پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:25:43 - پنجشنبه 22 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارات دانشجویان رزینت در خصوص پرداخت معوقاتشان را رد کرد
ملک پور گفت: اظهارات رزیدنت‌ها مبنی بر عدم پرداخت به موقع حقوقشان صحت ندارد بلکه این پرداخت بسیار منظم بوده و کمک هزینه دستیاران حداکثر تا ششم ماه بعد واریز می‌شود.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ تعدادی از دانشجویان مقطع رزیدنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در هفته‌های اخیر خبر از تاخیر پرداخت معوقاتشان و شانه خالی کردن دانشگاه از واریز کارانه را دادند.

لازم به ذکر است که حقوق‌های دانشجویان رزیدنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در چند ماه اخیر با تاخیر پرداخت می‌شود و این دانشجویان به واسطه تعهد کتبی که با دانشگاه دارند نمی توانند در بیمارستان های دیگر مشغول به کار شوند اما مبلغ حقوق آنان بسیار کم است و کفاف مخارج زندگیشان را نمی‌دهد.

با توجه به اینکه رزیدنت ها بار‌ها انتقادات خود را مطرح کرده اند اما اعتراضات آنان به نتیجه نرسید به گفته این رزیدنت هر عضوی که در بیمارستان مشغول به کار است بنا بر میزان اضافه کار مبلغی را به عنوان کارانه دریافت می‌کند.

گفتنی است که در همان ابتدای شیوع کرونا برای جلوگیری از خروج رزیدنت‌ها و اینترن‌ها اعلام کردند که تشویقی‌های مالی را برای دانشجویان لحاظ می‌کنند، اما این مسئله در کرمان اجرایی نشد.

رضا ملک پور، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اعترضات رزیدنت ها بیان کرد:به دستیاران حقوق داده نمی شود بلکه آنان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند که معمولا در قالب دستور مشترک هیات امنا اعمال می‌شود.

ملک پور ادامه داد: مبلغ کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکسان است که در کرمان نیز این مبلغ افزایش ۲۵ درصدی داشته که از تاریخ ۳۰ دی ماه سال۹۸ اجرا شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارات رزیدنت‌ها مبنی بر عدم پرداخت به موقع حقوق را رد کرد و گفت: این پرداخت بسیار منظم بوده و کمک هزینه دستیاران حداکثر تا ششم ماه بعد واریز می‌شود.

ملک پور در پایان ابراز کرد: بر اساس قوانین مبتنی بر عملکرد ۲ درصد جزء حرفه‌ای به دستیاران قابل پرداخت است که جهت رفاه دستیاران، در دانشگاه کرمان برای این بخش یک کف پرداخت تعریف شده است؛ لذا دستیاران بسته به رشته یک مبلغ مازاد ماهیانه که میزان آن حداقل ۰۰۰ /۴۰۰ تا ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان است، دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi