پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:32:03 - چهارشنبه 30 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به‌مناسبت سالروز شهادت شهید چمران؛
در همایش بسیج اساتید کرمان چه گذشت؟
همایش بسیج اساتید در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌مناسبت روز بسیج اساتید با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه‌های شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد:  دانشگاه شهید باهنر کرمان، برنامه همایش بسیج اساتید استان کرمان، به‌مناسبت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، مقصد امروزم بود. این همایش رأس ساعت هشت صبح به‌صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در سراسر کشور، برگزار شد.

ورودی تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر دو بنر منقش به بیانات رهبر معظم انقلاب چشم‌نوازی می‌کرد. قبل از ورود به سالن، صدای نافذ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی شنیده می‌شد، سخنانی در عرصه مقاومت، زمانی که وارد سالن شدم تصاویر از تشییع پیکر شهدای مقاومت بر صفحه‌ نمایش تالار وحدت نمایش داده شد که روزهای نیمه دوم دی‌ماه سال ۱۳۹۸ را یادآوری می‌کرد.

ساعت ۸:۳۳ دقیقه مجری برنامه در تالار وحدت، به‌مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر شعری در وصف حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام خواند. این همایش با حضور سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، قاسم محمدی‌نژاد رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان، روسای دانشگاه‌های کرمان و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سردار نظری در این همایش با بیان اینکه شرایط خاصی در سطح کشور، منطقه‌ای و  بین‌المللی و کشور حاکم است، گفت: شعار امسال سازمان بسیج اساتید «استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی» است که این شعار و راهبرد براساس شرایط روز و منطقه در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اتفاقات مختلف در سطح کشور و تحولات منطقه اظهار کرد: باید از این شرایط و وضع موجود به‌نحوی که ریل‌گذاری شده است، استفاده و با کمترین آسیب از وضعیت عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شما اساتید، قشری هستید که باعث نوآوری، ابتکارات و خلاقیت را در بین دانشجویان ایجاد می‌کنید که البته باید جریان‌شناسی و زمان‌شناسی را نیز مدنظر داشته باشید، عنوان کرد: بخش زیادی از پیشرفت‌هایی که در سطح کشور به آن رسیده‌ایم و موجب بازدارندگی کشور شده است را مدیون دانشگاه‌ها و نخبگان و به‌کارگیری اقدامات آن‌ها در صنایع هستیم.

سردار نظری با اشاره به عملیات وعده صادق و با بیان اینکه در این عملیات قدرت پوشالی دشمن را مشاهده کردیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کرده است که یکی از بال‌های ارتقا نظام، بال اعتقادی است که در کنار تجهیزات و پیشرفت، همراهی و حضور مردم را داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بعد از عملیات وعده صادق، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشورهای مختلف و برخی از پارلمان‌ها، پرچم فلسطین را به اهتزار درآوردند که این مهم نتیجه قدرت است.

وی بیان کرد: در زمان و شرایط حساسی قرار داریم و به تاریخ هشتم تیرماه، انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم که در این عرصه باید حضور حداکثری داشته باشیم؛ اولین خواسته را شما اساتید بسیجی در این حوزه داشته باشد و اگر تریبون دارید برای حضور حداکثری در انتخابات اقدام کنید.

سردار نظری با اشاره به اینکه دشمن شرایط را رصد و به‌عدم حضور در انتخابات توجه می‌کند، بنابراین باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم، چراکه دشمن پمپاژ ناامیدی را مد نظر قرار داده است، عنوان کرد: شهید رئیسی اقدامات بسیار موثری را انجام دادند، در سفرهای که با ایشان بودم، به‌گونه‌ای کار می‌کرد که انگار می‌دانست بیش‌ از سه سال فعالیت ندارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دیدم زمانی که دوربینی نبود و تنها دوربین خداوند بود، شهید رئیسی از کروچان تا جیرفت به‌صورات پنهان برای مردم گریه کرد و دائم ذکر می‌گفت و حتی در آن شرایط حاضر نبود از دولت و افراد قبل نام ببرد و پس از سفر شهید جمهور به جنوب استان کرمان، اقدامات خوبی در جنوب کرمان انجام شد.

وی با بیان اینکه توقف در کشور جایز نیست، تأکید کرد: امروز ما به افراد میدانی نیاز داریم، سیاست‌های کلان کشور مشخص است و در این شرایط فردی صبور می‌خواهیم، نظریه‌پرداز نمی‌خواهیم و فرد حزبی و گروهی نیز نمی‌خواهیم.

قاسم محمدی‌نژاد ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام به همایش بزرگداشت روز بسیج در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ فرموده‌اند «سایه‌ مبارک استاد متعهد و متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی و نویددهنده‌ سرافرازی و رستگاری آینده‌ ملت ایران است.»

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان ابراز کرد: افتخار می‌کنیم به‌عنوان سربازی در جایگاه استاد بسیجی خدمت کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: نیاز داریم مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند؛ چراکه این حضور موجب اقتدار نظام می‌شود و معاندین با این حضور و مشارکت متوجه خواهند شد که این نظام قدرت بالایی دارد.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi