پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:33:58 - دوشنبه 3 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستور هاشمی رفسنجانی برای انتصاب فعال فتنه در دانشگاه آزاد +سند
هر اندازه که حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد سعی در علمی و آموزشی نشان دادن این دانشگاه طی دو سال اخیر را دارد، اما حاشیه های این دانشگاه با توجه به حضور افراد حاشیه دار در بدنه این دانشگاه تمامی ندارد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش حسین مرعشی، برادر عفت مرعشی (همسر هاشمی رفسنجانی)، طی نامه ای خارج از روال اداری دانشگاه آزاد و صرفاً با سربرگ شخصی خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی خواستار انتصاب افرادی به نام‌های حامد خوانساری و سیدمحمد محسنی راد، در مجموعه دانشگاه آزاد شده است.

مرعشی که در این نامه دلیل سفارش خود برای افراد مورد اشاره را با عنوان “فعالین جریان اعتدال و ستاد هاشمی در انتخابات ۹۲″، عنوان کرده خواستار حضور این دو در حوزه مدیریتی شورای عالی آزاداندیشی یا تشکیلات نظارتی هیئت مؤسس و یا هیئت امنای دانشگاه آزاد شده است.

همانطور که در متن نامه اشاره شده، یکی از افراد مورد سفارش به نام حامد خوانساری است که وی سابقه‌ی ریاست معاون طرح و برنامه اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد را در کارنامه فعالیت خود دارد؛ این فرد دارای سوابق جالب توجه و مهم دیگری نیز می باشد. بطوری که در سال ۹۱ نام حامد خوانساری در میان نامه موسوم به فعالین مدنی و سیاسی، در حمایت از احمد قابل از فعالان ملی – مذهبی و از نزدیکان منتظری که بیش از ۳۰۰ نفر از فعالین فتنه آن را امضا کردند به چشم می خورد.

درج نام خوانساری زیر بیانیه پیام تسلیت به احمد قابل

قابل ذکر است که احمد قابل از جمله افرادی بود که همچون منتظری که بعد از فوت امام از اندیشه هایش برگشت و در حالی که خود پیشتر از شارحان نظریه‌ی ولایت فقیه بود تبدیل به منتقدان شخص ولی فقیه شده و در عرض چند سال از نظریات فقهی- دینی خود بازگشت، احمد قابل از جمله محکومان فتنه‌ی ۸۸ بود که برخلاف دیدگاه های سابق خود و استادش حسینعلی منتظری می گفت: «نظریه مشروعیت الهی ولی فقیه پایه و اساس علمی ندارد». احمد قابل همچنین نظریه ای تحت عنوان «شریعت عقلانی» را مطرح کرده بود که البته هیچ گاه نتوانست اثبات کند او در این باره معتقد بود: «تردیدی بین اهل شریعت نیست که تنها حجت بشر در حوزه‌ی کلام عقل مستقل از شریعت است. من این حجیت را در حوزه‌ی اخلاق و فقه نیز جاری می دانم.»


احمد قابل که از ابتدای رهبری مقام معظم رهبری در مقابله مستقیم با ایشان قرار گرفت چندین نامه توهین آمیز را خطاب به ایشان نوشته است که در یکی از نامه هایش که بخاطر تخلفات برادرش بود، روحانیون ملتزم به نظام جمهوری اسلامی را «آخوندهای درباری» می خواند!

از سوی دیگر خوانساری سوابق دیگری نیز در پرونده خود دارد، وی که این روزها به دنبال تاسیس اتحادیه چهارم در این دانشگاه است، در جلسه افطاری که  که مهر ۹۲، با حضور فعالین شاخه دانشجویان و اعضای حزب منحله مشارکت برگزار شد، می‌گوید: “وجود یک جبهه واحد از انجمن های اسلامی در دانشگاه آزاد به منظور دفاع از آزادی انتخابات ضرورت دارد.”

جالب اینجا است که در این جلسه افرادی همچون آذر منصوری (از محکومین فتنه ۸۸ بود بنا بر اظهارات وکیل مدافعش به دلیل اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به  سه سال حبس محکوم شده بود)، علی وفقی (مسئول کمیته دانشجویان استان تهران ستاد میرحسین موسوی و از اعضای جریان ضدانقلاب شاخه مدرن طیف علامه که سابقه شش سال حبس به دلیل اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی دارد)، به چشم می خورد.

از سوی دیگر نام وی در لیست ۲۰۰ نفره ای که موسوم به نامه “فعالان سیاسی، اجتماعی، دانشجویی و وبلاگ نویسان در حمایت از حمزه غالبی مردادماه سال ۸۸ منتشر شد، دیده می شود؛ امضا کنندگان این نامه از روزه گرفتن برای آزادی غالبی گفته بودند. گفتنی است غالبی فردی است که در جریان اغتشاشات مورد حمایت سازمان منافقین در ۲۵ خردادماه سال ۸۹ دستگیر شده بود و ۱۱ شهریورماه همان سال میرحسین موسوی به دیدار وی می رود.

دیدار میرحسین موسوی با حمزه غالبی پس از آزادی از زندان

درج نام خوانساری در حمایت از محکوم فتنه

خوانساری حتی طی دو سال گذشته جلساتی نیز همراه سیدمحمد محسنی راد با سیدمحمد خاتمی داشته است، جلساتی که گفته می شود درباره آخرین هماهنگی ها برای تشکیل اتحادیه چهارم در دانشگاه آزاد بوده است.

حضور در جلسات سیدمحمد خاتمی

حضور در جلسات سیدمحمد خاتمی

به هر حال با توجه به روشن بودن سوابق این افراد چه اتفاقاتی افتاده است که حسین مرعشی (که خود نیز از کسانی است که با شال سبز و به نفع میرحسین موسوی تبلیغات و مناظره می‌کرد و در روز انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بر روی وبلاگ شخصی خود مطلبی با تیتر «جمهوری اسلامی ایران آفت زده است.» می نویسد و در نهایت در اسفندماه همان سال بازداشت و برای گذران یک سال حبس راهی اوین می شود) با ماموریت هاشمی رفسنجانی  این اقدام صورت می گیرد؟ بطوریکه محمد هاشمی برادر و رئیس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، در پیگیری سفارش نامه حسین مرعشی، خطاب به رئیس دانشگاه آزاد می نویسد: “نامه ی آقای سیدحسین مرعشی در خصوص بهره مندی از تجارب(!) آقایان ….. به استحضار ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت رسید، پی نوشت فرمودند: اقدام شود!”

به نظر می‌رسد با وجود افزایش روزافزون شهریه‌های دانشگاه آزاد و آنچه اعتراض دانشجویان این دانشگاه نسبت به کاهش کیفیت آموزشی می دانند؛ همچنان بخشی از درآمدهای ناشی از شهریه‌های دانشجویان صرف اغراض سیاسی و خانوادگی هاشمی رفسنجانی می‌شود.

مجموعه فعالیت‌های سازماندهی شده دانشگاه آزاد اسلامی یادآور فعالیت افرادی چون حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت در فتنه ۸۸ است. کرمی در جلسه دادگاه گفته بود این جانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و در واقع مدیر رسمی این سایت مهدی هاشمی بود. او معتقد بود که انتخابات با پول بیت‌المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. کرمی رسماً با اعتراف به فعالیت‌های پولشویی صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفته بود: “مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود و همین کار را در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام می‌داد… سایت جمهوریت ابتدا قرار بود در انتخابات فعال شده و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی کار به جایی کشید که سایت برخلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد.”

تمام این مسائل در حالی است که حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد چندی پیش  در سخنرانی پایانی خود در شصت ونهمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه با تاکید بر برنامه های پیش روی دانشگاه در توسعه علمی و پژوهشی کشور تاکید کرد: شأن دانشگاه بسیار بالاتر از جناح بندی های سیاسی چپ و راست است و به هیچ وجه وارد این بازی ها نخواهیم شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi