پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:14:36 - چهارشنبه 13 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان؛
دانشگاه شهید باهنر کرمان ۶۱۶ عضو هیئت علمی دارد/کمبود بودجه مانع جدی برای اهداف جامع دانشگاه است
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر باعث متمایز شدن این دانشگاه با سایر دانشگاه های دیگرشده است که دانشگاه شهید باهنر ۶۱۶ نفر عضو هیأت علمی دارد که از این تعداد ۹۵ نفر استاد تمام و ۱۶۸ نفر دانشیار و ۲۹۷ نفر استادیار هستند

به گزارش “دانشجو آزاد” دکترمحمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر ظهر امروز درنشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کرمان عنوان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان بزرگترین دانشگاه در جنوب شرق به عنوان دانشگاه مادر استان است که با بیش از ۱۴ هزار دانشجو و ۶۲۰ نفر عضو هیأت علمی در ۴۰۰ رشته و گرایش دارد.

طاهر ادامه داد: دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای ۱۱دانشکده، یک مجتمع آموزش عالی، یک مرکز آموزش عالی و یک پردیس خودگردان است لذا ۵ پژوهشکده و یک مرکز پژوهشی و مرکز رشد واحدهای فناوری را در خود جای داده است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر باعث متمایز شدن این دانشگاه با سایر دانشگاه های شده است ابراز کرد: دانشگاه شهید باهنر ۶۱۶ نفر عضو هیأت علمی دارد که از این تعداد ۹۵ نفر استاد تمام و ۱۶۸ نفر دانشیار و ۲۹۷ نفر استادیار هستند

طاهر با اشاره به اینکه از سال گذشته دانشگاه شهید باهنر در جمع دانشگاه‌های برتر در نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی قرار گرفته است گفت: در نظام رتبه بندی تایمز، لایدن و شانگ‌های که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ دانشگاه شهید باهنر وارد این رتبه‌بندی شد و امسال نتایج برخی از این نظام‌ها اعلام شده دانشگاه شهید باهنر جایگاه رتبه بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: تازه ترین نظام رتبه‌بندی بین المللی تایمز نشان می‌دهد که دانشگاه شهید باهنر کرمان در شاخه علمی، علوم فیزیکی و علوم زیستی در جمع برترین‌های جهان قرار دارد.

وی افزود: در میان ۱۲ دانشگاه برتر ایرانی در علوم کامپیوتر بر اساس رتبه‌بندی تایمز سال ۲۰۲۰ میلادی قرار گرفت و نیز دانشگاه شهید باهنر کرمان در بین چهل دانشگاه ایرانی (دانشگاه‌های جامع، علوم پزشکی و مهندسی) در رتبه بندی تایمز، در رتبه بیست وپنجم قرار گرفت.

طاهر در خاتمه خاطر نشان کرد: تقویت آزمایشگاه ها بیش از پیش ضروری است و کمبود منابع مالی مانع جدی برای کلیه اهداف سند جامع دانشگاه است.

انتهای پیام/ ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi