پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:25:14 - شنبه 28 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولتِ حقوق دان و معتدلی که در دانشگاهها سرهنگ وار عمل می کند
در پی لغو مکرر برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاههای استان کرمان بسیج دانشجویی کرمان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” در پی لغو مکرر برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاههای استان کرمان بسیج دانشجویی کرمان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

 

باسمه تعالی

“یا ایها الذین آمنو اتقوا ا… و قولوا قولا سدیدا”

ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا بترسید و سخن درست و استوار بگویید. ۷۰۲ س احزاب

آزاد اندیشی و آزادمنشی یکی از مهمترین نکاتی است که در فضای تضارب آرائ و گفت و گوی اندیشه ها اهمیت می یابد و اگر در غالب صحیح خود اداره شود. با اطمینان خاطر می توان گفت که موجب تقویت اندیشه حق می گردد. فضایی که بارها توسط مقام معظم رهبری (حفظه ا…)، بخصوص برای محیط های دانشگاهی که شور و هیجان و کنجکاوی بیشتری برای فهم و اندیشیدن دارد تجویز و مطالبه شده است. قطعا در این فضا آن نهادی که می تواند سکان مدیریت فضای آزاد اندیشی را بر عهده بگیرد تا موجب رشد تفکر اسلام ناب و انقلابی گردد، نهاد و تشکلی جز بسیج دانشجویی نیست. بسیجی که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه ا…) بسیار در مورد جایگاه و اهمیت آن سخنان ارزشمندی بیان نموده اند، و ولی امر مسلمین در آخرین فرمایشان خود تخطئه و مانع تراشی و اتهام زنی به بسیج را تکمیل فرآیند نفوذ دانسته اند، مسئله نفوذ که امروز بعد از فرآیند مذاکرات هسته ای و توافقنامه برجام به مسئله ای جدی تر و با اهمیت تر، آن هم در فضای کنونی منطقه که جبهه ی مقاومت با عنایات الهی دست برتر را دارد و جبهه استکبار زبون گردیده، بدل شده است. در چنین فضایی کمک و تقویت به جوانان مومن و دلسوز انقلابی یکی از مطالبات جدی امام خامنه ای (حفظه ا…) بوده و هست و بارها اشاره کرده اند که باید فضای فرهنگی دانشگاه ها در دست این قشر باشد. اما در کمال تعجب و تاسف، از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم نه تنها شاهد حمایت و تقویت جریان های مومن و مانقلابی نبوده ایم، بلکه بارها با مانع تراشی ها و ایجاد موانع و محدودیت ها در عرصه ی فعالیت ها و رسالت های خود مواجه شده ایم! نمونه های واضح و اخیر آن، لغو برنامه سخنرانی دکتر عباسی در دانشگاه شهید با هنر کرمان، لغو سخنرانی دکتر سلیمی نمین در دانشگاه آزاد اسلامی و یا حتی امروز که ایجاد فشار توسط نهادهای مسئول خارج از دانشگاه برای لغو سخنرانی نماینده ولایی مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر زاکانی در دانشکده فنی شهید چمران را شاهد بودیم. و اینها تنها چند نمونه بارز از ایجاد محدودیت ها برای بسیج دانشجویی است و اگر بخواهیم لیست تمامی مانع تراشی ها در طول این دو سال بر سر راه همه ی تشکل های انقلابی را استخراج کنیم، بعید نخواهد بود که مثنوی ۷۰ من کاغذ خواهد شد!

اما سوالی که در این میانه ذهن را به خود مشغول می نماید این است که مگر فعالیت و انجام رسالت های بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های انقلابی که درگیر و دار هیچ نهاد و جریان سیاسی ای نیستند و فقط دغدغه تحقق آرمان های والای اسلامی را دارند، با منافع کدام جریان و اشخاص و حزب و گروهی ناسازگار است که حتی حاضرند بر خلاف شعارهای خود عمل کنند و نگذارند حرفی و سخنی ساده حتی در نقد آنان مطرح شود؟! چرا دولت که خود را بر محور تعتدال معرفی کرده و وامدار احزاب سیاسی نمی داند باید در یکی از حساس ترین محیط ها، یعنی دانشگاه ها تا این حد امنیتی و سرهنگ وار عمل کند؟! قطعا و بدون شک این نوع نگاه و این شیوه ی مدیریت نه تنها موجب کاهش مقبولیت و مشروعیت دولت یازدهم در نزد افکار عمومی خواهد شد، بلکه ممکن است این رفتارها بدلیل اینکه پای نظام اسلامی نوشته می شود، شان نظام اسلامی را مورد خدشه قرار دهد. فلذا برای چندمین با ر نسبت به این روند هشدار جدی می دهیم و امیدواریم که دولت قبل از آنکه دیر شود نسبت به اصلاح این شیوه اقدام نماید. ان شائ ا…

و السلام علی من اتبع الهدی، بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi