صورت پذیرفت.

 

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به یکی دیگر از دستاوردهای دانشگاه گفت: به زودی ظرف ۶ ماه آینده بزرگترین مرکز پرتو درمانی کرمان احداث خواهد شد که جهت اجرایی شدن آن با دانشگاه lmu که یکی از معروفترین دانشگاههای مونیخ است تفاهمنامه امضا کردیم.

 

وی در ادامه گفت: همایش آسیایی دانشمندان شیمی آرایشی ۲۰۱۷ اردیبهشت ماه در کرمان برگزار شد که از ۱۴ کشور مختلف از ایتالیا، ترکیه، ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس  و… شرکت کننده و سخنران داشتیم

عباس پرداختی توضیح داد: نوع نگاه در دانشگاه به سمت تولید ثروت از محل  دانش میرود که از نمونه های آن فستیوال نوآوری های حوزه سلامت است از جمله دارو، محیط زیست، ملزومات پزشکی، سلامت در بلایا و… می باشد که ما بین گروهی که نیاز دارند و گروهی که نیاز را برطرف می کنند یعنی نوآوران ارتباط برقرار می کنیم که فن بازار سلامت در کرمان برای اولین بار برگزار شد.

 

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فناوری های حوزه سلامت اظهار داشت: با همکاری بنیاد نخبگان جشنواره رویش خاوران ۱۹ و ۲۰ مهرماه امسال برگزار می شود که تاکنون حدود ۸۰ طرح و اختراع مطرح شده و شرط حضور در همایش این است که اختراع ثبت شده باشد بهترین اختراعات انتخاب شده و سرمایه گراری مالی میشوند.

 

وی افزود: از دیگر همایشهایی که در سال جاری برگزار خواهد شد، همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت است که اولین همایش بین المللی با همکاری سازمان بهداشت جهانی سلامت و هلال احمر می باشد تا تعیین کنیم خشکسالی چه تاثیری بر سلامت دارد؛ این همایش ۲۴ و ۲۵ آبانماه ۹۶ برگزار خواهد شد؛ همچنین اولین کنگره بین المللی انفورماتیک پزشکی و دومین کنگره کشوری برای بررسی استفاده از IT در حوزه پزشکی و سلامت اجرایی خواهد شد.

پرداختی با توضیح کنگره انفورماتیک پزشکی تصریح کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است و از برخی جهات مشابه استرالیاست زیرا برای ارائه خدمات پزشکی تردد بین مراکز درمانی و شهرستانها مشکل است از اینرو بحثتله مدیسین بسیار کارگشاست یعنی پزشکی از راه دور بدین صورت که در برخی بیماریها که نیازی به معاینه چهره به چهره نیست بیمار از راه دور مورد معالجه قرار می گیرد که این کار هم اکنون در مورد برخی بیماران زندانی در کرمان انجام می شود.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص راه اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنرکرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرکتی را به نام خاورپژوهان کارمانیا تاسیس کردند؛ که فاز اول آن افتتاح شده است که در بخشهای مختلف از جمله خزندگان و جوندگان تولید محصول دارد و جهت تولید پادزهرها، درمان سرطان و پیوند اعضا فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این شرکت مهمترین مرکز تحقیقات علوم شناختی کشور است و اولین محصول دانش بنیان کرم نیوزومال زهر زنبور است که از تبدیل زهر زنبور عسل به کرم بوجود آمده وخاصیت ضد التهابی دارد؛ همچنین لاور درمانی، استانداردسازی زالو درمانی، IVF شتر از دیگر طرحهای این مرکز تحقیقاتی می باشد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi