پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:42:55 - پنجشنبه 14 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
شعور حسینی باید در هیئت ها تقویت شود / دین از سیاست جدا نیست
حجت الاسلام عارفی بیان کرد: در مراسم های عزا داری و هیئت ها حفظ کردن شور حسینی در میان عزاداران کافی نیست بلکه باید شعور حسینی را در هیئت ها ایجاد کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ نیاز جهان اسلام به ترویج فرهنگ حسینی بیش از هر زمان دیگری در جامعه احساس می شود و هیئت های عزاداری سیدالشهدا (ع)بهترین راه تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه هستند.

هیئت ها به اندازه ای که در ترویج و تبلیغ  فرهنگ حسینی می توانند اثر گذار باشند به همان اندازه حساس و ارزشمند هستند لذا افرادی که مدیریت هیئت ها را می پذیرد باید ازبصریت بالایی برخوردار باشند تا هیئت ها را هم تراز با اهداف انقلاب اسلامی پیش ببرد.

حجت الاسلام علی عارفیمسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد:در مراسم های عزا داری و هیئت ها حفظ  کردن شور حسینی در میان عزاداران کافی نیست بلکه باید شعور حسینی را در هیئت ها ایجاد کرد.

 

عارفی در خصوص ایجاد کردن شعور حسینی در میان عزاداران گفت: باید برای مدیران هیئت ها کارگاه های علمی و آموزشی در خصوص اهداف امام حسین (ع) برگذار شود تا نوحه ها، سروده ها، شبیه خوانی ها و…. مرتبت با این اهداف باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: دشمنان اسلام وتشیع ارزش بالای هیئت های عزای امام حسین(ع) را به درستی درک کرده اند و تلاش خود را برای منحرف کردن مسیرهیئت ها می کنند لذا نقطه ضعف هیئت ها را شناسایی کرده اند ودر این خصوص برنامه ریزی و سرمایه گذاری های فراوانی صورت گرفته است.

عارفی با بیان اینکه باید در هیئت ها بصیرت افزایی صورت گیرد افزود: در هیئت ها باید با خرافه گرایی، عقل ستیزی و جملات شرک آمیز مبارزه شود، جملاتی که در شان اهل بیت و شیعه نیست باید از سروده ها، مداحی ها و خطبه ها حذف گردد.

وی در خصوص مداحان و هیئت هایی که به انحراف دچار شده اند مطرح کرد: برخی از حرکت ها مانند زنجیر های تیغ دار، قمه زنی و نابود کردن بدن که در شان اهل بیت عصمت و طهارت نیست و باید این ها را از هیئتت های پاک حسینی دور کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در خطبه ها بحث جدایی دین از سیاست مطرح می شود که منافی با حرکت امام حسین (ع) است زیرا قیام امام حسین (ع) یک قیام سیاسی بوده است.

عارفی تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا هیئت ها را از مسائل سیاسی، اجتماعی دور نگه دارند که متاسفانه به وسیله ی افراد بی بصیرت اهداف خود را پیش می برند تا با  ترویج خرفه گرایی و توهین به شیعه ارزش شیعه را از بین ببرند.

وی در رابطه با مراسم های شبیه خوانی عنوان کرد: شبیه خوانی بهترین راه انتقال معرفت حسینی به مردم است و باید در نحوه ی اجرای آن نظارت کافی صورت گیرد تا به  هل بیت ودین توهین نشود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خاتمه بیان کرد:هدف همه ی هیئت ها باید تربیت افراد با بصیرت و ولایی باشد تا اهداف دشمنان بدون ثمر باقی بماند.

 

انتهای پیام/ی

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi