پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:56:34 - چهارشنبه 18 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد:
دکتر طاهر گفت: برو از جناحت پول بگیر!/ تشکلهای وابسته به دولت مورد حمایت دانشگاه هستند و بودجه می گیرند
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد:تشکلهای وابسته به دولت مورد حمایت دانشگاه هستند و بودجه می گیرند.

علیرضا طاهری در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با قطع بودجه انجمن اسلامی گفت: تشکل ما براساس رسالتی که دارد همواره به دنبال ایجاد شفافیت و مطرح کردن اتفاقات دانشگاه بوده است اما همین امر باعث شد تا دانشگاه عملا بودجه انجمن اسلامی را قطع کرده و از انتشار نشریه ما جلوگیری کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: بنده جهت پیگیری ماجرا با دکتر طاهر ریاست دانشگاه صحبت کردم ایشان در جواب ما گفتند:”ما اصلا تشکلی در دانشگاه نداریم بلکه تشکلهای خاصی وجود دارد که از آنها حمایت می شود و تشکلی به نام تشکل شما وجود ندارد برو از جناحت پول بگیر!”

وی در رابطه با درخواستهایش از ریاست دانشگاه توضیح داد: هر چقدر بنده خواستم با ایشان صحبت کنم که مگر ما در دانشگاه جناح بازی و سیاسی بازی داریم؟ پاسخی دریافت نکردم همچنین در آستانه سفر وزیر علوم به دانشگاه درخواست دادم تا به عنوان دبیر یک تشکل انقلابی دانشگاه با دکتر فرهادی صحبت کنم که پذیرفته نشد.

طاهری ادامه داد: اگر دانشگاه جای سیاسی بازی است خوب در همه تشکلها را ببندند و تشکلهای خاص مورد حمایت دانشگاه را ایجاد کنند که البته در حال حاضر یک تشکل در دانشگاه با حمایت مسئولین و داشتن بودجه برنامه های خودش را باقدرت اجرا می کند چون وابسته به دولت است.

وی اظهارداشت: انجمن اسلامی تشکلی است که وابسته به هیچ جا نیست پس باید در حاشیه باشد و نتواند کاری انجام دهد دانشگاه دست و پایش را ببندد چون میخواهد شفافیت ایجاد کند؛ ما میخواهیم مسائل دانشگاه را بروز دهیم می خواهیم ببینیم چه اتفاقاتی در خوابگاه هرندی افتاده است؟ بودجه فرهنگی دانشگاه کجا خرج می شود؟ چرا جشنواره ای برگزار می شود به نام جشنواره حرکت که هیچ ثمره ای برای دانشگاه ندارد؟

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: مسئولین دانشگاه دوست ندارند تشکلهای انقلابی به دنبال شفاف سازی و سوال و جواب از آنها باشند دوست دارند ما چشم و گوش بسته باشیم.

علیرضا طاهری در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین دانشگاه در جشنواره ادبیات پایداری دم از دفاع مقدس می زنند پس چرا ریشه انقلاب را می زنند؟ چرا مانع شفاف سازی ما در دانشگاه می شوند؟ چرا پیاده نظام برخی جناحهای سیاسی می شوند و اینکه از تشکلهای خاصی که وابسته به دولت هستند و حتی اسم دولت روی آنهاست حمایت می کنند و تشکلهای انقلابی را رو به انحطاط می برند تا دلسرد شوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi