پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:34:57 - شنبه 25 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حاشیه های کنکور 98؛
داوطلبان منتظر تعویق زمان کنکور نباشند/برای داوطلبان منطق سیل زده ظرفیت اضافه در نظر گرفته شده است
بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری ۹۸ درخواست تعویق زمان برگزاری این آزمون را داشتند که در نهایت وزیر علوم خبر قطعی در این خصوص را اعلام کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد “به نقل از خبرگزاری دانشجو، داوطلبان آزمون سراسری امسال همچنان به دنبال تعویق زمان برگزاری کنکور خود هستند و حواشی مربوط به این مسئله را از بعد اتفاق سیل کشور هنوز دامن می‌زنند. در پی این ماجرا بارها سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌های متعددی را منتشر کرد که دانش‌اموزان و داوطلبان به جای پرداختن به حواشی و دنبال کردن اخباری از این دست، روی مطالب کنکورشان متمرکز شوند چرا که تعویق آزمون سازوکار اجرایی لازم برای اعلام نتایج و شروع سال تحصیلی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

این مسئله درحالی بود که داوطلبان دست از اصرار خود برنداشتند و در روزهای اخیر مقابل سازمان سنجش آموزش کشور نیز تجمع کردند و خواستار بررسی ویژه موضوع شدند.

 

طبق پیگیری‌های  از سازمان سنجش برای نتیجه تجمع داوطلبان، مشخص شد که جمعی از مسئولان سنجش تمامی معترضان را نسبت به مسئله آگاه کردند و آنها نیز دست از اعتراض برداشتند؛ اما در همین حین اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که در همان روز تجمع براساس اعلام شکایت سازمان سنجش دو نفر از معترضین دستگیر و به زندان منتقل شدند.

 

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش نیز درباره بازداشت ۲ نفر از موافقان تعویق زمان برگزاری کنکور در تجمع بیان کرد: این دو نفر به هیچ عنوان داوطلب و یا سیل‌زده نبودند؛ بلکه جعل عنوان سازمان سنجش را در پرونده خود داشتند که با شکایت سازمان سنجش حین حضور در تجمع هفته گذشته بازداشت شدند و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند.

 

تعویق زمان برگزاری کنکور ذهن بسیاری از داوطلبان را به خود درگیر کرده است، حتی آنان که در پی اعتراض و تجمع نیستند بدون شک اخبار را دنبال می‌کنند تا از آخرین اطلاعات در این خصوص مطلع شوند، اما باید بگوییم که امروز با اعلام مجدد منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گویی دیگر پرونده این ماجرا بسته شد و با این قطعیت، داوطلبان نیازی نیست که حواشی و اخبار گوناگون را دنبال کنند.

 

غلامی بیان کرد: این موضوع چندین بار اعلام شده است که زمان برگزاری کنکور سراسری امسال به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و این آزمون طبق زمانبندی اعلام شده برگزار می‌شود، حتی این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح و عنوان شد که تغییری در این زمینه نخواهیم داشت.

 

وزیر علوم ادامه داد: تعویق زمان برگزاری کنکور از نظر اجرایی امکان‌پذیر نیست، ضمن اینکه تعداد کثیری از داوطلبان کنکور برنامه‌های زمانی خود را متناسب با زمان اعلام شده برگزاری کنکور بستند به همین جهت امکان تعویق زمان برگزاری این آزمون وجود ندارد.

 

اما از آنجایی که ممکن است داوطلبان مناطق سیل زده با اعلام این خبر ناراحت و نگران نتیجه آزمون خود شوند، وزیر علوم خبر خوشی هم به آنها داد و اعلام کرد: به منظورکمک به داوطلبان کنکور مناطق سیل زده کشور ظرفیتی اضافه بر ظرفیت تصویب شده در نظر گرفتیم تا اگر کسب نمره حدنصاب دانشگاه‌های انتخابی را کسب کنند در آزمون پذیرش خواهند شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi