پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:14:39 - سه شنبه 21 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه شهید باهنر کرمان در رده ۹۰۲ دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت
در فهرست تازه منتشر شده از سوی نظام رتبه بندی لایدن منتشر شده است،  دانشگاه شهید باهنر کرمان بر اساس این رتبه بندی از رده ۹۳۸ به ۹۰۲ دانشگاه‌های برتر جهان ارتقا یافت.  

به گزارش “دانشجو آزاد”  از میان ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان نام ۲۶ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

 

این رتبه بندی توسط مرکز علوم و فناوری لایدن در هلند اجرا می‌شود و یک سنجش دقیق با هدف ارزیابی تاثیرعلمی موسسه‌ها و مشارکت آن‌ها در همکاری‌های علمی بر پایه مجموعه‌ای از شاخص‌های متناسب علم سنجی است. لایدن از سال ۲۰۰۷ هر ساله خروجی عملکرد پژوهش‌های علمی حدود هزار موسسه و دانشگاه علمی را می‌سنجد.

 

شایان ذکر است، رتبه بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب شناختی است که از وب “او ساینس” دریافت می‌شود و شامل ۳ نمایه نامه علوم، علوم اجتماعی و علوم انسانی و هنر است. انتخاب این دانشگاه‌ها بر اساس تعداد انتشاراتی صورت گرفته است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در وب او ساینس نمایه شده است.

 

رتبه بندی لایدن آمار‌هایی را در سطح پنج رشته موضوعی اصلی شامل زیست پزشک و علوم بهداشتی، علوم حیاتی و زمین، ریاضیات و کامپیوتر، علوم طبیعی و مهندسی و علوم انسانی و اجتماعی فراهم آورده است.

 

۱۰ دانشگاه نخست ایران عبارتند از: دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز. رتبه‌های ۱۱ تا ۲۰ در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه شهید بهشتی، آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، صنعتی خواجه نصیر، اصفهان، علوم پزشکی تبریز، گیلان، کاشان، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی مشهد است. رتبه‌های ۲۱ تا ۲۶ نیز متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهید باهنر کرمان، بوعلی سینا، رازی، سمنان و دانشگاه پیام نور است.

 

دانشگاه هاروارد آمریکا، دانشگاه جیائو تونگ شانگ‌های و دانشگاه تورنتو کانادا به ترتیب سه دانشگاه برتر جهان در این نظام رتبه بندی هستند.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi