پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:49:55 - پنجشنبه 30 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه باهنر کرمان:فراموشی یاد شهدا حفظ نظام اسلامی را از خاطرها می برد/ دانشجویان امروز باید از همدرسان دیروز خود پند بگیرند
رئیس دانشگاه باهنر کرمان عنوان کرد: اگر یاد شهدا و جانفشانی آنها از خاطرها نرود بیم آن است که فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ نظام اسلامی از خاطرها برود.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ محمد جواد فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان اولین سخنران مراسم کنگره ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان گفت: امشب شب مبارکی است زیرا می خواهیم برای اولین بار در استان یاد ۱۳۹ شهید را گرامی بداریم، از زندگی آنها درس گرفته و از روح بلند آنها استمداد بجوییم.

سپس فدایی ضمن خیرمقدم گویی به حضار و خانواده شهدا افزود: برای برگزاری این کنگره ستاد برگزاری کنگره متشکل از روسای دانشگاههای وزارت علوم، آزاد، پیامنور، علمی کاربردب، فنی حرفه ای و فرهنگیان و موسسات غیرانتفاعی آموزش عالی، علوم پزشکی و همچنین با حضور برادران بسیج و بسیج دانشجویی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این ستاد برنامه های مختلفی از جمله برگزاری کنگره شهدا در شهرستانها به تصویب رسید که تاکنون در همه شهرستانها این کنگره برگزار شده و کنگره استانی هم امشب در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه شهید باهنرکرمان با اشاره به دیگر مصوبات ستاد برگزاری کنگره عنوان کرد:تدوین و انتشار کتبی که بیانگر زندگی این شهداست نیز از دیگر مصوبات ستاد بود تا یاد شهدا و جانفشانی آنها از خاطرها نرود که اگر برود بیم آن است که فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ نظام اسلامی از خاطرها برود هدف دوم از مرور زندگی شهدا، درس گرفتن از فکر و پایداری آنهاست.

فدایی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی شهدای دانشجو این است که شرایط زمان را به خوبی درک کردند و مسئولیت خود را شناختند؛ آنها از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

وی در رابطه با اهمیت  طلب علم و دانش بیان داشت: عالم بودن در خیلی از احادیث همسنگ با خون شهدا و بالاتر از آن عنوان شده است؛ اما این شهدا درک کردند که این اهمیت به معنای این نیست که وقتی اسلام و نظام اسلامی در خطراست به جای مبارزه و جهاد به تحصیل علم بپردازیم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در امنیت باید به تحصیل علم پرداخت و تا وقتی که امنیت فراهم نشود نمی توان به تربیت و عمران و آبادانی پرداخت و دولت و حکومت اسلامی برای تامین امنیت به ابزاری نیاز دارد آن هم نیروی انسانی است.

فدایی با برشمردن ویژگی های شهدای دانشجو اظهار داشت: جوان بودن، پرانرژی بودن از ویژگی های دانشجویان شهید است و استعداد و هوش آنها، اطلاع و علم و دانش روز آنها را به بهترین نیروهای کیفی تبدیل کرده بود.

وی در پایان عنوان کرد: این کنگره چندیدن پیام دارد؛ پیام کنگره به مسئولین اجرایی این است که از این فرصت استفاده کنیم و به مردم و بازماندگان شهدا خدمت کنیم و کمک کنیم که جامعه به تربیت و اعتلای  خود برسد؛ برای خانواده های شهدا، پیان کنگره، تجلیل از صبر و استقامت آنهاست و پیام به دانشجویان امروز این است که از هم درسان خود پند بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi