پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:12:12 - شنبه 30 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش تصویری؛
دومین اردوی جهادی گروه دامپزشکی سفیران سلامت/ ۳۰ هزار راس دام روستایی واکسینه شدند
گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه شهید باهنر کرمان دومین اردوی جهادی خود را با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم در منطقه ی گلزار شهرستان بردسیر برگزار کردند.

 

به گزارش “دانشجو آزاد”دومین اردوی جهادی گروه سفیران سلامت به منظور جلوگیری از تب مالت و طاعون نوشخوارکنندگان با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم در روستاهای محروم و دور افتاده استان کرمان شکل گرفته است.

 

با توجه به اینکه تب مالت یک بیماری مشترک در میان دام ها  و انسان ها به شمار می آیید که تنها راه کنترل و درمان این بیماری پیشگیری با واکسیناسیون است.

به همت گروه جهادی سفیران سلامت حدود ۳۰ هزار راس دام تاکنون در منطقه ی گلزار بردسیر واکسینه شده اند و ازخون دام های سنگین نمونه گیری ها برای ارزیابی میزان ابتلای بروسلوز و جلو گیری از شیوع آن در منطقه انجام شده است.

قابل ذکر است که طاعون نشخوارکنندگان یک بیماری ویروسی است که با درگیری یک راس در گله محدوده وسیعی را درگیر می کند که به همین منظور واکسن پی پی آر توسط این گروه به دام های منطقه تزریق شده است.

 

لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات آزمایشگاه سیار، دامپزشکی و واکسن ها ی مورد نیاز  این گروه جهادی را مرکز دامپزشکی شهرستان بردسیر در اختیار این گروه جهادی قرار داده است.

گروه جهادی دامپزشکی سفیران سلامت استان کرمان در دومین اردوی جهادی خود در منطقه ی گلزار شهرستان بردسیر تاکنون دام های  ۳۶ روستا را واکسینه کرده است.

 

فعالیت های دامپزشکی این گروه جهادی با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم در دیگر شهرستان های استان کرمان  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi