پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:53:14 - یکشنبه 27 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ؛
دبیرخانه کنگره علمی فرهنگی سردار سپهبد سلیمانی، در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد
معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:اگر امروز شاهد تغییر و تحول در جامعه ایران و در منطقه هستیم و از افتخار و آوازه ایران سخن می‌گویم، حاصل دهه فجرسال ۵۷ است.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در افتتاحیه دبیرخانه کنگره علمی فرهنگی سردار سپهبد سلیمانی، در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این که نفس گرم شهید سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشیده است، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین معیار برای تعیین سبک زندگی و الگوی عملی است .

غفاری اظهار کرد: اگر امروز شاهد تغییر و تحول در جامعه ایران و در منطقه هستیم و از افتخار و آوازه ایران سخن می‌گویم، حاصل دهه فجرسال ۵۷ است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اربعین شهید سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: این نشست، نشست آغازین کنگره‌ای مربوط به سردار سلیمانی از دریچه علمی و فرهنگی است که این کنگره استمرار خواهد یافت.

وی با طرح این سوال که سرمایه‌ها و داشته‌های یک جامعه چیست؟ عنوان کرد: در عصری سرمایه‌ها بر مبنای منابع سرزمین‌ها تعریف می‌شدند اما به مرور این داشته‌ها به ساختمان و بناهای فیزیکی دانستند و سپس سرمایه‌ها را متخصصین و نیروی انسانی تعریف شد و همچنین اعتماد و اتحاد یک جامعه امروز یک سرمایه مطرح است اما یک سرمایه جدیدتر داریم، آن سرمایه نمادین است، لذا همه شهیدان سرمایه‌های نمادین یک جامعه هستند زیرا چراغ راهنمای جامعه هستند.

غفاری شهید حاج قاسم سلیمانی را از سرمایه‌های نمادین کرمان، ایران، جهان اسلام و کسانی که از این الگو می‌گیرند، دانست و در ادامه به هدف غائی این کنگر اشاره کرد و افزود: ابعاد پنهان و نهادین زندگی، سیره و تجربه زیسته حاج قاسم سلیمانی و بویژه صحنه‌های که در میدان‌های مختلف از خود به جای گذاشته در این کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این صحنه‌ها صرفا به ابعاد عینی خلاصه نمی‌شوند.

وی بیان کرد: مردم سردار سلیمانی به عنوان یک مبارز می‌شناسیم ولی سردار سلیمانی قطعا در این خلاصه نمی‌شود زیرا سردار آسمانی جنگ را برای جنگ و مبارزه را برای مبارزه نمی‌خواست بلکه جنگ را برای آرامش، امنیت و صلح می‌خواست.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیل گسترده مردم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف عنوان کرد: سلیمانی مانند بارانی که به‌عنوان رحمت الهی شناخته می‌شود و یک نگاه فرا صنفی، جناحی و … داشت و خود را متعلق به همه می‌دانست و بیان می‌کرد من چیزی جزی یک سرباز نیستم.

غفاری ادامه داد: بیشترین قدرت داشته باشید و شما را قهرمان قهرمانان بشناسند اما متواضع باشید و این هنر مردان بزرگ است و این هنر در سردار سلیمانی استن و به همین سبب در دل‌ها نشست و الگو است لذا باید کنگره‌های زیادی برای شناخت این مرد بزرگ برگزار شود و در اختیار نسل جدید قرار گیرد و امروز جامعه بیش از پیش به مرام و مسلک حاج قاسم سلیمانی نیاز دارد.

وی با بیان این مطلب که نفس گرم سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشید، افزود: به داشته‌ها و بایسته‌های که در وجود حاج قاسم سلیمانی بوده، رجوع کنید و شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین معیار برای تعیین معیار یک سبک زندگی است و یک الگوی عملی است که بازخوانی این تجربه زیسته‌ای که حاج قاسم سلیمانی داشته به ما کمک می‌کنند به یک سبک زندگی بزرگ منشانه و آبرومندانه دست پیدا کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به جامعه علمی بیان کرد: دانشجویان، استادان، پژوهشگران و … به موضوع حاج قاسم ورود پیدا کنند و یافته‌های خود را از لحاظ علمی و معرفتی و بحث‌های روای و تبیینی خود را ارائه کنند که از نظر فکر و معرفتی دستاوردهای مناسبی داشته باشیم و زندگی شهید سلیمانی در زندگی نسل جوان بنشیند زیرا وام‌دار خون این شهید هستیم.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi