پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:05:20 - دوشنبه 9 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانش آموختگان دانشگاههای نامعتبر در خارج از کشور امکان تحصیل در دوره های تکمیلی را ندارند
رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از حذف بندی در آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور، امکان پذیرش افرادی که در دانشگاه های غیرمعتبر و ضعیف خارج از کشور تحصیل کرده اند در دوره های تکمیلی وجود ندارد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از حذف بندی در آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور، امکان پذیرش افرادی که در دانشگاه های غیرمعتبر و ضعیف خارج از کشور تحصیل کرده اند در دوره های تکمیلی وجود ندارد.

دانشگاه های خارج

دکتر سلیمان احمدی افزود :از این پس داوطلبانی که علاقه به تحصیل در خارج از کشور دارند باید از شرایط دانشگاه هایی که می خواهند در آن ادامه تحصیل بدهند اطلاع دقیق داشته باشند و اگر ۸۰ درصد برنامه درسی آنها با دانشگاه های داخل کشور همخوانی نداشته باشد به هیچ عنوان اعتبار ندارند.

وی افزود: داوطلبان باید اعتبار داشتن یا نداشتن یک دانشگاه را بررسی کنند و مسئولیت این کار با توجه به اطلاع رسانی های وسیعی که از سوی مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت صورت گرفته، برعهده خود داوطلب است.

احمدی اظهار داشت: عدم اطلاع از قوانین رافع مسئولیت نیست و داوطلب باید توجه داشته باشد که نمی توان بحران ها و شرایط کشورهای دیگر را پیش بینی کرد. از این رو امکان و انتقال جابجایی افراد در کشورهایی که بحران ایجاد می شود؛ وجود ندارد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بررسی شرایط اجتماعی –  داخلی کشور محل تحصیل و تطبیق آن با شرایط متقاضی به عهده فرد است و وزارت بهداشت هیچگونه تعهدی در قبال اعلام شرایط غیرآموزشی در کشور محل تحصیل ندارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور محدودیت ظرفیت دارند و از سوی دیگر عده کثیری از متقاضیان داخل پشت در بسته دانشگاه های داخل می مانند، از این رو امکان برگزاری دوره های تکمیلی برای پوشش ضعف دانش آموختگانی که در دانشگاه های ضعیف خارجی تحصیل کرده اند، را ندارند.

به گزارش مهر، وزارت بهداشت دو اطلاعیه مرتبط به علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور را منتشر کرده است.

به استناد مصوبه ۳۱ خردادماه ۹۳ شورای عالی ارزشیابی تبصره بند ۴-۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک خارج از کشور( مصوب ۱۲ مردادماه سال ۸۸ مبنی بر اینکه در صورت عدم تطابق واحدها، متقاضیان ارزشیابی مدارک می‌توانند بطور داوطلبانه در واحدهای دانشگاه بین الملل، واحدهای تکمیلی مورد نیازشان را بگذرانند) حذف شد.

بر این اساس به هیچ عنوان امکان احراز شرط تطابق ۸۰ درصد طول دوره و محتوا پس از فراغت از تحصیل در دانشگاههای داخل میسر نیست و متقاضیان باید قبل از شروع به تحصیل در خارج از کشور از احراز این شرط اطمینان حاصل کنند.

همچنین در اطلاعیه دیگری به کلیه متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور تاکید کرده است که کوتاهی فرد در کسب اطلاعات لازم متقاضی را از اجرای ضوابط و مقررات معاف نمی کند.

در این اطلاعیه یادآور شده است: نظریه اینکه مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی در خصوص ضوابط و مقررات ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور است و آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی و دانشگاههای مورد تائید وزارت متبوع و آخرین تغییرات آن در سایت این مرکز اطلاع رسانی می شود.

بر این اساس کلیه متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور قبل از عزیمت و شروع به تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور ملزم به کسب اطلاعات در خصوص آخرین ضوابط و مصوبات براساس تاریخ شروع به تحصیل خود  اعم از اعتبار دانشگاه محل تحصیل، مدارک پیش نیاز، وجود تطابق طول دوره و محتوا و… هستند. با توجه به انتشار قوانین و مقررات در سایت این مرکز، علم به قوانین، مفروض تلقی شده و کوتاهی فرد در کسب اطلاعات لازم، متقاضی را از اجرای ضوابط و مقررات معاف نمی کند و ادعای بی اطلاعی از ضوابط در ارائه هر گونه خدمت اعم از ارائه تسهیلات و ارزشیابی مدارک و…. پذیرفته و مسموع نخواهد بود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi