پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:24:20 - شنبه 18 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت در ۵ سال گذشته ضربه بزرگی به دانشگاه فرهنگیان وارد کرد/امضای fatf خودکشی است
محمدمهدی زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دولت در ۵ سال گذشته ضربه محکمی به دانشگاه فرهنگیان وارد کرده است.

وی با اشاره به رصد بازار گفت:بازاریان و مردم از افزایش قیمت به شدت ناراحت هستند و دولت باید در زمینه کنترل و افزایش قیمت ها محکم پای کار بیاید و نظارت داشته باشد و نمی توان با مردم بازی کرد .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : مردم در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و ما چه کردیم ؟ما باید حوزه نظارت خود را قوی کنیم ؛مجلس قدرت نظارتی دارد .

زاهدی ضمن تشکر از اقدامات استاندار سابق در حوزه اقتصادی خلاق و نوآور عنوان داشت: رزم حسینی استاندار سابق به دلیل فشارهای سیاسی و مسائل خانوادگی و به واسطه این مشکلات استان را ترک کردند و در خصوص کم رنگ شدن معین های اقتصادی استاندارد باید پاسخگو باشد.

وی افزود : در شهرستان راور معین اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حضور دارند و مشکلاتی در زمینه معین های اقتصادی وجود داشته است و که قول داده اند مشکلات حل شود و ما از معین های اقتصادی امتیاز می گیریم که باید از آن ها تشکر کرد.

زاهدی ادامه داد : بانک رسالت در گلباف،هواپیمایی ماهان در شهداد ،شرکت مس باهنر در راین فعالیت هایی را آغاز کرده اند و انتظار داریم سرعتشان را بیشتر از این کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اساس نامه قبل از انقلاب بنیاد آرشام گفت: املاک و زمین های درآمدی زیادی را پیش بینی کرده بودند که به عنوان کار فرهنگی فعالیت کنند و پس از انقلاب مصادره شد در همان دوران در اختیار وزارت آموزش و پرورش جهت توسعه فضای آموزشی در استان قرار می گیرد و انان حالت متولی بودن را می گیرند و خارج از سیستم آموزش و پرورش است.

وی توضیح داد: ما هیج آمار دقیقی از اینکه این اموال چگونه به فروش رفته اند نداریم و بر همین اساس خواهان رسیدگی به این پرونده هستیم و آستان قدس و موقوفات همه ملزم هستند که مسائل شرعی را رعایت کنند.
زاهدی در خصوص مافیای خودرو اظهار کرد: در زمینه واردات خودرو و خودروهای داخلی مسائلی طی یک سال و نیم و دو سال گذشته بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در خصوص استانی شدن انتخابات ابراز کرد:نظام‌ انتخاباتی ما یکی از ناکارآمدترین نظام های انتخاباتی در دنیاست و احزاب در انتخابات کشور کنار گذاشته ایم ؛ وقتی به احزاب بها ندهیم این می شود که در یک شهر بیش از ۲۰۰ نفر برای انتخابات ثبت نام می کنند.

وی تصریح کرد : مجلس ریل گذار است و قطار اجرایی کشور باید بر روی ریل قرار گیرد؛ وقتی احزاب در مجلس باشد آن حزبی که برنده می شود حزب دیگر نظارت جدی بر آن را خواهد داشت.

زاهدی افزود : هیچ یک از روسای جمهور ما به ویژه بعد جنگ تا کنون مسئولیت دوره خود را به عهده نمی گیرد؛ در حالی که اگر نگاه حزبیوجود داشته باشد مردم حزب را می‌شناسند زیرا حزب تشکیلات دارد و آدم تربیت می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان این که باید در انتخابات کشور تغییر اساسی داشته باشیم ؛عنوان داشت:بنابراین باید نظام انتخاباتی کشور اصلاح شود؛ استانی شدن می تواند مقدمه خوبی برای سوق پیدا کردن به سمت حزبی شدن باشد.

وی با بیان این که در خصوص مطالبات استانی رقابت بین دو نماینده شهر کرمان وجود دارد ؛ تشریح کرد: در توسعه استان همه گروه های سیاسی با هم متفق هستند که باید همه دست در دست هم باشند ؛بنده در حوزه نظارتی قوی هستم و بارها به مدیران ایراد کارشان را گفته ام.

زاهدی گفت: دولت در برنامه ششم‌توسعه در واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی فقط یک بند برای آموزش و پرورش داده است .

نماینده مردم کرمان و راور اظهار داشت : امسال که لایحه بودجه ۹۸ را به مجلس دادند در آن واگذاری مدارس دولتی به خصوصی را داشتیم و رویکرد دولت این است که هر سال ده درصد واگذاری داشته باشیم.

زاهدی افزود : شرط اساسی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای مدارس این است که دولت در بخش مدارس دولتی کوتاهی نکند؛ ما مخالف مدارس غیر دولتی نیستیم اما دولت در پنج سال گذشته ضربه سنگینی به دانشگاه فرهنگیان در جهت پرورش معلم زد .

زاهدی در خصوص FATF تصریح کرد: وقتی ما نمی دانیم پشت پرده این مسئله چیست چرا باید به آن ملحق شویم.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام عنوان کرد:اروپایی ها ما را نه ماه فریب دادن بعد از این مدت اینستکس را عنوان کردن که در برابر پول به ما دارو و غذا بدهند و این به معنای تحقیر ما توسط اروپایی هاست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : اگر ما در این شرایط جنگ اقتصادی فعلی fatf را امضا کنیم طناب دار را به دست خودمان به گردن خودمان انداخته ایم ؛ ما باید در شرایط جنگ آرایش اقتصادی مالی و بانکی خاصی را اتخاذ کنیم .

زاهدی با اشاره به بیانیه رهبری در زمینه گام دوم انقلاب اظهار داشت:
مجلس سعی کرده که با درایت این موضوع را دنبال کند تا بر اساس آن چهارچوب و اقدام عملیاتی را به مجلس بیاورند.

نماینده مردم کرمان و راور در رابطه با افزایش حقوق ها در سال آینده بیان کرد :مجلس نمی‌تواند برای بخش خصوصی حقوق و دستمزد را تعیین کند ولی افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی برای بخش دولتی و همچنین افزایش بین ۰ تا ۱۰ درصد حقوق را داریم.

وی در خصوص وجود اتباع خارجی در کرمان ابراز داشت : در بحث داعش تیپ فاطمیون بسیار کار کردند ؛ در حوزه سیاسی گروه های مختلف در افغانستان با هم درگیر هستند و دولت از نظر کرامت انسانی نمی‌تواند آن ها را اخراج کند .

وی عنوان داشت : ۳۰۰ هزار اتباع بیگانه در کرمان وجود دارد که فقط ۱۰۰ هزار نفر آنان مجوز دارند ؛ دولت ادعا می کند که در این زمینه خلا قانونی وجود دارد .
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت در استان دوستان قانون های خوبی را مطرح کرده اند ولی بعد از افزایش قیمت ارز سیل خروج از کشور به سمت ترکیه و اروپا زیاد شده است.

زاهدی در رابطه با موضوع فاضلاب شهری در کرمان گفت:۱۷سال پروژه فاضلاب شهری در کرمان شروع شده است و تا کنون بیست درصد پیشرفت داشته ولی دولت عنوان کرده بودجه ندارد و در این زمینه با وزیر سابق و کنونی نیرو مذاکراتی داشته ایم.

وی تشریح کرد : با اداره فاضلاب برای پتروشیمی و بوتیا صنعت حرف زده شده است و تفاهم انجام شده که امیدواریم در سال جدید این کار را شرکت میدکو انجام دهد .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد : ۵۰ درصد سهام نمایشگاه جنوب شرق کرمان به افرادی داده شده است که بدون آورده بوده است و در ساخت و سازها سو استفاده مالی صورت گرفته است که مستنداتی در این خصوص وجود دارد .

زاهدی اضافه کرد : مبارزه با فساد یکی از اقداماتی است که به عنوان نماینده با خود عهد بسته ام سرلوحه کار خود قرار دهم .

وی ادامه داد : یکی از موارد مباحث سو استفاده مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بوده است؛ در بانک سرمایه ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام گرفته شده است که بیش از ۹ هزار میلیارد تومان آن مشخص نیست چگونه باز پرداخت خواهد شد و حتی وام به افرادی داده شده که معتاد بوده اند.

نماینده مردم کرمان و راور تشریح کرد : قوه قصائیه باید بی رحمانه نسبت جرائم به اطرافیان مسئولین وارد شود زیرا این مسئله به نفع کشور است.

این مقام مسئول در رابطه با پتروشیمی کرمان عنوان کرد: در ابتدا به دنبال این بودیم که متانول را از گاز طبیعی بگیریم که با فعالیت گروهی در این زمینه نتیجه این شد که ما باید پتروشیمی را به صورت زنجیره ای کار کنیم و هفته گذشته با حضور سرمایه گذار این پروژه بانک پاسارگارد جلسه ای برگزار شد و مصوب شد ۱.۱ میلیارد دلار این پروژه تامین اعتبار شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi